Poradnik Google

Jak usunąć negatywną opinię?

Jak dobrze prowadzić wizytówkę Google?

Dowiesz się z naszego Ebooka!

najczęściej zadawane pytania

Czy mogę usunąć negatywne opinie, które już są na mojej wizytówce?

Niestety z samego faktu, że wystawiona opinia jest negatywna, nie uprawnia Cię do żądania jej usunięcia. Polityka Google względem opinii w wizytówkach jest bardzo restrykcyjna i wymagająca. Każdy, kto starał się samodzielnie usunąć lub zmienić posiadaną negatywną opinię musiał zmierzyć się z nie lada przeszkodami. Stosowane obostrzenia mają na celu zapewnić użytkownikom wizytówek Google jak najbardziej rzetelnych informacji na temat danej firmy. Oznacza to, że wyświetlane informacje mają bardzo dużą, opiniotwórczą moc. Google dopuszcza tylko cztery sytuacje w których jest to możliwe. Pierwszy przypadek dotyczy opinii szerzących nienawiść lub są pełne przemocy. Drugi przypadek odnosi się do wystawianych opinii będących tak naprawdę spamem lub reklamą. Kolejna kategoria jest związana z wpisami nie na temat, wykraczających poza zakres działalności firmy. Ostatni typ treści kwalifikowanych do usunięcia to takie, w których dochodzi do konfliktu interesów. Jeśli już pojawiły się negatywne opinie, to najlepiej jest wejść w konstruktywną dyskusję z osobą, która postanowiła nisko ocenić firmę. Ponadto warto postarać się o pozytywne opnie, aby stopniowo zakrywać wszystkie negatywy. W taki sposób zminimalizujesz wszelkie straty.

Czy Google Maps to tylko zwykła aplikacja do odnajdowania lokalizacji?

Korzystając z Google Maps masz możliwość wyszukiwania i poznawania nowych miejsc na komputerze, telefonie oraz tablecie oraz odnajdywać do nich drogę. Jednak prawda jest taka, że największy potencjał tej marki jest ukryty gdzie indziej. Przede wszystkim w wizytówkach firm, które wyświetlają się przy wynikach wyszukiwania interesujących Cię lokalizacji. Sprawia to, że jest Google Maps jest narzędziem opiniotwórczym, ułatwiającym wybory konsumentom, którzy lubią korzystać z usług firm zaufanych, polecanych i cieszących się dobrą renomą wśród innych osób. Skuteczność Google Maps jako narzędzia marketingowego jest przeogromna, gdyż korzystają z tego rozwiązania tysiące użytkowników na całym świecie. Natomiast w skali lokalnej, jest uznawane za proste narzędzie do wystawiania opinii oraz prezentowania firmy w przejrzysty sposób. Co ważne, jest dość proste w obsłudze, więc prawie każdy jeśli będzie miał takie życzenie, sprawdzi już wystawione opinie lub doda własną.

Jakie są koszty realizowanych działań specjalistów Good Opinion?

Z naszymi klientami rozliczamy się w systemie abonamentowym. Umowę współpracy podpisujemy na minimum pół roku. Okres ten jest podyktowany tym, aby nasi specjaliści mieli komfort pracy nad wizytówką firmy, a klient mógł zaobserwować realne, pozytywne zmiany. Na początku współpracy ustalamy cele do zrealizowania oraz opracowujemy strategię jej realizacji. To podejście wynika z faktu, iż klient może nie tylko mieć potrzebę posiadania satysfakcjonującej opinii, ale być przede wszystkim znany w regionie z realizacji określonych usług. Miesięczne opłaty są zależne od wielu czynników, które są indywidualnie identyfikowane. Jednymi z nich mogą być: rodzaj branży, nasilenie konkurencji w regionie, specyfika usług lub produktu. Wszystko to sprawia, że tak naprawdę na usługi Good Opinion może sobie pozwolić prężnie prosperujący zakład mechaniczny, restauracja, obiekt turystyczny a nawet prywatna placówka medyczna. Jesteśmy otwarci na każdą współpracę, a ofertę bardzo sprawnie dopasowujemy do budżetu. Jedno jest pewne – to nie są zmarnowane pieniądze!

