Opinie w wizytówce Google to ważne źródło informacji dla potencjalnych klientów. Dzięki widoczności wizytówki w usłudze Google Moja Firma odbiorcy produktów i usług zdecydowanie chętniej wystawiają recenzje, co wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa. Obecnie wiele osób korzysta z wyszukiwarki Google na urządzeniach mobilnych, a więc sprawdza opinie Google na telefonie. Sprawdź, gdzie wyświetlają się opinie zadowolonych klientów i jak skutecznie je pozyskiwać. Dowiedz się także, jak wygląda usunięcie opinii i czy jest ono możliwe.
Opinie Google to recenzje, które firmy otrzymują od swoich klientów. Użytkownicy wyszukiwarek zamieszczają je w wizytówce firmy. Opinie w Google składają się z dwóch elementów: jest to ocena w postaci gwiazdek od 1 do 5, a także tekst. Pozytywne oceny mają duży wpływ na wizerunek marki. Dzięki nim potencjalni klienci łatwiej podejmują decyzje zakupowe. Im większa liczba opinii w Google, tym lepsza jest pozycja przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania i korzystniejsze pozycjonowanie lokalne. Właściciele mają możliwość reagowania na negatywne recenzje i pozytywne opinie w profilu firmy. Dzięki temu mogą podziękować na zaufanie oraz rozwiązać problemy.
Chcąc znaleźć opinie Google od klientów na temat Twojej firmy na urządzeniach mobilnych, wystarczy wpisać w wyszukiwarkę nazwę przedsiębiorstwa. Nie ma konieczności podawania szczegółowych informacji czy adresu strony firmowej.
Badania prowadzone przez Gemius wskazują, że w Polsce z wyszukiwarki Google korzysta się obecnie zdecydowanie częściej za pośrednictwem urządzeń mobilnych, niż komputera. Potencjalni klienci mogą więc trafić na opinie Google o Twojej firmie z poziomu smartfona czy tabletu. W kontekście zdobycia przewagi na konkurencją istotne jest, aby mieli oni dostęp do pozytywnych ocen.
Sposób działania wyszukiwarki mobilnej różni się od desktopowej, chociaż zasady Google, co do wystawienia opinii są jednakowe. Oznacza to natomiast, że pozycja strony w usłudze Google Moja Firma może różnić się w zależności od tego, z jakiego urządzenia korzystają potencjalni klienci.
Opinie klientów są widoczne nie tylko w wynikach wyszukiwania Google, ale także dla użytkowników Google Maps. Dla przykładu: kiedy turysta odwiedzający dane miasto wpisze frazę „Frytki belgijskie Kraków”, otrzyma najlepiej dopasowane do niego wyniki. W jakiej kolejności się wyświetlą? Pod uwagę brane są średnie oceny klientów. Dlatego tak istotne z perspektywy przedsiębiorcy jest zdobywanie pozytywnych opinii.
Recenzje wraz z przyznanymi gwiazdkami pojawiają się także tym osobom, które wykorzystują aplikację Mapy Google. Jak je sprawdzić? Otwórz aplikację Google Maps i wpisz nazwę firmy. Następnie kliknij wynik, przechodząc do wizytówki Google. W zakładce „Opinie” znajduje się zestawienie wszystkich pozytywnych i negatywnych opinii innych użytkowników.
Opinie Google zarówno w wynikach wyszukiwania Google, jak i w Google Maps mają ogromne znaczenie dla firm. Potencjalnym klientom wskazują te przedsiębiorstwa, które są wiarygodne i cenione przez konsumentów.
Coraz więcej firm ma także świadomość, jak ważna jest wizytówka Google i jej prezencja. Osoby, które nią zarządzają, proszą klientów o ich zdanie i pozytywną opinię. Starają się również aktywnie zarządzać informacjami i dbać o doświadczenia konsumenckie, odpisując na negatywne, jak i pozytywne opinie.
Zdobycie pozytywnych opinii w wynikach wyszukiwania może pomóc Twojej firmie się rozwinąć. Wdrożenie kilku strategii pozwoli w krótkim czasie przyciągać nowych klientów.
Odpowiadaj nie tylko na pozytywne, ale także negatywne opinie Google. Opcja monitorowania opinii jest bardzo ważna. Wyraź wdzięczność wobec zadowolonych klientów i rozwiąż problemy tych, którzy są autorami negatywnych opinii. Pokaż swoje zaangażowanie, dzięki czemu Twoja wizytówka Google będzie się wyróżniała.
Negatywne opinie Google wpływają niekorzystnie na wizerunek firmy. Warto na bieżąco kontrolować recenzje, czym można wpływać na odbiór przedsiębiorstwa i decyzje potencjalnych klientów. Zdarza się, że negatywne opinie nie są zgodne z zasadami Google, zwłaszcza jeżeli wystawia je nieuczciwa konkurencja lub posuwa się do taktyki, jaką jest kupowanie opinii nieprzychylnych dla przedsiębiorstwa. Negatywną opinię można zgłosić. Samodzielne rozwiązanie problemu negatywnych opinii bywa jednak problematyczne. Z pomocą przychodzi jednak zespół Good-Opinion. Doświadczenie i lata praktyki sprawiają, że wiedzą oni, jak stworzyć zgłoszenie, dzięki któremu usuwanie negatywnych opinii w Google jest skuteczne.
Prawidłowe zarządzanie opiniami Google na urządzeniach mobilnych jest dużym wyzwaniem i wymaga odpowiedniej taktyki działania. Niezbędne jest zachęcenie klientów do wystawienia pozytywnych recenzji. Istotna jest także reakcja wobec negatywnych opinii i rozwiązywanie problemów. Ważnym źródłem informacji dotyczących wystawiania opinii jest polityka prywatności Google. Pozwala ona zapoznać się z zasadami Google i usuwać opinie nieuczciwej konkurencji.