Wiele firm posiadających wizytówki w usłudze Google Moja Firma spotkało się z problemem dużej liczby negatywnych opinii. Rzutują one na ocenę wizytówki, a tym samym powodują pogorszenie jej widoczności w wyszukiwarce. Najgorsze jest natomiast to, że negatywne komentarze mogą skutkować spadkiem sprzedaży – nikt przecież nie chce kupować od firm, które są źle oceniane przez dotychczasowych klientów. Usuwanie negatywnych opinii Google jest zadaniem czasochłonnym, momentami frustrującym, dlatego wielu przedsiębiorców daje sobie z tym spokój i nawet rozważa całkowite skasowanie wizytówki. Nie tędy drog
Jak Usunąć Negatywne Opinie Pod Wizytówką W Google? Czy To W Ogóle Jest Możliwe?
Mamy dwie informacje: dobrą i złą. Dobra jest taka, że jak najbardziej można usunąć negatywy opublikowane pod firmową wizytówką w Google. Zła natomiast dotyczy uciążliwości całego procesu. Google jest monopolistą na rynku wyszukiwarek internetowych, co pozwala tej firmie jednostronnie wyznaczać zasady funkcjonowania jej poszczególnych usług.
Skutek tego jest taki, że nawet właściciel wizytówki nie może swobodnie moderować znajdujących się pod nią opinii. Nie działa to tak, że znajdując jakiś negatyw w ciągu chwili możemy się go pozbyć czy wykasować część treści. Google zostawia sobie tutaj maksymalną autonomię i arbitralnie decyduje o tym, które komentarze zostają, a które ewentualnie mogą się nadawać do usunięcia.
Skutek tego jest taki, że nawet właściciel wizytówki nie może swobodnie moderować znajdujących się pod nią opinii. Nie działa to tak, że znajdując jakiś negatyw w ciągu chwili możemy się go pozbyć czy wykasować część treści. Google zostawia sobie tutaj maksymalną autonomię i arbitralnie decyduje o tym, które komentarze zostają, a które ewentualnie mogą się nadawać do usunięcia.
Klasyczna Procedura
Jeśli widzisz, że pod Twoją wizytówką znajdują się nieprzychylne komentarze i chcesz się ich pozbyć, aby nie tracić na tym wizerunkowo, to jesteś skazany na łaskę i niełaskę Google – przynajmniej wtedy, gdy chcesz zająć się tą sprawą na własną rękę.
Jako właściciel wizytówki musisz zgłosić do Google opinie, które w Twojej ocenie powinny zostać usunięte. Uwaga jednak! Będzie to mieć sens tylko wtedy, gdy uda Ci się udowodnić, że dane komentarze w jakikolwiek sposób łamią regulamin usługi Google Moja Firma.
Najczęstszymi przyczynami łamania zasad usługi są:
wysyłanie SPAM-u (np. masowe dodawanie opinii bez żadnej treści),
oszczerstwa wobec właściciela wizytówki (czyli po prostu fałszywe, zmyślone opinie),
niezgodność z tematem (np. masz warsztat wulkanizacyjny, a opinie odnoszą się do działalności kwiaciarni),
niezgodność z prawem (np. opinia zawiera groźby, wyzwiska, nawiązania do działalności zakazanej etc.),
wulgarność (np. w treści opinii są przekleństwa, treści o charakterze seksualnym etc.),
obraźliwość (np. opinia zawiera treści szkalujące czyjś wizerunek, nawiązuje do rasy, orientacji seksualnej etc.),
podszywanie się (opinia została wystawiona przez kogoś, kto podaje się za inną osobę i tym samym naraża na szwank wizerunek dwóch stron),
konflikt interesów, czyli przede wszystkim wystawianie opinii o własnej firmie.
Obecnie jednym z najczęstszych powodów, dla których firmy zgłaszają negatywne opinie do usunięcia, jest czyn nieuczciwej konkurencji. Chodzi tutaj o to, że wiele przedsiębiorstw znalazło sobie łatwy sposób na osłabienie pozycji konkurencyjnych firm poprzez wystawianie im negatywnych, oczywiście zmyślonych opinii. Udowodnienie tego jest niestety dość trudne, jeśli opinia pod względem treści jakoś szczególnie się nie wyróżnia i nie można jej w prosty sposób powiązać z działalnością konkurencji.
Jako właściciel wizytówki musisz zgłosić do Google opinie, które w Twojej ocenie powinny zostać usunięte. Uwaga jednak! Będzie to mieć sens tylko wtedy, gdy uda Ci się udowodnić, że dane komentarze w jakikolwiek sposób łamią regulamin usługi Google Moja Firma.
