Jak zablokować dodawanie opinii na Google? Poradnik dla właścicieli firm

Marketing internetowy
Odsłony: 596
10 kwietnia, 2024
jak-zablokowac-dodawanie-opinii-na-google

Zdarzyło Ci się kiedyś otrzymać negatywne opinie Google, które wpłynęły na reputację firmy? Utrzymanie kontroli nad wizerunkiem Twojego biznesu i wyglądem wizytówki Google to obecnie absolutna podstawa. Zastanawiasz się jak zablokować dodawanie opinii na Google? Dowiedz się, czy możliwe jest zablokowanie dodawania negatywnych opinii, jak sprawdzić, kto umieścił obraźliwe treści i jak radzić sobie z recenzjami, które nie są dla Ciebie korzystne. Zadbaj o dobrą prezentację profilu firmy w sieci i zbuduj pozytywny wizerunek wśród klientów.

Czy da się zablokować dodawanie opinii o firmie w Google? Wyjaśniamy!

Nie ma możliwości wyłączenia komentowania i dodawania opinii w firmowej wizytówce Google. Właściciel przedsiębiorstwa może jednak zarządzać kontem. Wiąże się z tym możliwość weryfikacji negatywnych opinii. Jeżeli więc są to fałszywe treści, które szerzą nienawiść, informacje o charakterze seksualnym, dochodzi do naruszenia praw autorskich lub pojawia się komentarz, który wskazuje na naruszenie zasad, to możliwe jest zgłoszenie tego faktu. Zasady publikowania opinii pojawiających się w wynikach wyszukiwania i Google Maps są jasno określone regulaminem. Każde naruszenie zasad wpływa natomiast na usunięcie negatywnych komentarzy.

Sprawdź też, jak złe opinie o pracodawcach w internecie mogą negatywnie wpływać na wizerunek firmy.

Czy można sprawdzić kto umieścił negatywne opinie w Google Maps i wizytówce?

Google nie daje możliwości sprawdzenia tożsamości osoby, która wystawia negatywne opinie w wizytówce firmy. Wiąże się to z ochroną danych osobowych. Nie ma także opcji, aby zweryfikować IP – wyjątkiem bywają sytuacje, kiedy sprawa nieodpowiednich treści czy hejtu zostaje zgłoszona do organów ścigania.

Jak sprawdzić, kto umieścił opinię o naszej firmie? Wyjaśniamy!

Zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie w wizytówce i Mapach Google publikowane są pod pseudonimem lub danymi przypisanymi do konta Google, które uzupełnia sam zainteresowany. Bardzo często nazwą użytkownika jest jego imię i nazwisko. Co więcej, przechodząc na profil użytkownika, istnieje możliwość weryfikacji pewnych informacji. Można dzięki temu sprawdzić jego zdjęcie profilowe lub inne komentarze i zdjęcia, które udostępnia.

Co można zrobić zamiast blokowania dodawania opinii w Google? 5 sprawdzonych metod

Zastanawiasz się, co zrobić w celu podwyższenia atrakcyjności Twojego profilu firmowego w sieci? Istnieje wiele skutecznych strategii, które pomogą Ci zbudować pozytywny wizerunek. Sprawdź i wykorzystaj te najlepsze.

1. Zgłaszanie negatywnych opinii, które naruszają regulamin

Zasady publikowania opinii, które wyświetlane są w profilu firmy (w wynikach wyszukiwania i Mapach Google) są jasno określone. Właściciel firmy może więc zgłosić treści niezgodne z regulaminem. W ten sposób dba o swoją wizytówkę Google oraz utrzymanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa.

2. Zlecenie prowadzenia wizytówki Google zewnętrznej firmie

Wiedza i doświadczenie specjalistów z zakresu marketingu internetowego mogą przyczynić się do tego, że profil Twojej firmy stanie się znacznie atrakcyjniejszy dla nowych klientów. Działania ekspertów prowadzą także do zdecydowanie lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania i korzystniejszego pozycjonowania lokalnego.

3. Odpowiadanie na negatywne opinie klientów

Komunikacja z recenzentami daje szansę na rozwiązywanie problemów. Pokazuje także, że Twoja firma jest zaangażowana i zapewnia najwyższą jakość w zakresie obsługi klienta. To buduje zaufanie, a także wpływa na lojalność klientów mimo ich początkowego niezadowolenia.

4. Zgłaszanie i usuwanie negatywnych opinii nieuczciwej konkurencji

Bardzo często zdarza się, że negatywne opinie Google pochodzą od nieuczciwej konkurencji. Zgłaszanie takich komentarzy jest najlepszym rozwiązaniem, aby dbać o wizerunek firmy i jej wiarygodność.

5. Pozyskiwanie pozytywnych recenzji

Pozytywne doświadczenia konsumentów mogą wpływać na przyciągnięcie nowych osób i wzrost zaufania do marki. Dlatego zawsze dobrym rozwiązaniem jest prośba o wystawienie pozytywnych opinii, jeżeli klient jest zadowolony z produktu lub usługi, którą otrzymał.

Blokowanie dodawania opinii w Google - podsumowanie

Zależy Ci na tym, aby pozbyć się negatywnej opinii z profilu swojej firmy? Chcesz odzyskać wiarygodność i zaufanie klientów? Skorzystaj z pomocy Good-Opinion. Usuwanie negatywnych opinii oraz pozyskiwanie pozytywnych komentarzy to jedne z naszych głównych specjalności.

Zadbaj o swój wizerunek w sieci - skutecznie Ci w tym pomożemy!

Sprawdź, co możemy 
dla Ciebie zrobić

Umów się na rozmowę z naszym specjalistą i poznaj rozwiązania dopasowane dla Twojej firmy!

Po wypełnieniu poniższego formularza, skontaktujemy się z Tobą, aby umówić rozmowę z ekspertem, w dogodnym dla obu stron terminie.

    © 2023 Opinie Google Maps, usuwanie negatywnych i wymiana - Wizytówki, Mapy, Play