Jak sprawdzić swoje opinie Google?

Opinie Google to z punktu widzenia klienta bardzo cenne źródło informacji o firmie. Dla biznesu jest to natomiast ważne narzędzie promocji. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, z całą pewnością warto monitorować swoje opinie Google. Tylko w ten sposób uzyskasz przydatną informację zwrotną na temat Twojej firmy i będziesz mógł odpowiednio zareagować na pozytywne i negatywne opinie. Dowiedz się, jak sprawdzić swoje opinie Google.

Jak sprawdzić swoje opinie Google — czym one są?

Czym są opinie Google? To recenzje i rekomendacje klientów dotyczące rozmaitych firm obecnych w wyszukiwarce oraz Mapach Google. Każdy, kto ma konto Google (Gmail) może zamieścić opinię o dowolnym biznesie i przyznać mu ocenę w skali 1 do 5. Na firmowej wizytówce Google można przeczytać wszystkie te opinie, a także sprawdzić średnią ocen przyznanych przez klientów.

Dlaczego warto śledzić opinie o Twojej firmie zamieszczane w Google Maps? Powodów jest wiele. Po pierwsze, stanowią one cenne źródło informacji. Pozytywne opinie pomogą Ci dowiedzieć się, co najbardziej doceniają Twoi klienci. Natomiast te negatywne mogą pomóc zidentyfikować i wyeliminować problemy. Warto również pamiętać, że negatywne opinie pozostawione bez odpowiedzi mogą niekorzystnie wpływać na reputację Twojego biznesu. Jest to o tyle istotne, że niekiedy w Mapach Google zamieszczane są fałszywe opinie (np. od konkurencji), które mają spełniać właśnie takie zadanie. Właściciel firmy może wówczas zwrócić się do supportu Google z prośbą o ich usunięcie lub zastosować inne środki pozwalające uniknąć negatywnych skutków złej opinii.

Jak sprawdzić swoje opinie Google na telefonie?

Sprawdzić opinie o swoim (i dowolnym innym) biznesie możesz łatwo z każdego urządzenia – także z telefonu. Wystarczy otworzyć Mapy Google (Google Maps) i odnaleźć swój biznes (bezpośrednio na mapie lub wpisując jego nazwę w okienku wyszukiwania). W wizytówce firmy zobaczysz jej średnią ocen. Możesz też przejść do zakładki "opinie", aby przeczytać, co napisali Twoi klienci. Opinie możesz sortować według różnych kryteriów (najtrafniejsze, najnowsze, najwyższa lub najniższa ocena).
Sprawdź jak działamy

Jak liczona jest ocena w Google?

Ocena biznesu w Google (w skali od 1 do 5) to po prostu średnia arytmetyczna wszystkich wystawionych w Mapach Google ocen od klientów. Początkowo średnią wyliczano dopiero po zdobyciu określonej liczby ocen, ale obecnie jest ona wyliczana i wyświetlana już od pierwszej recenzji. Warto zatem uważać – jeśli masz mało ocen, a nieuczciwa konkurencja zdecyduje się wystawić Ci negatywną opinię, Twoja średnia może poważnie ucierpieć.

Jak sprawdzić swoje opinie Google – najprostszy sposób

Najprostszy sposób na sprawdzenie opinii Google to po prostu wpisanie nazwy firmy w wyszukiwarkę (lub w Google Maps) i odnalezienie jej wizytówki. Jeśli jednak jesteś przedsiębiorcą, wygodniejsze może być przeglądanie opinii po zalogowaniu się na swoje konto Google, którego używasz do zarządzania wizytówką.

Jak to zrobić? Zaloguj się na swoje konto Google i przejść do zakładki Google Moja Firma. Wpisz nazwę swojej firmy, aby ją odnaleźć. W jej profilu znajdziesz wszystkie opinie oraz oceny wystawione Ci przez użytkowników. Jeśli jesteś zweryfikowany jako właściciel firmy, będziesz mógł od razu odpowiedzieć swoim klientom. Opcja odpowiedzi jest dostępna dla wszystkich – negatywnych i pozytywnych opinii. Można ją wykorzystać, aby poprosić o kontakt niezadowolonego klienta lub wyjaśnić nieprzyjemną sytuację. W ten sposób możesz też podziękować za pozytywne opinie Google.

Dlaczego warto sprawdzić swoje opinie Google?

Istnieje wiele powodów, aby regularnie sprawdzać swoje opinie w wizytówce Google. Po pierwsze jest to sposób na sprawdzenie, jak postrzegana jest Twoja firma przez jej realnych klientów. Jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy, będziesz mógł natychmiast zareagować. Warto przy tym pamiętać, że odpowiednia reakcja na konstruktywną krytykę pomaga zachęcić klientów, aby skorzystali z Twoich usług.

Ponadto opinie stanowią jeden z najważniejszych czynników rankingowych pozycjonowania lokalnego. Warto zadbać o to, aby negatywnych ocen było jak najmniej. Liczne pozytywne opinie sprawią natomiast, że firma będzie częściej polecana użytkownikom w Mapach Google czy wyszukiwarce.

Inną ważną rzeczą jest monitorowanie fałszywych opinii w profilu firmy. Niestety nieuczciwa konkurencja nie jest tak rzadko spotykana, jak mogłoby się wydawać. Co więcej, fałszywe recenzje mogą wyglądać jak wiarygodne opinie i skutecznie popsuć reputację oraz ocenę Twojej firmy. Google usuwa opinie niezgodne z regulaminem, ale zwykle potrzebne jest dokonanie odpowiedniego zgłoszenia. Co więcej, usunięcie negatywnej opinii nie zawsze jest możliwe. Możesz natomiast ją "przykryć" za pomocą pozytywnych recenzji – w ich zdobyciu pomogą Ci eksperci z Good Opinion!

Jak sprawdzić swoje opinie Google — podsumowanie

Zarówno pozytywne opinie w Google, jak i te negatywne są warte monitorowania. Stanowią bowiem źródło cennych informacji i pomagają w kreowaniu wizerunku oraz reputacji firmy. Każdy użytkownik może sprawdzić opinie o firmie za pomocą Map Google z poziomu komputera lub telefonu. Jeśli jesteś zweryfikowanym właścicielem firmy, po zalogowaniu się na swoje konto Google będziesz mógł również na nie odpowiadać.

Umów się na rozmowę z naszym specjalistą i poznaj rozwiązania dopasowane dla Twojej firmy!

W dzisiejszym konkurencyjnym rynku, reputacja firmy ma kluczowe znaczenie dla przyciągania i utrzymania klientów. Każda gwiazdka w ocenie odzwierciedla doświadczenie klienta, wpływając na postrzeganie firmy. Dlatego konsekwentna dbałość o jakość, uczciwość, obsługę klienta i pozytywne doświadczenia jest nieodzowna, ponieważ opinie kształtują wizerunek firmy, a szybko rozprzestrzeniające się informacje w erze internetu mogą mieć długotrwały wpływ na jej sukces.
Zadbaj o sukces swojej firmy w internecie.

Wypełnij formularz

Po wypełnieniu poniższego formularza, skontaktujemy się z Tobą, aby umówić rozmowę z ekspertem, w dogodnym dla obu stron terminie.

    © 2023 Opinie Google Maps, usuwanie negatywnych i wymiana - Wizytówki, Mapy, Play