Usuwanie opinii Google. Kiedy warto, a nawet trzeba podjąć taką próbę?

Usuwanie opinii Google. Kiedy warto, a nawet trzeba podjąć taką próbę?

Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak duży wpływ na powodzenie Twojego biznesu mają opinie w Internecie. Jeśli są w większości pozytywne, a do tego inwestujesz w przemyślane działania marketingowe, to powinieneś spodziewać się wykładniczego zwiększenia sprzedaży. Jeśli jednak renoma Twojej marki w sieci nie jest najlepsza, to choćbyś wydawał mnóstwo pieniędzy na reklamę, to i tak nie będziesz w stanie skutecznie rywalizować z konkurencją. Znalazłeś się w takiej sytuacji? Usuwanie opinii Google może być ostatnią deską ratunku dla Twojego biznesu. Sprawdź, kiedy warto, a wręcz trzeba się na to zdecydować.

Podejrzany wzrost liczby negatywnych opinii

Pisząc o podejrzanym wzroście mamy na myśli sytuację, w której w dość krótkim czasie pod Twoją wizytówką w usłudze Google Moja Firma zaczęło lawinowo przybywać negatywów i w większości są to jednogwiazdkowe oceny bez żadnego komentarza. O czym może to świadczyć?

Mamy dwie informacje: dobrą i złą. Zacznijmy od tej pierwszej. Znaczny przyrost liczby negatywnych opinii pod wizytówką w krótkim czasie świadczy o tym, że Twoja firma szybko się rozwija. Zła informacja jest natomiast taka, że najwyraźniej komuś zaczęło to przeszkadzać i najprawdopodobniej ta lawina negatywów jest dziełem Twojej konkurencji.

Takie działania zaliczamy do kategorii „czarnego PR-u” i są one niestety normą we współczesnym Internecie. Wiele firm niepotrafiących podjąć uczciwej rywalizacji z zagrażającą im konkurencją wykorzystuje np. boty, które automatycznie i masowo dodają negatywne opinie pod wizytówkami innych firm, tworząc w ten sposób SPAM.

Problem polega na tym, że takie negatywy w krótkim czasie obniżają ogólną ocenę wizytówki. Może się więc okazać, że stracisz dużą część klientów, którzy nie czytają komentarzy, natomiast sugerują się tylko właśnie oceną gwiazdkową.

Jeśli Twoja firma znalazła się na celowniku nieuczciwej konkurencji stosującej takie praktyki, to bez wątpienia potrzebujesz pomocy specjalistów od usuwania opinii z Google.

Duża liczba negatywów od prawdziwych klientów

Nie możemy oczywiście wykluczyć, że pod Twoją wizytówką znajdują się również negatywy wystawione przez niezadowolonych klientów. Nigdy nie należy ich lekceważyć, ponieważ może tutaj zadziałać efekt kuli śnieżnej. Kolejni klienci, którym coś się nie spodoba, również mogą poczuć się zachęceni do wystawienia nieprzychylnej recenzji, co w krótkim czasie spowoduje drastyczny spadek oceny wizytówki, a tym samym Twojej firmy.

W takiej sytuacji zawsze trzeba się zastanowić, co spowodowało, że klienci zdecydowali się wystawić negatywne opinie. Odpowiedzi szukaj w ich treści – klienci zwykle podają, dlaczego są niezadowoleni z produktu, obsługi, czasu dostawy etc.

Mając taką wiedzę warto od razu podjąć próbę usunięcia negatywnych opinii w Google metodami polubownymi – tę bardzo skuteczną strategię przybliżyliśmy w jednym z poprzednich artykułów na naszym blogu.

Niska ocena firmy w Google Maps

Jeśli jeszcze kilka miesięcy temu średnia ocen pod Twoją wizytówką wynosiła np. 4,4 gwiazdki, a obecnie spadła poniżej 3 gwiazdek, to coś tutaj ewidentnie nie gra. Nie powinieneś przechodzić nad tym do porządku dziennego, ponieważ tak znaczny spadek oceny świadczy o tym, że Twoja firma jest źle postrzegana przez dużą część klientów lub padła ofiarą wspomnianej wcześniej kampanii czarnego PR-u.

Słaba pozycja wizytówki firmy w wyszukiwarce

Wynika ona po prostu z niskiej średniej ocen. Google dąży do tego, aby usługa Google Maps stała się najlepszym źródłem wyszukiwania firm lokalnych, m.in. dla kierowców korzystających z tej aplikacji do nawigowania w podróży. Sposobem na wywalczenie sobie wysokiej pozycji w wynikach na zapytania lokalne jest właśnie dbanie o wysoką ocenę wizytówki, czego nie da się zrobić bez podjęcia próby usunięcia obciążających ją negatywów.

Niska konwersja w sklepie internetowym

Jeśli od dawna zastanawiasz się, jak to możliwe, że z miesiąca na miesiąc rośnie liczba unikalnych odwiedzin na stronie Twojego e-sklepu, natomiast współczynnik konwersji systematycznie maleje, to przyczyną tego problemu mogą być właśnie negatywne opinie o Twojej firmie w Google.

Coraz mniej konsumentów przy wyborze sprzedawcy kieruje się wyłącznie najtańszą ofertą. Liczą się dla nas również takie kwestie, jak bezpieczeństwo zakupu, dobra obsługa czy bezproblemowy zwrot. Dlatego szukamy sklepów wysoko ocenianych w Google.

Wiesz już, że musisz zainwestować w usuwanie opinii Google? W takim razie Twoim pierwszym krokiem powinno być skontaktowanie się z Good Opinion. Przyjrzymy się indywidualnej sytuacji Twojej firmy i zaproponujemy odpowiednią strategię. Pamiętaj, że Google bardzo restrykcyjnie podchodzi do kwestii przejrzystości swojego programu opinii, dlatego nawet właściciele wizytówek nie mogą swobodnie moderować znajdujących się pod nimi komentarzy.

Cały proces usuwania negatywnych opinii z Google szczegółowo opisaliśmy w naszym poradniku - https://good-opinion.pl/poradnik-google/. Przeczytaj go, a następnie zrób najlepszą rzecz dla Twojego biznesu i pozwól nam zadbać o ochronę jego wizerunku w wyszukiwarce Google.