Jak sprawdzić swoje opinie Google? Poradnik dla przedsiębiorcy

Marketing internetowy
Odsłony: 136
13 maja, 2024
jak-sprawdzic-swoje-opinie-google

Pozytywne oraz negatywne opinie Google mają istotny wpływ na rozwój każdej firmy. Mogą one skutkować przyciągnięciem większej ilości potencjalnych klientów lub drastycznie zmienić ich decyzje zakupowe. Warto zatem poznać recenzje na temat swojej firmy, aby zrozumieć potrzeby, oczekiwania i doświadczenia. Jak sprawdzić swoje opinie Google? Czy wszystkie z nich zostają upublicznione? Odpowiadamy!

Jak sprawdzić swoje opinie w wyszukiwarce Google? Sprawdź, gdzie zobaczy je Twój klient

Sprawdzenie opinii na temat Twojej firmy nie jest skomplikowane. Jeśli jednak napotkasz trudności, możesz poprosić kogoś o pomoc lub skorzystać z poniższego poradnika. By zapoznać się z opiniami Google z wykorzystaniem wyszukiwarki Google, musisz pamiętać o kilku ważnych krokach:

  1. Otwórz przeglądarkę internetową i przejdź na stronę Google.

    • Skorzystaj z dowolnej przeglądarki internetowej, takiej jak Google Chrome, Mozilla Firefox czy Safari.

    • W pole wyszukiwania wpisz "www.google.com" i naciśnij klawisz Enter, aby otworzyć stronę Google.

  2. Wyszukaj dowolne miejsce — w pasku wyszukiwania wpisz nazwę konkretnej firmy.

    • Upewnij się, że wpisujesz nazwę dokładnie tak, jak chcesz ją znaleźć w wynikach wyszukiwania.

    • Możesz również dodać słowo "opinie" po nazwie, aby skupić się wyłącznie na opiniach.

  3. Przeglądaj wyniki wyszukiwania, które wyświetlą różne strony zawierające opinie.

    • Zwróć uwagę na wyniki bezpośrednio na Google Maps oraz na panel informacyjny Google po prawej stronie wyników.

  4. Kliknij nazwę interesującego Cię miejsca, aby uzyskać więcej szczegółów i opinii.

    • Zostaniesz przekierowany do strony z pełniejszymi informacjami o Twojej firmie.

  5. Zobacz ocenę w skali od 1 do 5 oraz przeczytaj opinie użytkowników.

    • Wystawione recenzje, zarówno pozytywne, jak i negatywne pozwalają wstępnie poznać ogólne wrażenia innych osób na temat danego miejsca czy firmy.

    • Opinie zawierają szczegółowe informacje na temat doświadczeń klientów, co może być pomocne przy podejmowaniu decyzji.

    • Nie ma możliwości zamieszczania anonimowych opinii, wszyscy użytkownicy mają prawo zobaczyć jej treść.

  6. Sprawdź, czy opinie zawierają również Twoje odpowiedzi.

    • Reaguj na każdą pozytywną i negatywną opinię o swojej firmie — pomoże to zbudować zaufanie i dostarczyć dodatkowych informacji dla nowych klientów, a także mieć wpływ na lepszą reputację online danego miejsca.

W ten sposób możesz sprawdzić opinie na temat różnych firm. Pamiętaj, że mają one ogromny wpływ na wizerunek firmy. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, przeczytaj inny interesujący artykuł na naszym blogu: https://good-opinion.pl/opinie-w-google-moja-firma-co-musisz-wiedziec/.

Jak sprawdzić swoje opinie w wizytówce Google?

Aby sprawdzić swoje opinie w wizytówce Google, zaloguj się na Konto Google Moja Firma. Po zalogowaniu się przejdź do sekcji „Opinie”, gdzie znajdziesz wszystkie oceny i komentarze pozostawione przez innych użytkowników. To narzędzie ma ogromne znaczenie dla właścicieli firm, ponieważ umożliwia śledzenie negatywnych i pozytywnych opinii klientów, reagowanie na nie, co może wpłynąć na reputację firmy i jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

Kim są lokalni przewodnicy Google? Aktywnie wspierają swoje społeczności — wystawiają wiarygodne opinie na temat danego miejsca w usłudze Google Maps. Lokalni przewodnicy mogą promować atrakcje, produkty i usługi firmy, co przyczynia się do zwiększenia jej widoczności w usługach Google Maps, a tym samym zachęcić klientów do odwiedzenia konkretnego miejsca.

Jak sprawdzić swoje opinie w Google Maps? Wyjaśniamy!

Aby sprawdzić swoje opinie w Mapach Google:

  1. Otwórz Mapy Google — wystarczy wejść na stronę https://www.google.com/maps lub wybrać odpowiednią aplikację w telefonie.

  2. Kliknij rozwijane menu po lewej stronie ekranu i wybierz pozycję „Twój wkład”, a następnie „Opinie".

  3. Jeśli chcesz sprawdzić opinie innych użytkowników na profilu firmy, możesz to zrobić, wyszukując ją w Google Maps.

Co więcej, jeśli zweryfikowałeś profil swojej firmy, możesz sprawdzać opinie, wykorzystując wizytówkę Google. W tym celu kliknij swoją firmę, otwierając "Profil Twojej firmy" i przechodząc do sekcji "Opinie". Czy jednak wszystkie opinie na Google zawsze stają się widoczne? Niestety zdarza się, że niektóre recenzje danego użytkownika nie są zgodne z regulaminem Google, czego efektem może być niezamieszczenie lub usunięcie opinii przez zespół supportu Google.

Czy wszystkie dodane opinie przez klientów są widoczne w Google?

Niektóre zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie klientów nie są automatycznie publikowane w wyszukiwarce Google lub mapach Google. Niewidoczne opinie Google mogą być związane z:

  • długim procesem weryfikacji — zespół Google przeprowadza weryfikację opinii, co może potrwać pewien czas. Opinie mogą zostać odrzucone, jeśli nie spełniają kryteriów autentyczności lub łamią regulamin platformy;

  • naruszeniem zasad Google — algorytmy Google automatycznie wyłapują i usuwają fałszywe opinie i te związane ze spamem;

  • prośbą właściciela firmy o usunięcie negatywnej opinii — mogą oni zgłaszać prośby o usunięcie opinii, jeśli uznają, że publikowane treści naruszają ich prawa lub są nieprawdziwe. Google może wówczas ukryć lub usunąć opinie z platformy.

Zachęcamy również do przeczytania artykułu, z którego dowiesz się więcej na ten temat: dlaczego nie widać mojej opinii w google?

Sprawdź, co możemy 
dla Ciebie zrobić

Umów się na rozmowę z naszym specjalistą i poznaj rozwiązania dopasowane dla Twojej firmy!

Po wypełnieniu poniższego formularza, skontaktujemy się z Tobą, aby umówić rozmowę z ekspertem, w dogodnym dla obu stron terminie.

    © 2023 Opinie Google Maps, usuwanie negatywnych i wymiana - Wizytówki, Mapy, Play