Marketing interneotwy
9 kwietnia, 2024
Odsłony: 13

Złe opinie o pracodawcach w internecie – jak wpływają na wizerunek firmy?

zle-opinie-o-pracodawcach

Opinie w sieci to obecnie jedno z podstawowych źródeł wiedzy nie tylko na temat firmy, z której usług chce się skorzystać, ale także na temat potencjalnego pracodawcy. Złe opinie o pracodawcach mogą wpływać na preferencje kandydatów. Jesteś przedsiębiorcą? Sprawdź, kiedy powinny zaniepokoić Cię negatywne opinie i gdzie możesz sprawdzić komentarze o swojej firmie. Odkryj także, jak chronić się przed nieuczciwymi praktykami konkurencji i jak radzić sobie w sytuacji, kiedy reputacja przedsiębiorstwa jest zagrożona.

Negatywne opinie o firmie jako pracodawcy – kiedy trzeba się nimi przejmować?

Negatywne opinie o pracodawcy zawsze wymagają uwagi. Niezależnie od tego, czy komentarz na temat Twojej firmy jest prawdziwy, czy fałszywy może zostać potraktowany przez użytkowników sieci jako wiarygodna informacja. Dlatego tak ważne jest, aby wyrazić swoje stanowisko i szybko reagować na negatywne komentarze, co sprawi wrażenie zaangażowania w sprawę i przyczyni się do budowania pozytywnego wizerunku firmy.

Gdzie mogą się znajdować opinie o danej firmie jako pracodawcy? Przegląd możliwych platform

Opinie o pracodawcach mogą znaleźć się na różnych platformach i forach internetowych. Gdzie ich szukać? Najczęściej odwiedzane miejsca w sieci to:

  • Facebook, Instagram, X – serwisy społecznościowe, gdzie możliwe jest publikowanie wpisów tekstowych o firmach oznakowanych hasztagami ułatwiającymi wyszukiwanie,

  • LinkedIn, GoldenLine – biznesowe sieci społecznościowe, gdzie możliwe jest wyrażanie swoich opinii na temat pracodawcy,

  • wizytówka Google – internetowy profil firmy, który wyświetla się w wynikach wyszukiwania oraz Google Maps.

Osobną grupę stanowią portale, gdzie można znaleźć recenzje o firmach. Najpopularniejsze z nich to:

  • GoWork – platforma, gdzie można dzielić się swoim opiniami na temat pracodawców, a także ich oceniania,

  • Absolvent – serwis dla studentów i absolwentów poszukujących staży i ofert pracy,

  • Glassdoor – strona, za której pośrednictwem pracownicy mogą oceniać przedsiębiorstwa,

  • Indeed – portal z ofertami pracy, który umożliwia publikowanie opinii o konkretnych firmach oferujących zatrudnienie.

Osoby poszukujące zatrudnienia najczęściej sugerują się informacjami znajdującymi się na portalu GoWork. Sprawdź, jak usunąć opinie z GoWork, które stanowią nieprawdziwe źródło informacji na temat Twojej firmy: https://good-opinion.pl/jak-usunac-opinie-z-gowork. Nie pozwól, aby nieuczciwa konkurencja zepsuła Twoją reputację na rynku pracy.

Negatywne opinie mogą być wynikiem działań konkurencji. Poznaj nieuczciwe praktyki, czyli czarny PR

Czarny PR to działania, które mają na celu szkalowanie cudzego wizerunku. Odbywa się to za pomocą negatywnych komentarzy anonimowych autorów czy nieprawdziwych informacji, które mogą zaszkodzić przedsiębiorstwu.

Nieprawdziwe komentarze wpływające na wizerunek pracodawcy często pochodzą od byłych pracowników, ale nie tylko. Bardzo często za negatywnymi opiniami oczerniającymi konkretnego pracodawcę stoi nieuczciwa konkurencja. Ta jest w stanie posługiwać się np. botami, które masowo wystawiają złe opinie.

Jak negatywne opinie o firmie jako pracodawcy wpływają na jej ogólny wizerunek w sieci? Wyjaśniamy!

Negatywne opinie o firmie jako pracodawcy mogą znacząco wpłynąć na jej wizerunek w sieci. Miejsce pracy jest negatywnie postrzegane przez klientów, a także potencjalnych kandydatów na pracowników, bez względu na warunki zatrudnienia, jakie oferuje firma. To sprawia, że pracodawca może stracić okazję, aby zasilić szeregi specjalistami w danej dziedzinie. Hamuje to pośrednio rozwój przedsiębiorstwa.

Jak radzić sobie po pojawieniu się negatywnych opinii w internecie? Rady dla pracodawców

Przeglądając ostatnie wpisy na Twoim profilu pracodawcy zauważyłeś, że pojawiło się kilka negatywnych opinii, przez co oferta pracy, którą oferujesz cieszy się mniejszym zainteresowaniem? Możesz poradzić sobie z takimi komentarzami, wystarczy, że zastosujesz się do kilku wskazówek. Przede wszystkim – udzielaj odpowiedzi na negatywne opinie, jeżeli pochodzą one od byłych pracowników. Zgłaszaj treści pochodzące od nieuczciwej konkurencji. Niech osoby zatrudnione po przyjęciu oferty pracy również opublikują komentarz na temat Twojego biznesu.

Kompleksowym rozwiązaniem może okazać się zlecenie zewnętrznej firmie zarządzania profilem opinii o firmie. W Good-Opinion usuwanie negatywnych opinii to jedna z naszych specjalizacji. Z powodzeniem pomagamy firmom odzyskać reputację w sieci. Znajomość zasad panujących w Internecie, a także lata doświadczenia sprawiają, że potrafimy skutecznie identyfikować problemy i szybko je rozwiązywać. Pozwól sobie pomóc i skorzystaj z naszej oferty.

© 2023 Opinie Google Maps, usuwanie negatywnych i wymiana - Wizytówki, Mapy, Play