Znikające opinie Google

Opinie zbierane na wizytówkach Google są bardzo cenne z punktu widzenia zarówno firmy, jak i jej potencjalnych klientów. Niekiedy można jednak zauważyć, że dodane recenzje z dnia na dzień przestają być wyświetlane w profilu. Skąd biorą się znikające opinie Google? Jak zaradzić tego typu problemom?

Opinie Google zniknęły z Google Moja Firma. Dlaczego?

Opinie zbierane na wizytówkach Google są bardzo cenne z punktu widzenia zarówno firmy, jak i jej potencjalnych klientów. Niekiedy można jednak zauważyć, że dodane recenzje z dnia na dzień przestają być wyświetlane w profilu. Skąd biorą się znikające opinie Google? Jak zaradzić tego typu problemom?

Po jakim czasie znikają opinie Google?

Nie ma zasady co do tego, po jakim czasie Mapy Google usuwają opinie. Najczęściej dotyczy to relatywnie nowych wpisów, ale znikać potrafią też takie sprzed wielu miesięcy, a nawet lat. Ponadto opinie mogą znikać, jeśli zostały wystawione przed oficjalnym otwarciem firmy (zgodnie z datą otwarcia ustawioną w Google Moja Firma) czy po scaleniu profili. W tym drugim przypadku są to jednak tylko opóźnienia – przenoszenie opinii trwa bowiem do kilku dni.

Kto może usunąć opinię na Google?

Znikające opinie w wizytówce Google są zwykle wynikiem pracy algorytmów Google, których zadaniem jest wyłapywanie nieprawidłowości. Dokonać zgłoszenia z prośbą o usunięcie opinii może też właściciel firmy za pośrednictwem swojego profilu Google Moja Firma. Usunąć lub zmienić swoją ocenę i recenzję może również w każdej chwili użytkownik, który ją wystawił.

Przyczyny usunięcia opinii Google

Jak uniknąć posądzeń o spam, które są najczęstszą przyczyną usuwania opinii przez algorytmy Google? Poniżej przedstawiamy najczęściej popełniane "wykroczenia". Dzięki temu dowiesz się, jak nie doprowadzić do znikania pozytywnych recenzji i ocen!
- Opinie Google zostały wystawione "falami" – pojawienie się w Google Maps kilkunastu lub kilkudziesięciu opinii w krótkim czasie zawsze wygląda podejrzanie. Może bowiem sugerować spam lub kupowanie opinii – szczególnie jeśli wcześniej profil był w nie ubogi. W tym przypadku często znikają one bardzo szybko, nawet jeśli są całkowicie realne i wiarygodne.

- Opinie zostały wystawione z komputera firmy (właściciela firmy) – wystawianie opinii z różnych kont Google, ale z tego samego komputera, z którego prowadzona jest wizytówka Google, jest postrzegane jako niedozwolone działanie. Warto wiedzieć, że nie zawsze tak było – kiedyś uważano za zupełnie normalne udostępnienie klientom komputera (np. w lobby) do wystawiania recenzji danego miejsca. Dziś jednak są one postrzegane jako fałszywe opinie wystawiane przez właścicieli firm.

- W treści opinii pojawiły się imiona i nazwiska osób – np. właściciela, managera czy pracownika. Ich umieszczanie w opiniach stanowi naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych. Warto jednak wiedzieć, że edycja takiego komentarza polegająca na usunięciu danych osobowych sprawia, że po pewnym czasie może on wrócić na Twoje konto Google.

- Powtarzanie wyrażeń w treści opinii – prawdziwe opinie rzadko są pisane schematycznie i raczej nie używają ciągle takich samych wyrażeń. Dlatego mogą być oznaczane jako podejrzenie spamu i usuwane.

- Ta sama treść opinii na wielu stronach – jeśli duplikat opinii w Google pojawi się na jakiejkolwiek innej stronie (np. na Facebooku), jest to traktowane jako spam. Dlatego proś klientów, aby postarali się unikać takich praktyk.

- Klient wystawił opinię po bezpośrednim wejściu na Twoją stronę Google+ Lokalnie – istnieje teoria, że opinie wystawiane przez Google+ Lokalnie (np. poprzez bezpośredni link do profilu wysłany do klienta lub kliknięcie ikony profilu Google+ na stronie firmy). Z niewiadomych przyczyn budzi to wątpliwości Google i może prowadzić do usunięcia opinii.

Jak przywrócić opinie Google?

Opinie usunięte ze względu na naruszenie zasad Google nie mogą być przywrócone. W większości przypadków jedynym sposobem jest poproszenie klientów o ich ponowne wystawienie. Możesz również postarać się, aby opinie z Google Maps nie zostały potraktowane jako spam. Jak to robić? Warto regularnie prosić swoich klientów o publikowanie opinii, aby uniknąć ich lawinowego pojawiania się. Pamiętaj również, aby nie pozwalać na pisanie recenzji z firmowego komputera i miej na uwadze wszystkie inne przyczyny ich usuwania przedstawione wyżej.

Umów się na rozmowę z naszym specjalistą i poznaj rozwiązania dopasowane dla Twojej firmy!

W dzisiejszym konkurencyjnym rynku, reputacja firmy ma kluczowe znaczenie dla przyciągania i utrzymania klientów. Każda gwiazdka w ocenie odzwierciedla doświadczenie klienta, wpływając na postrzeganie firmy. Dlatego konsekwentna dbałość o jakość, uczciwość, obsługę klienta i pozytywne doświadczenia jest nieodzowna, ponieważ opinie kształtują wizerunek firmy, a szybko rozprzestrzeniające się informacje w erze internetu mogą mieć długotrwały wpływ na jej sukces.
Zadbaj o sukces swojej firmy w internecie.

Wypełnij formularz

Po wypełnieniu poniższego formularza, skontaktujemy się z Tobą, aby umówić rozmowę z ekspertem, w dogodnym dla obu stron terminie.

    © 2023 Opinie Google Maps, usuwanie negatywnych i wymiana - Wizytówki, Mapy, Play