Nie ma wątpliwości, że każda firma obecna w Internecie chciałaby mieć same pozytywne opinie na temat swoich usług, produktów, obsługi klienta itd. Nie jest to natomiast możliwe, a już na pewno nie w przypadku tych firm, które osiągnęły spore zasięgi. Działa tutaj prawo skali – im bardziej znana firma i im więcej ma klientów, tym większe ryzyko pojawienia się niezbyt przychylnych recenzji. Jeśli negatywne opinie stają się poważnym problemem dla Twojego biznesu i zaczynają Ci utrudniać pozyskiwanie klientów, to w naturalnym odruchu chcesz coś z tym zrobić.
I tak oto pojawia się temat usuwania komentarzy z Google. Wokół tego zagadnienia narosło mnóstwo fałszywych mitów, które wprowadzają przedsiębiorców w błąd. Największe z nich omawiamy w naszym poradniku.
To najczęściej powtarzany mit. Firmy, które w niego uwierzyły szybko zrozumiały, że jednak nie jest tak łatwo pozbyć się nieprzychylnych komentarzy. Google ma restrykcyjną politykę dotyczącą moderowania opinii np. pod wizytówkami w usłudze Google Moja Firma. Nie może być przecież tak, że każdy jest w stanie zalogować się na swoje konto Google i kilkoma kliknięciami usunąć negatywne recenzje – wówczas cały system ocen straciłby sens. Dlatego jeśli chcesz pozbyć się negatywów, to potrzebujesz pomocy specjalistów. Jak zawsze jesteśmy do usług.
To klasyczny błąd w rozumowaniu, który może wynikać wyłącznie z braku świadomości, jak potężnym narzędziem marketingowym jest Internet. Czy wiesz, że nawet 9 na 10 kupujących zapoznaje się wcześniej z opiniami na temat danego produktu w sieci, a 7 na 10 podejmuje decyzje zakupowe pod wpływem znalezionych recenzji? Trudno to zbagatelizować, gdy chce się naprawdę zadbać o swoją markę biznesową. Dlatego decyzje o usuwaniu negatywnych komentarzy należy podjąć stosunkowo szybko.
Każda negatywna opinia szkodzi marce i może osłabić jej pozycję na rynku, a nawet spowodować utratę części klientów. Dlatego twierdzenie, że fala nieprzychylnych komentarzy nie ma żadnego znaczenia jest oderwane od realiów.
Owszem, da się, natomiast nie jest to takie łatwe, jak może się wydawać. Usuwanie komentarzy z Google to długi, często żmudny proces, który wymaga działania wielotorowego i dobierania metod w zależności od tego, czy zamierzamy pozbyć się komentarzy rzeczywiście wystawionych przez klientów, czy może tych będących sprawką konkurencji lub zwykłych internetowych hejterów.
Pamiętaj!
Negatywne komentarze o Twojej firmie mogą pojawiać się nie tylko w Google, ale też na różnych forach, w mediach społecznościowych czy na portalach typu GoWork. Przeczytaj inny poradnik na naszym blogu i dowiedz się, jak usunąć opinie z GoWork - https://good-opinion.pl/jak-usunac-opinie-z-gowork/.
I tak, i nie. Na pewno dobrze jest odpowiadać na negatywne komentarze, ponieważ to rzeczywiście może załagodzić sytuację i przede wszystkim zasygnalizować osobom czytającym opinię, że firma nie chowa głowy w piasek, że dba o swój wizerunek i szuka kompromisu. Patrząc na to pod tym kątem faktycznie odpowiadanie na negatywy ma sens i może być alternatywą dla procedury usuwania nieprzychylnych recenzji.
Gorzej, gdy takie komentarze nie są dziełem człowieka, tylko bota lub zostały dodane przez przedstawicieli nieuczciwej konkurencji. Są to nagminne sytuacje, z którymi Google w żaden sposób nie może sobie poradzić. Efekt jest taki, że mnóstwo rzetelnych firm jest szkalowanych w Internecie tylko dlatego, że ktoś poczuł zagrożenie z ich strony i wymierzył w ich kierunku kampanię czarnego PR-u.
Odpowiadanie na kupione komentarze, a tym bardziej wystawione przez boty nie ma najmniejszego sensu, ponieważ nie da się nawiązać dialogu z kimś, kto wcale nie jest klientem firmy. W takiej sytuacji wskazane będzie już skorzystanie z profesjonalnej usługi usuwania komentarzy z Google.
Nie jest to dobre podejście, choć wiemy, że wiele firm testuje tę strategię. Przykrywanie negatywnych opinii pozytywnymi może się na krótką metę udać, natomiast w pewnym momencie tych skrajnie różnych recenzji będzie już tak dużo, że potencjalnym klientom będzie bardzo trudno się zorientować, z kim mają do czynienia – z firmą rzetelną, godną zaufania czy może jednak taką, od której lepiej trzymać się z daleka?
Poza tym nie zapominaj, że kupowanie sobie pozytywnych komentarzy jest bronią obosieczną. Część z nich na pewno będzie mało wiarygodna dla klientów, co podważy zaufanie do Twojej firmy. Kampania przyniesie więc odwrotny skutek.
Chcesz dowiedzieć się więcej nie tylko o usuwaniu komentarzy z Google, ale też o budowaniu silnej, atrakcyjnej dla klientów marki w największej wyszukiwarce na świecie? Koniecznie zajrzyj do obszernego poradnika przygotowanego przez zespół Good Opinion. Znajdziesz go pod tym linkiem - https://good-opinion.pl/poradnik-google/.