ardzo prawdopodobnie czytając róże artykuły lub materiały miałeś okazję poznać pojęcie marketingu szeptanego. Teraz pozwólmy sobie uporządkować tę widzę i wyciągnąć prawidłowe wnioski. Zacznijmy od samego początku.
Bardziej sprecyzowana definicja z Wikipedii na ten temat jest następująca:
„pojęcie używane w dziedzinie marketingu i reklamy do opisania działań, jakie podejmują firmy w celu wywołania u swoich klientów pozytywnych rekomendacji odnośnie produktu, marki czy usług. Jest to dawanie ludziom powodów do rozmawiania o marce, produktach i usługach, oraz ułatwianie im nawiązania tej konwersacji.”
Natomiast naszym zdaniem marketing szeptany zwany także Buzz marketingiem lub WoMM marketingiem jest zdecydowanie szerszym pojęciem. Cała złożoność polega na tym, aby tę możliwość wykorzystywać w sposób profesjonalny i efektywny. Dlatego ten sposób komunikowania się z klientem definiujemy tak:
Marketing szeptany to sztuka polegająca na inicjowaniu i mądrym prowadzeniu komunikacji z grupą docelowych osób i potencjalnych klientów w sposób wyważony, rzeczowy i uczciwy, mający na celu zbudowanie świadomości marki oraz wyeksponowania jej zalet i atutów.
Oznacza to, że mądrze realizowany marketing szeptany opiera się na prowadzeniu dialogu z potencjalnym klientem, unikając przy tym tradycyjnie rozumianej reklamy.
Profesjonalnie prowadzona kampania musi składać się z następujących elementów:
Reasumując, cały proces musi być dobrze zaadresowany, do możliwe jak najbardziej sprecyzowanej grupy odbiorców, aby móc jak najlepiej stworzyć wartościowe relacje i budować trwałą świadomość marki.