Najczęstszymi przyczynami łamania zasad usługi są:
wysyłanie SPAM-u (np. masowe dodawanie opinii bez żadnej treści),
oszczerstwa wobec właściciela wizytówki (czyli po prostu fałszywe, zmyślone opinie),
niezgodność z tematem (np. masz warsztat wulkanizacyjny, a opinie odnoszą się do działalności kwiaciarni),
niezgodność z prawem (np. opinia zawiera groźby, wyzwiska, nawiązania do działalności zakazanej etc.),
wulgarność (np. w treści opinii są przekleństwa, treści o charakterze seksualnym etc.),
obraźliwość (np. opinia zawiera treści szkalujące czyjś wizerunek, nawiązuje do rasy, orientacji seksualnej etc.),
podszywanie się (opinia została wystawiona przez kogoś, kto podaje się za inną osobę i tym samym naraża na szwank wizerunek dwóch stron),
konflikt interesów, czyli przede wszystkim wystawianie opinii o własnej firmie.
Obecnie jednym z najczęstszych powodów, dla których firmy zgłaszają negatywne opinie do usunięcia, jest czyn nieuczciwej konkurencji. Chodzi tutaj o to, że wiele przedsiębiorstw znalazło sobie łatwy sposób na osłabienie pozycji konkurencyjnych firm poprzez wystawianie im negatywnych, oczywiście zmyślonych opinii. Udowodnienie tego jest niestety dość trudne, jeśli opinia pod względem treści jakoś szczególnie się nie wyróżnia i nie można jej w prosty sposób powiązać z działalnością konkurencji.
Google Niechętnie Usuwa Negatywne Opinie...
Amerykański gigant bez skrupułów wykorzystuje swoją pozycję. Możesz się o tym przekonać w momencie, gdy podejmiesz walkę z negatywnymi opiniami, w tym tymi, które uważasz za zmyślone, będące czynem nieuczciwej konkurencji.
Google niestety może na to patrzeć zupełnie inaczej. Pamiętaj, że to Ty musisz dowieść, że opinie kwalifikują się do usunięcia. Jeśli nie będziesz dostatecznie przekonujący, to Google nie kiwnie palcem i negatywne komentarze zostaną pod wizytówką.
Z drugiej strony można zrozumieć tę politykę amerykańskiej firmy, która chce, aby usługa GMF była transparentna. Gdyby właściciele wizytówek mieli pełną swobodę w moderowaniu opinii, to prawdopodobnie wszystkie firmy miałyby maksymalną ocenę, a system opiniowania straciłby sens.
Google niestety może na to patrzeć zupełnie inaczej. Pamiętaj, że to Ty musisz dowieść, że opinie kwalifikują się do usunięcia. Jeśli nie będziesz dostatecznie przekonujący, to Google nie kiwnie palcem i negatywne komentarze zostaną pod wizytówką.
Z drugiej strony można zrozumieć tę politykę amerykańskiej firmy, która chce, aby usługa GMF była transparentna. Gdyby właściciele wizytówek mieli pełną swobodę w moderowaniu opinii, to prawdopodobnie wszystkie firmy miałyby maksymalną ocenę, a system opiniowania straciłby sens.
Dlaczego Warto Skorzystać Z Pomocy Profesjonalistów?
Agencje oferujące usługę usuwania negatywnych opinii Google od podszewki znają procedury amerykańskiego giganta, co pozwala o wiele szybciej i precyzyjniej przygotować wnioski o wykasowanie komentarzy łamiących regulamin usługi Google Moja Firma. Oszczędzasz więc nie tylko czas, ale też nerwy, które na pewno pojawiłyby się w momencie otrzymania decyzji odmownej.
Najważniejsze jest natomiast to, że w Good Opinion nie poprzestajemy tylko na klasycznym zgłaszaniu komentarzy do Google. W procesie usuwania negatywnych opinii wykorzystujemy także bardzo skuteczne metody polubowne, co stanowi element ochrony wizerunku marki klienta w Internecie.
Więcej o tym, na czym dokładnie polega usuwanie negatywnych opinii Google oraz jak krok po kroku budować atrakcyjny wizerunek marki w wyszukiwarce, przeczytasz w naszym obszernym poradniku - https://good-opinion.pl/poradnik-google/.
Najważniejsze jest natomiast to, że w Good Opinion nie poprzestajemy tylko na klasycznym zgłaszaniu komentarzy do Google. W procesie usuwania negatywnych opinii wykorzystujemy także bardzo skuteczne metody polubowne, co stanowi element ochrony wizerunku marki klienta w Internecie.
Więcej o tym, na czym dokładnie polega usuwanie negatywnych opinii Google oraz jak krok po kroku budować atrakcyjny wizerunek marki w wyszukiwarce, przeczytasz w naszym obszernym poradniku - https://good-opinion.pl/poradnik-google/.