Usuwanie komentarzy Google – największe mity, w które nie warto wierzyć

Usuwanie komentarzy Google – największe mity, w które nie warto wierzyć

Nie ma wątpliwości, że każda firma obecna w Internecie chciałaby mieć same pozytywne opinie na temat swoich usług, produktów, obsługi klienta itd. Nie jest to natomiast możliwe, a już na pewno nie w przypadku tych firm, które osiągnęły spore zasięgi. Działa tutaj prawo skali – im bardziej znana firma i im więcej ma klientów, tym większe ryzyko pojawienia się niezbyt przychylnych recenzji. Jeśli negatywne opinie stają się poważnym problemem dla Twojego biznesu i zaczynają Ci utrudniać pozyskiwanie klientów, to w naturalnym odruchu chcesz coś z tym zrobić.

I tak oto pojawia się temat usuwania komentarzy z Google. Wokół tego zagadnienia narosło mnóstwo fałszywych mitów, które wprowadzają przedsiębiorców w błąd. Największe z nich omawiamy w naszym poradniku.

Każdy może usunąć negatywne komentarze z Google

To najczęściej powtarzany mit. Firmy, które w niego uwierzyły szybko zrozumiały, że jednak nie jest tak łatwo pozbyć się nieprzychylnych komentarzy. Google ma restrykcyjną politykę dotyczącą moderowania opinii np. pod wizytówkami w usłudze Google Moja Firma. Nie może być przecież tak, że każdy jest w stanie zalogować się na swoje konto Google i kilkoma kliknięciami usunąć negatywne recenzje – wówczas cały system ocen straciłby sens. Dlatego jeśli chcesz pozbyć się negatywów, to potrzebujesz pomocy specjalistów. Jak zawsze jesteśmy do usług.

Nie ma sensu usuwać negatywnych komentarzy, bo i tak nikt ich nie czyta

To klasyczny błąd w rozumowaniu, który może wynikać wyłącznie z braku świadomości, jak potężnym narzędziem marketingowym jest Internet. Czy wiesz, że nawet 9 na 10 kupujących zapoznaje się wcześniej z opiniami na temat danego produktu w sieci, a 7 na 10 podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem znalezionych recenzji? Trudno to zbagatelizować, gdy chce się naprawdę zadbać o swoją markę biznesową.

Każda negatywna opinia szkodzi marce i może osłabić jej pozycję na rynku, a nawet spowodować utratę części klientów. Dlatego twierdzenie, że fala nieprzychylnych komentarzy nie ma żadnego znaczenia jest oderwane od realiów.

Nie da się usunąć negatywnych komentarzy z Google

Owszem, da się, natomiast nie jest to takie łatwe, jak może się wydawać. Usuwanie komentarzy z Google to długi, często żmudny proces, który wymaga działania wielotorowego i dobierania metod w zależności od tego, czy zamierzamy pozbyć się komentarzy rzeczywiście wystawionych przez klientów, czy może tych będących sprawką konkurencji lub zwykłych internetowych hejterów.

Pamiętaj!

Negatywne komentarze o Twojej firmie mogą pojawiać się nie tylko w Google, ale też na różnych forach, w mediach społecznościowych czy na portalach typu GoWork. Przeczytaj inny poradnik na naszym blogu i dowiedz się, jak usunąć opinie z GoWork - https://good-opinion.pl/jak-usunac-opinie-z-gowork/.

Zamiast usuwać lepiej odpowiedzieć na komentarz i zamazać złe wrażenie

I tak, i nie. Na pewno dobrze jest odpowiadać na negatywne komentarze, ponieważ to rzeczywiście może załagodzić sytuację i przede wszystkim zasygnalizować osobom czytającym opinię, że firma nie chowa głowy w piasek, że dba o swój wizerunek i szuka kompromisu. Patrząc na to pod tym kątem faktycznie odpowiadanie na negatywy ma sens i może być alternatywą dla procedury usuwania nieprzychylnych recenzji.

Gorzej, gdy takie komentarze nie są dziełem człowieka, tylko bota lub zostały dodane przez przedstawicieli nieuczciwej konkurencji. Są to nagminne sytuacje, z którymi Google w żaden sposób nie może sobie poradzić. Efekt jest taki, że mnóstwo rzetelnych firm jest szkalowanych w Internecie tylko dlatego, że ktoś poczuł zagrożenie z ich strony i wymierzył w ich kierunku kampanię czarnego PR-u.

Odpowiadanie na kupione komentarze, a tym bardziej wystawione przez boty nie ma najmniejszego sensu, ponieważ nie da się nawiązać dialogu z kimś, kto wcale nie jest klientem firmy. W takiej sytuacji wskazane będzie już skorzystanie z profesjonalnej usługi usuwania komentarzy z Google.

Po co usuwać? Lepiej kupić sobie pozytywne komentarze!

Nie jest to dobre podejście, choć wiemy, że wiele firm testuje tę strategię. Przykrywanie negatywnych opinii pozytywnymi może się na krótką metę udać, natomiast w pewnym momencie tych skrajnie różnych recenzji będzie już tak dużo, że potencjalnym klientom będzie bardzo trudno się zorientować, z kim mają do czynienia – z firmą rzetelną, godną zaufania czy może jednak taką, od której lepiej trzymać się z daleka?

Poza tym nie zapominaj, że kupowanie sobie pozytywnych komentarzy jest bronią obosieczną. Część z nich na pewno będzie mało wiarygodna dla klientów, co podważy zaufanie do Twojej firmy. Kampania przyniesie więc odwrotny skutek.

Chcesz dowiedzieć się więcej nie tylko o usuwaniu komentarzy z Google, ale też o budowaniu silnej, atrakcyjnej dla klientów marki w największej wyszukiwarce na świecie? Koniecznie zajrzyj do obszernego poradnika przygotowanego przez zespół Good Opinion. Znajdziesz go pod tym linkiem -  https://good-opinion.pl/poradnik-google/.