Opinie na urządzenia mobilne – co musisz o tym wiedzieć?

Opinie na urządzenia mobilne – co musisz o tym wiedzieć?

Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważne jest pozyskiwanie pozytywnych opinii na temat Twojej firmy, produktów i usług. Obecnie ich podstawowym źródłem jest wyszukiwarka Google, stąd każdy biznes powinien sumiennie dbać o widoczność swojej wizytówki w usłudze Google Moja Firma oraz zachęcać klientów do wystawiania recenzji. Szczególnie dużego znaczenia nabierają dziś opinie na urządzenia mobilne, czyli te, na które mogą się natknąć użytkownicy smartfonów i tabletów szukający firm w Google. Co warto o tym wiedzieć? Jak pozyskiwać takie opinie i jak radzić sobie z tymi nieprzychylnymi? Zapraszamy do lektury naszego poradnika.

Nie bagatelizuj złego wizerunku firmy w sieci

Opinie Google mają kolosalny wpływ na postrzeganie Twojej marki biznesowej. Praktycznie każdy potencjalny klient przed nawiązaniem współpracy postanowi zweryfikować firmę w sieci, oczywiście szukając na jej temat różnych informacji i sugerując się znalezionymi opiniami. Jeśli są one w większości negatywne, to nie pomogą Ci nawet konkurencyjne ceny czy bardzo szeroka oferta – spora grupa klientów pójdzie do konkurencji.

Co ciekawe, z badania przeprowadzonego przez Gemius wynika, że w Polsce z wyszukiwarki Google korzystamy dziś częściej za pośrednictwem urządzeń mobilnych niż komputera. Oznacza to, że większość klientów możesz pozyskać wtedy, gdy natrafiają oni na Twoją ofertę z poziomu smartfonu lub tabletu. Stąd tak ważne jest, aby dbać o opinie na urządzenia mobilne, czyli robić wszystko, co tylko możliwe, aby osoba, która wyszykuje frazę związaną z Twoją firmą podczas korzystania z telefonu mogła natrafić na jak najwięcej przychylnych recenzji.

Pamiętaj!

Wyszukiwarka mobilna działa na nieco innej zasadzie niż ta desktopowa. Pozycja Twojej strony np. w usłudze Google Moja Firma może się więc znacząco różnić w zależności od tego, z jakiego urządzenia korzysta potencjalny klient.

Przykład zastosowania opinii na urządzeniach mobilnych

Załóżmy, że masz niewielką pizzerię w Gdańsku. To dobry biznes, którego słabym punktem jest bardzo liczna konkurencja. Turysta przyjeżdżający do miasta i chcący zjeść dobrą pizzę w pierwszej kolejności sięgnie po telefon i wpisze w Google frazę: „Pizzeria Gdańsk” lub „Pizza Gdańsk”. W ciągu chwili otrzyma najlepiej dopasowane wyniki.

I tutaj pojawia się niezwykle ważna kwestia: Google poleci użytkownikowi pizzerie ze względu na ich średnie oceny w wyszukiwarce, wystawione pod wizytówkami w usłudze Google Moja Firma, a tym samym widoczne dla użytkowników usługi Google Maps.

Turysta skupi się na maksymalnie 4-5 pierwszych wynikach. Najpewniej wybierze tę najlepiej ocenianą pizzerię i kliknie w przycisk nawigowania do miejsca docelowego. Pozostali przedsiębiorcy obejdą się – nomen omen – smakiem.

Pytanie brzmi: co zrobić, aby to Twoja pizzeria została zarekomendowana przez Google takim turystom? Nie ma lepszego sposobu, niż zadbanie o pozyskanie jak największej liczby pozytywnych opinii pod wizytówką w usłudze Google Moja Firma, co przełoży się na wysoką średnią ocen. Algorytm to zauważy i umieści pizzerię na szczycie listy wyników wyszukiwania mobilnego.

Oczywiście, że dla klientów ważne są nie tylko średnie ocen. Mogą oni zwrócić uwagę również na ceny w lokalu czy dostępne menu. Nie zapominajmy jednak, że mówimy tutaj o osobach korzystających z wyszukiwarki mobilnej. Przeczesywanie stron firmowych i szukanie dodatkowych informacji na telefonie jest siłą rzeczy utrudnione i mało komu będzie chciało się to robić. Dlatego podstawą marketingu w Google Mobile jest właśnie pozyskiwanie dużej liczby pozytywnych opinii.

Jak to zrobić?

Najlepszą metodą pozyskiwania pozytywnych opinii w Google jest poproszenie klientów o ich wystawienie. Nie każdy to zrobi, zasłaniając się brakiem czasu czy nieposiadaniem konta Google, co trzeba zrozumieć. Jednak warto być upartym i np. dać klientom konkretną zachętę w postaci symbolicznego rabatu na kolejne zakupy, gadżetu firmowego etc.

Opinie w Google można również pozyskiwać mniej oficjalnymi kanałami, jednak tutaj zalecamy, aby skorzystać z pomocy wyspecjalizowanej w tym agencji. Algorytm jest coraz bardziej wyczulony na opinie z tzw. fake’owych kont. Nie chcąc narazić swojej wizytówki na osłabienie jej pozycji dobrze będzie podejść do sprawy profesjonalnie i zaufać ekspertom.

Co z negatywnymi opiniami? Czy można je jakoś usunąć?

Negatywne opinie pod wizytówką w usłudze Google Moja Firma są bardzo poważnym problemem – zwłaszcza, jeśli jest ich na tyle dużo, że rzutują na ogólną ocenę firmy. Część tych opinii może rzeczywiście pochodzić od niezadowolonych klientów, jednak część prawdopodobnie jest sprawką nieuczciwej konkurencji. W obu przypadkach warto podjąć starania o usunięcie negatywnych opinii, w czym pomoże Ci zespół Good Opinion.

Jakie metody wykorzystujemy? Tego już dowiesz się z osobnego poradnika na naszym blogu. Sprawdź, jak usunąć negatywne opinie w Google i tym samym znacząco wzmocnić pozycję firmy w najważniejszej wyszukiwarce internetowej na świecie.