Marketing interneotwy
27 lipca, 2023
Odsłony: 32

Jak dodać opinie na Google i dlaczego warto z tego korzystać?

jak-dodac-opinie-na-google

Opinie w Google są dla większości użytkowników internetu wygodnym i wiarygodnym źródłem informacji o firmach. Wysoka średnia ocen oraz ich duża liczba pomagają również zwiększać widoczność Twojego biznesu w Mapach Google i w wyszukiwarce.

Przeczytaj poniższy tekst, jeśli chciałbyś wiedzieć:

  • jak dodawać opinie w Google;
  • dlaczego warto zadbać o dużą liczbę pozytywnych opinii o Twojej firmie;
  • komu zlecić dodawanie opinii Google.

Opinie Google – jak je dodać?

Dodawanie opinii Google jest bardzo proste. Co więcej, jest możliwe zarówno z poziomu wyszukiwarki, jak i w Mapach Google. Poniżej wyjaśniamy, jak dodać opinie na Google i w Google Maps – krok po kroku.

Dodawanie opinii w Google – w jaki sposób to zrobić?

Opinie Google można dodawać m.in. z poziomu wyszukiwarki. Jak to zrobić?

  1. Zaloguj się do swojego konta Google – dodawanie opinii Google jest możliwe tylko przez zalogowanych użytkowników.
  2. Wyszukaj firmę – wpisując w wyszukiwarce np. jej nazwę lub adres.
  3. Wybierz w wynikach odpowiednią firmę – wyświetli się jej wizytówka.
  4. Kliknij opcję "Dodaj opinię".
  5. Uzupełnij dostępne sekcje – panel pozwala na wystawienie oceny (w skali od 1 do 5 gwiazdek), dodanie opinii słownej oraz zdjęć.
  6. Kliknij "Opublikuj".

Przyznana ocena w gwiazdkach najczęściej od razu zalicza się do średniej, natomiast cała opinia zwykle jest publikowana w ciągu 24 godzin.

Jak dodać opinie w Google Maps? Wyjaśniamy

Proces dodawania opinii w Mapach Google jest bardzo podobny. Chcąc dodać opinię o firmie przy użyciu urządzenia mobilnego, najłatwiej jest skorzystać właśnie z tej aplikacji. Jak to zrobić krok po kroku?

  1. Zaloguj się do swojego konta Google.
  2. Wyszukaj firmę w Google Maps – np. poprzez wpisanie jej adresu lub nazwy w wyszukiwarkę lub kliknięcie jej "pinezki" na mapie.
  3. Jeśli w wynikach wyszukiwania pojawi się kilka firm, wybierz tę właściwą.
  4. Na dole kliknij nazwę lub adres miejsca.
  5. Na górze kliknij "Opinie".
  6. Aby dodać ocenę, kliknij 5 pustych gwiazdek znajdujących się ponad zamieszczonymi już opiniami. W sekcji „Opowiedz więcej o swoich wrażeniach” można dodać również treść opinii.
  7. Dodatkowo mogą się pojawić pytania, które pomogą Ci bardziej szczegółowo opisać dane miejsce.

Ocena i opinia zwykle pojawiają się w Mapach Google od razu i będą w nich dostępne, dopóki ich nie usuniesz (chyba że zostanie wykazana ich niezgodność z regulaminem Google).

Dlaczego warto zadbać o dodawanie opinii w mapach google i wizytówce Google?

Opinie Google są niezwykle ważne dla współczesnego biznesu. Pomagają bowiem przyciągać nowych klientów i zwiększać zaufanie do firmy. Duża liczba ocen i ich wysoka średnia wpływają na widoczność firmy w wynikach wyszukiwania Google, w tym w Google Maps. Zwiększają też jej wiarygodność w oczach potencjalnych klientów!

Sprawdź, kiedy szczególnie powinieneś zadbać o dodanie opinii o swojej firmie w Google

Opinie Google są znaczące dla każdej firmy. Kiedy jednak warto im poświęcić szczególną uwagę? Wyjaśniamy poniżej!

Gdy pod wizytówką Google nie ma żadnych opinii

Brak opinii w Google nie tylko sprawia, że potencjalny klient będzie bardziej skłonny do wyboru usług konkurencji, ale również może sprawić, że Twoja firma będzie mniej widoczna w wyszukiwarce i Google Maps.

Kiedy firma padła ofiarą nieuczciwej konkurencji

Negatywne Opinie Google wystawiane przez konkurencję w dużej ilości i krótkim czasie mogą odbić się na wiarygodności i widoczności firmy. Negatywne opinie widoczne jako pierwsze po wejściu w wizytówkę Google natychmiast odstraszają klientów.

Gdy przeważają negatywne opinie

Przewaga negatywnych opinii i niska ocena biznesu zniechęcają do skorzystania z jego usług. W takiej sytuacji warto zadbać o to, aby to pozytywne opinie zaczęły przeważać.

Kiedy chcesz podkreślić konkretne atuty oferty

Opinie Google mogą służyć także jako narzędzie do podkreślenia atutów firmy. Wielu użytkowników pisze jedynie zdawkowe opinie, które tak naprawdę niewiele mówią o współpracy. Tymczasem konkrety skuteczniej zachęcą do jej podjęcia.

Komu zlecić dodawanie opinii o firmie? Poznaj sprawdzone sposoby

Jak zbierać pozytywne opinie Google? Teoretycznie możesz się tym zająć samodzielnie, jednak nie jest to najlepsze wyjście. Przede wszystkim opinie Google muszą być wiarygodne i dodawane w taki sposób, aby uniknąć podejrzeń o SPAM. Dlatego o pozycję Twojej firmy i opinie na jej temat najlepiej zadbają eksperci.

Dodawanie opinii w Google to specjalność firmy Good Opinion. Pomożemy wykreować pozytywny wizerunek Twojego biznesu i zadbamy o jej widoczność w wyszukiwarce oraz Google Maps. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz do kontaktu – chętnie pomożemy Ci rozwiązać dowolne problemy związane z opiniami Google!

© 2023 Opinie Google Maps, usuwanie negatywnych i wymiana - Wizytówki, Mapy, Play