Google Moja Firma – jak usunąć zdjęcie klienta, dodane w Mapach Google?

Marketing internetowy
Odsłony: 61
29 stycznia, 2024
google-moja-firma-jak-usunac-zdjecie-klientow

Opinie zamieszczane przez klientów w ramach wizytówki Google danego biznesu mogą być ważnym narzędziem w budowaniu wizerunku i docieraniu do kolejnych konsumentów. Niekiedy jednak treści zamieszczane przez użytkowników są po prostu błędne czy też szkodliwe. Dowiedz się, czy możliwe jest usunięcie zdjęć dodanych przez użytkowników do wizytówki firmy, jak to zrobić i o co jeszcze warto zadbać, aby profil Twojej firmy w Google pracował na jej sukces!

Czy każdy może dodać zdjęcie do wizytówki firmy w Mapach Google?

Podczas wystawiania oceny i opinii na profilu firmy w Google każdy użytkownik może dodać do niej również zdjęcia. Jest to przydatne zarówno z punktu widzenia innych użytkowników, jak i samego biznesu. Zdjęcia pomagają uwiarygodnić opinię (zarówno jej pozytywne, jak i negatywne aspekty) oraz stanowią dodatkowe źródło informacji dla odbiorców. Ta kwestia może być jednak również problematyczna – ze względu na to, że użytkownicy mogą dodawać zdjęcia na profilu firmy bez wiedzy jej właściciela, niekiedy można się spotkać z błędnie dodanymi fotografiami. Obrazy mogą być też np. tendencyjne lub wręcz spreparowane w taki sposób, aby zaszkodzić firmie.

Usuwanie zdjęć firmy dodawanych przez użytkowników Map Google – czy jest możliwe?

Właściciel wizytówki Google nie ma możliwości bezpośredniego usuwania zdjęć dodanych przez użytkowników. Może jednak skorzystać z narzędzi pozwalających na usunięcie zdjęcia, które np. nie ma nic wspólnego z działalnością firmy albo może być uznane za spam.

Sposoby na usunięcie niechcianych zdjęć firmy w wizytówce przez profil Google Moja Firma

Aby pozbyć się niechcianych zdjęć, nie jest konieczne usuwanie wizytówki Google Maps. Właściciel firmy może skorzystać z dwóch głównych metod usuwania zdjęć dodanych przez użytkowników. Poniżej przedstawiamy je szczegółowo.

Funkcja "Zgłoś problem" w Mapach Google

Przy każdym zdjęciu dodanym w Mapach Google znajduje się opcja "Zgłoś problem", która może posłużyć do zgłoszenia fotografii do usunięcia. Aby skorzystać z tej metody, należy zalogować się na konto Gmail, powiązane z wizytówką firmy. Następnie należy odnaleźć niepożądane zdjęcie użytkownika. Po jego wyświetleniu w górnym lewym rogu pojawi się ikona trzech kropek. Należy ją kliknąć, a następnie wybrać opcję "Zgłoś problem". Otworzy się formularz wymagający wskazania powodu zgłoszenia fotografii do usunięcia. Należy wybrać ten, który najlepiej pasuje do sytuacji. Potrzebne jest także podanie adresu mailowego oraz zaznaczenie weryfikacji reCAPTCHA. Po spełnieniu wszystkich tych warunków można nacisnąć przycisk "Prześlij" i czekać na reakcję.

Kontakt ze wsparciem technicznym

Jeśli pierwsza metoda nie pomogła i niefortunne zdjęcie nadal widnieje w Google Maps, można ponowić zgłoszenie usunięcia lub, po minięciu 4 dni od pierwszego zgłoszenia, skontaktować się ze wsparciem technicznym. W tym celu należy przejść do działu Pomocy w panelu Google Moja Firma i wybrać preferowaną metodę kontaktu (telefon, czat lub e-mail). Przy chęci usunięcia zdjęcia z wizytówki firmy wskazana jest droga mailowa, która pozwala na przesłanie linków i screenów. Należy krótko opisać problem i powód chęci usunięcia zdjęcia. Takie zgłoszenia często traktowane są priorytetowo.

Co ważne, w ten sposób możesz usunąć z Twojej wizytówki Google nie tylko zdjęcia, które wprost naruszają zasady regulaminu. Chęć usunięcia obrazu można umotywować np. zakazem fotografowania w danym miejscu lub słabą jakością samego zdjęcia.

Czy usuwanie zdjęć z wizytówki Google zawsze się udaje? Wyjaśniamy

Warto jednak pamiętać, że powyższe metody nie są niezawodne. O usunięciu zdjęć z Google Moja Firma ostatecznie decyduje człowiek, a prośba powinna być zawsze dobrze umotywowana. Google nie angażuje się w spory pomiędzy firmami i klientami i nie pozwoli usunąć zdjęcia wyłącznie ze względu na "widzimisię" właściciela wizytówki. Jeśli zatem chcesz usunąć fotografie czy też negatywną opinię, które np. stawiają Twój biznes w złym świetle, warto skorzystać z pomocy fachowców.

O co jeszcze warto zadbać w wizytówce firmy w Google Maps?

Warto pamiętać, że wizytówka Google Moja Firma jest bardzo przydatnym narzędziem w budowaniu rozpoznawalności i renomy marki. Dlatego dobrym pomysłem może być korzystanie z usług takich jak dodawanie opinii w Google. Duża liczba pozytywnych opinii wpływa na wiarygodność biznesu i poprawia jego widoczność w sieci, co pozwala zdobywać nowych klientów i zwiększać zyski.

Sprawdź, co możesz zyskać, współpracując z Good Opinion. Zachęcamy do kontaktu – chętnie przedstawimy Ci naszą ofertę!

Sprawdź, co możemy 
dla Ciebie zrobić

Umów się na rozmowę z naszym specjalistą i poznaj rozwiązania dopasowane dla Twojej firmy!

Po wypełnieniu poniższego formularza, skontaktujemy się z Tobą, aby umówić rozmowę z ekspertem, w dogodnym dla obu stron terminie.

    © 2023 Opinie Google Maps, usuwanie negatywnych i wymiana - Wizytówki, Mapy, Play