Lokalny przewodnik - kim jest i dlaczego warto zdobyć od niego opinię w Google?

Marketing internetowy
Odsłony: 12
22 lipca, 2024
lokalny-przewodnik-google

Lokalny przewodnik Google to użytkownik Google Maps, którego zadaniem jest ich udoskonalanie poprzez m.in. weryfikację informacji, jak również dzielenie się swoimi opiniami, publikowanie zdjęć czy też filmów. Czy zdobycie jego opinii jest tożsame z wpłynięciem na widoczność Twojej wizytówki GMF? Sprawdź!

Kim jest lokalny przewodnik Google?

Lokalny Przewodnik Google (ang. Google Local Guides) to członek społeczności, którą powołał sam potentat po to, aby udoskonalać Mapy Google.

Zadaniem lokalnych przewodników jest dbanie o prawidłowość zamieszczanych informacji, umieszczanie własnych opinii i dzielenie się doświadczeniami. W praktyce mowa m.in. o weryfikacji informacji, odpowiedziach na pytania, umieszczaniu recenzji, ocenie firm, dodawaniu zdjęć i filmów, czy też zamieszczaniu list ulubionych miejsc.

Aktywny i rzetelny udział w programie jest doceniany punktami i plakietkami. Te pierwsze sprawiają, że ich opinie są bardziej wiarygodne. Z kolei plakietki dają bonusy, w tym na przykład możliwość uczestniczenia w różnego rodzaju eventach czy też szybszy dostęp do funkcjonalności Google, które są dopiero w fazie testowania.

Program Lokalni Przewodnicy jest skierowany do osób prywatnych zamieszkujących kraje, w których można korzystać z Map Google - biorąc pod lupę Polskę - tych, którzy ukończyli 18 r.ż. Wymogiem koniecznym jest ponadto posiadanie konta w Google. 

Jak rozpoznać lokalnego przewodnika Google?

Lokalnego przewodnika Google można rozpoznać poprzez umieszczony pod jego imieniem i nazwiskiem na profilu Google podpis “Lokalny przewodnik” wraz z informacją o poziomie, jaki osiągnął.

Aby móc zweryfikować, czy dana opinia na Twojej Wizytówce Google Moja Firma pochodzi od lokalnego przewodnika, wystarczy, że zwrócisz uwagę na wspomniany wyżej podpis pod imieniem i nazwiskiem. Kliknij na niego, przejdź do jego profilu. Im więcej opinii i aktywności, tym wyższy poziom przewodnika. 

Czy opinie zamieszczone przez lokalnych przewodników są oceniane wyżej przez Google?

Opinie, które zamieszczają lokalni przewodnicy Google w wizytówce Google Moja Firma są wyżej oceniane. Wyróżniają się większą widocznością, a co za tym idzie, wyświetlane są wyżej niż te dodane przez innych użytkowników. Tak samo dzieje się w przypadku opinii lokalnych użytkowników, którzy mogą pochwalić się wyższym poziomem. Efekt? Zwiększa się nie tylko widoczność opinii, ale również ich wiarygodność.

System oceniania wartości opinii stosowany przez Google został stworzony po to, aby promować rzetelne i sprawdzone treści. Dzięki nim odbiorcy mają ułatwione zadanie przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Lokalni przewodnicy nie pozostają jednak bez profitów - ich zaangażowanie w regularne publikowanie recenzji, jak również zdjęć jest nagrodzone w postaci punktów i plakietek.

Pozyskiwanie opinii od lokalnych przewodników wiąże się z szeregiem korzyści dla przedsiębiorców. Dzięki nim można nie tylko sukcesywnie budować pozytywny wizerunek marki i zwiększyć jej wiarygodność w oczach klientów, ale również zwiększyć widoczność wizytówki GMF zarówno w Google Maps, jak i organicznych wynikach wyszukiwania. Od tego już krótka do skutecznego docierania do potencjalnych klientów, a co za tym idzie, zwiększenia konwersji i zysków.

Zatem co zrobić, aby pozyskiwać opinie Google od lokalnych przewodników? 

Jak zdobywać opinie od lokalnych przewodników w wizytówce Google i Mapach Google?

Aby zdobywać opinie od lokalnych przewodników w wizytówce Google i Google Maps musisz zadbać o wysoką jakość swoich usług czy też produktów. Wartością dodaną będzie także obsługa klienta na wysokim poziomie, jak również organizowanie wydarzeń w swojej firmie i wysyłanie zaproszeń do lokalnych przewodników.

Zadbaj również o to, aby w Twojej wizytówce GMF zostały umieszczone wszystkie informacje, o które pyta Google, w tym takie jak m.in. udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Wyróżnij się również estetyczną aranżacją swojej siedziby bądź też lokalu, dzięki czemu będzie atrakcyjnie wyglądać na zdjęciach.

Dobrą praktyką jest także odpowiadanie na wszystkie recenzje - niezależnie od tego, czy mowa o pozytywnych czy negatywnych. W ten sposób udowadniasz, że dbasz o swoich klientów i jesteś otwarty na konstruktywną krytykę.

W przypadku braku opinii lub ich słabej jakości, możesz pozyskać nowe opinie Google z pomocą firmy Good-Opinion. Posiadamy wieloletnie doświadczenie, które pozwala nam wspierać klientów na drodze do zwiększenia widoczności wizytówki GMF.

Sprawdź, co możemy 
dla Ciebie zrobić

Umów się na rozmowę z naszym specjalistą i poznaj rozwiązania dopasowane dla Twojej firmy!

Po wypełnieniu poniższego formularza, skontaktujemy się z Tobą, aby umówić rozmowę z ekspertem, w dogodnym dla obu stron terminie.

    © 2023 Opinie Google Maps, usuwanie negatywnych i wymiana - Wizytówki, Mapy, Play