Usuwanie negatywnych opinii w Internecie – 5 powodów, dla których MUSISZ w to zainwestować

Usuwanie negatywnych opinii w Internecie – 5 powodów, dla których MUSISZ w to zainwestować

=Znalazłeś kilka negatywnych opinii o Twojej firmie w sieci? Mamy złą informację: to nie pozostanie bez wpływu na wizerunek marki przedsiębiorstwa, a tym samym na jego przychody. W czasach, gdy już 9 na 10 konsumentów czyta recenzje firm i produktów w Internecie, a 86 proc. kieruje się nimi przy dokonywaniu wyborów zakupowych, nie możesz lekceważyć tej szalenie ważnej kwestii. Usuwanie negatywnych opinii w Internecie jest specjalizacją zespołu Good Opinion, a w tym poradniku zebraliśmy dla Ciebie 5 naprawdę ważnych powodów, abyś zainwestował w tę usługę.

Każda negatywna opinia Ci szkodzi

Nawet jeśli wydaje Ci się, że nikt nie zauważy tych kilku negatywów, bo przecież więcej jest opinii pozytywnych, to niestety, ale tak to nie działa. Wiele osób ma np. zwyczaj filtrowania opinii i czytania tylko tych nieprzychylnych. Chcą się dowiedzieć, jak firma reaguje na kryzysowe sytuacje, czy w ogóle nawiązuje z niezadowolonymi klientami dialog, czy proponuje im kompromisowe rozwiązania, a może kompletnie lekceważy ich opinie?

Nie ma zatem znaczenia, że w sieci można dziś znaleźć 100 pozytywnych opinii o Twojej marce biznesowej. 10 negatywnych je przykryje, ponieważ to one wybijają się na pierwszy plan. Działa tutaj efekt czarnej owcy. Gdy masz przed oczami wielkie stado, to i tak zwrócisz uwagę tylko na zwierzę w kontrastującym kolorze. Dlatego nie bagatelizuj pojedynczych negatywów, a już szczególnie w sytuacji, gdy regularnie ich przybywa i podejrzewasz, że mogą być one sprawką nieuczciwej konkurencji.

Negatywne opinie mają większy wpływ na decyzje zakupowe niż te pozytywne

Aby to zrozumieć wyobraź sobie, że kupujesz używany samochód. Wszystko wydaje się być w porządku, auto bardzo ładnie się prezentuje, ma udokumentowaną historię i jest bezwypadkowe. Nagle jednak zauważasz pęknięcie na przedniej szybie. Ten z pozoru drobiazg powoduje, że nabierasz wątpliwości i zaczynasz bardzo dokładnie przyglądać się samochodowi, znajdując więcej niewielkich mankamentów. Zadziałał tutaj efekt psychologiczny – minusy zaczynają przysłaniać plusy.

To normalne zjawisko obserwowane wśród konsumentów, którym coraz trudniej jest podejmować szybkie decyzje zakupowe. Szukając opinii o danym produkcie czy firmie i znajdując kilka negatywnych recenzji zaczynamy wątpić w sens zakupu. Nie ma tutaj znaczenia, czy opinie te wyglądają wiarygodnie, czy dotyczą istotnych kwestii. Ziarno niepewności zostało już zasiane.

Klientom dużo łatwiej przychodzi wystawienie negatywnej recenzji

Jako przedsiębiorcy niewiele możemy w tym temacie zrobić. Na pewno zauważyłeś, że gdy prosisz zadowolonych klientów o podzielenie się dobrymi doświadczeniami w Internecie, to robi tak tylko garstka. Z kolei klient, któremu coś się nie spodobało (nawet jakaś drobnostka) potrafi zrobić z tego potężną aferę i nie zostawić na Twojej firmie suchej nitki.

Jest to poważny problem z punktu widzenia rzetelnych firm, którym z trudem przychodzi zbieranie pozytywnych recenzji, natomiast regularnie wynajdują w sieci negatywy. To w pewnym momencie może doprowadzić do sytuacji, w której wizerunek marki przedsiębiorstwa będzie już na tyle zły, iż gwałtownie spadnie zainteresowanie jej ofertą.

Sam sobie z tym nie poradzisz

Możesz myśleć: ale przecież usuwanie negatywnych opinii w Internecie nie może być trudne, jestem administratorem wizytówki w Google Moja Firma, zaloguję się do panelu i zrobię to od ręki. Niestety, nie zrobisz.

Usuwanie negatywnych opinii nie jest taka prostą sprawą – gdyby tak było, to żadna firma nie miałaby choć jednej nieprzychylnej recenzji. Między innymi Google bardzo dba o to, aby przedsiębiorcy nie mogli manipulować opiniami, dlatego trzeba mieć naprawdę solidny powód, by wywalczyć usunięcie negatywa.

Ten temat szczegółowo opisaliśmy w naszym obszernym poradniku, który znajdziesz pod tym linkiem - https://good-opinion.pl/poradnik-google/.

Negatywne opinie rzutują nie tylko na sprzedaż

Jeśli jesteś pracodawcą i zauważyłeś, że coraz trudniej przychodzi Ci rekrutowanie nowych pracowników, to może przyczyna tkwi właśnie w negatywnych opiniach o Twojej firmie? To dziś bardzo poważny problem dla przedsiębiorców, ponieważ w sieci (np. na popularnym portalu GoWork) bez problemu można zostawić komentarz szkalujący każdą firmę, nawet jeśli nie jest się i nigdy nie było jej pracownikiem!

W takiej sytuacji nie pozostaje nic innego, jak zrobić wszystko, co jest tylko możliwe, aby usunąć negatywne opinie z GoWork. Więcej o tym przeczytasz w innym poradniku na naszym blogu - https://good-opinion.pl/jak-usunac-opinie-z-gowork/.

Wiesz już, dlaczego warto zainwestować w usuwanie negatywnych opinii w Internecie. Pora więc przejść od teorii do praktyki i opracować strategię ochrony wizerunku Twojej marki w sieci. Zostaw to profesjonalistom. Skontaktuj się z nami, krótko opisz nam swój problem, a my przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę. Zatrudnij zespół Good Opinion i nie daj się hejtować w Internecie!