Czy tylko dzięki samym pozytywnym opiniom w Internecie zyskam więcej klientów?

Opinie w wizytówce Google są elementem składowym, odpowiedzialnym za wizerunek Twojej firmy. Samo zabezpieczenie opinii nie przyciągnie klientów w takim rozumieniu jak robi to pozycjonowanie czy kampanie sponsorowane. Aczkolwiek, gdy już klient pozna Twoją markę i dowie się jaki masz zakres usług, to mogą one mieć decydujące znaczenie, gdy będzie wahać się przy wyborze firm ze zbliżoną ofertą. Jak wykazują obserwacje, zdanie innych użytkowników jest bardzo ważne dla konsumentów, dlatego warto zadbać o przestrzeń, gdzie wypowiedzi jest najwięcej i bardzo trudno je usunąć.

 

PORADNIK GOOGLE

Co trzeba wiedzieć o wizytówkach?

Bez wątpienia usługę Google Moja Firma można zaliczyć do grona najskuteczniejszych rozwiązań marketingowych. Razem z odpowiednio stworzonym systemem ocen staje się dobrym kanałem do pozyskiwania klientów oraz miejscem o silnym oddziaływaniu opiniotwórczym.

Omawiane narzędzie ma naprawdę ma wiele przydatnych funkcji. Dla klientów poszukujących firm najważniejsze znaczenie mają: 

  • wyszukiwarka Google
  • serwis Google Maps
  • sieci Google +

Ponadto usługa Google Moja Firma jest zintegrowana z tak popularnymi portalami jak:

  • Facebook
  • GoldenLine
  • Booking.com
  • Hotels.com
  • Amoma.co
  • PlanetRooms.com

Wszystko to sprawia, że dobrze skonfigurowana i prowadzona wizytówka jest wstanie przyczynić się do zwielokrotnienia ruchu na stronie. Nasze analizy wykazują, że stosunek kosztów dobrego prowadzenia wizytówki do osiąganych zysków sprawia, że jest to jedno z najtańszych i najskuteczniejszych metod. Dlatego zadbaj o to, aby przyszli klienci mieli okazję zapoznać się z rzetelnie prezentowanymi informacjami na temat Twojej firmy. Planując strategię odpowiedniego prezentowania się na tym kanale koniecznie musisz pamiętać o kilku sprawach:

  • Opinie Google to najistotniejszy element składowy Twojego wizerunku.
  • Opinie Google z racji na swoje umiejscowienie mają realny wpływ na ilość pozyskiwanych klientów.
  • Opinie Google mają kluczowe znaczenie na emisję i pozycję Twojej firmy w Mapach Google.
  • Kiedy wizytówka jest dobrze zoptymalizowana, ma szansę pojawiać się wyżej w rankingach wyszukiwarek.

Wszystko to sprawia, że Wizytówka Google to swoisty koncentrator stron, usług i produktów, które są udostępniane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie.

Jak odnaleźć wystawione przez siebie opinie Google?

W pewnych okolicznościach możemy mieć potrzebę, aby mieć dostęp do zestawienia prezentującego wszystkie nasze wystawione opinie. Ta umiejętność jest szczególnie przydatna użytkownikom ze statusem lokalnego przewodnika i w przeciągu ładnych kilku lat wystawili kilkaset opinii. Prezentujemy krok po kroku, jak sobie z tym poradzić!

Etap pierwszy

Wejdź na stronę www.maps.google.pl będąc zalogowanym na konto z którego wystawiasz opinie. O zalogowaniu będzie świadczyć Twoje zdjęcie lub kółeczko z pierwszą literą imienia w prawym, górnym rogu.

Etap drugi

Rozwiń znajdujące się po lewej stronie menu Google Maps i wybierz funkcję „Twój wkład”.

Etap trzeci

Wszystkie interesujące Cię informacje będą zawarte w zakładce „Opinie”. Tutaj w kolejności od najnowszej do najstarszej będą wyświetlane wszystkie wystawione opinie od chwili, gdy konto zostało założone. Co ważne, na mapie też będą znajdować się oznaczone lokalizacje, w które komentowaliśmy.

Zmieniamy wystawioną opinię w Google

System Opinii Google daje nieskończony dostęp do modyfikowania treści swoich recenzji. Proces ten jest prosty i w pewnych okolicznościach przydatny, jeśli dojdziemy do wniosku, że firma powinna mieć zmienioną naszą opinię na korzyść lub wręcz przeciwnie. Dlatego możemy dowolnie modyfikować ilość przyznanych gwiazdek, treść opinii oraz umieszczanych fotografii. W tym wpisie przedstawimy dwie najprostsze metody wprowadzania zmian. Jedna oparta jest na wyszukiwarce Google, a druga bezpośrednio na Google Maps.

Pamiętaj, że w przedstawionych sposobach bardzo istotna jest kolejność realizowanych działań. Już teraz zaloguj się na swoje konto, aby móc swobodnie przejść dalsze etapy edycji, bez gubienia się w gąszczu opinii innych użytkowników.

Zmiana opinii przez wyszukiwarkę Google (metoda pierwsza):

Etap pierwszy

Zaloguj się na konto Google, na którym znajduje się opinia do edycji. Jeśli w prawym, górnym rogu znajduje się Twój awatar lub dane konta, to wszystko jest w porządku i możesz przejść dalej.

Etap drugi

Teraz przejdź do odnalezienia wizytówki firmy, której wystawiłeś opinię. Najszybciej zrobisz to poprzez wpisanie nazwy firmy w wyszukiwarkę. Po tej czynności możesz od razu przejść do wizytówki oraz opinii.

Etap trzeci

Teraz możesz przejść do okna edycji opinii. Pamiętaj, że Twój komentarz zawsze będzie znajdował się na górze, co pozwoli szybko przejść do ważniejszych czynności, niż przeszukiwanie wizytówki. Warto pamiętać, że teraz zamiast przycisku „dodaj opinię” będzie widnieć funkcja „edytuj opinię”.

Etap czwarty

Będąc w trybie edycji swobodnie możesz zredagować swój komentarz. Może to polegać na zmianie ilości gwiazdek, zrobić coś ze zdjęciami lub napisać nową treść opinii. Kiedy skończysz, pamiętaj o potwierdzeniu zmian, które będą widoczne natychmiast.

Zmiana opinii przez Google Maps (metoda druga):

Etap pierwszy

Podobnie jak w pierwszej metodzie, już na tym etapie upewni się, że jesteś zalogowany na swoje konto. Jak się za chwilę przekonasz, ułatwi to całe zadanie.

Etap drugi

Znajdź na mapie firmę, której wystawiłeś opinię. Możesz sprawnie to zrobić przenosząc się do dzielnicy siedziby firmy na mapie lub zlokalizować ją za pomocą wyszukiwarki ulokowanej po lewej stronie mapy. Kiedy to już się uda, możesz przejść dalej.

Etap trzeci

Twoja opinia będzie już widoczna na samej górze wizytówki, gotowa do edytowania. Teraz postępuj w identyczny sposób, jak to zostało przedstawione przy opisywaniu wcześniejszej metody.

Etap czwarty

Wprowadzone zmiany, są publiczne dla wszystkich odbiorców. Co ważne nic nie będzie świadczyło o tym, że miała miejsce korekta. Wielu przypadkach, może to mieć istotne znaczenie, gdy opinia jest dość świeża lub najbardziej trafna, a niezdecydowany użytkownik zabrał się za wetowanie komentarzy.