Dodawanie opinii Google: kiedy warto z tego skorzystać?

Dodawanie opinii Google: kiedy warto z tego skorzystać?

Jakiś czas temu na naszym blogu pojawił się wpis, w którym wyjaśnialiśmy, jak dodać opinie na Google. Jeśli go przeczytałeś, to wiesz już, że istnieją sposoby na zebranie opinii pod wizytówką w usłudze Google Moja Firma, co w wielu sytuacjach jest zbawienne dla biznesu. Właśnie – w jakich? Kiedy dodawanie opinii Google ma sens, a wręcz można je uznać za konieczne? Tym tematem zajmiemy się w dzisiejszym artykule. Dowiedz się, czy to już czas, abyś sam skorzystał z usługi dodawania opinii o Twojej firmie/marce w Google.

Gdy pod Twoją wizytówką nie ma żadnych opinii

Wizytówka Google Moja Firma pozbawiona choćby jednej opinii jest w zasadzie bezużyteczna. Nie będzie się dobrze pozycjonować w wyszukiwarce czy usłudze Google Maps, dlatego nie pozyskasz dzięki niej nowych klientów. Mało tego: taka wizytówka wygląda niewiarygodnie, co negatywnie odbija się na wizerunku firmy/marki. Czas więc coś z tym zrobić.

Jeśli nie możesz się doprosić klientów o opinie, to skorzystaj z usługi ich dodawania. Jest to bezpieczny i szybki sposób na to, aby uatrakcyjnić wygląd wizytówki, a tym samym poprawić wizerunek marki i zdobyć zaufanie potencjalnych klientów.

Gdy padłeś ofiarą nieuczciwej konkurencji

Zauważyłeś, że pod Twoją wizytówką w Google w krótkim czasie zaroiło się od skrajnie negatywnych opinii, w tym takich pozbawionych treści, jedynie wyrażonych gwiazdką? To może być – i niemal na pewno jest – efekt działania nieuczciwej konkurencji.

Najwyraźniej Twoja pozycja w branży zaczęła kogoś uwierać, a nie brakuje firm, które nie potrafią konkurować fair. Zamiast tego rozpoczynają kampanię szkalowania wizerunku zagrażającej im marki.

Nie możesz przechodzić nad tym do porządku dziennego. Lawina negatywnych i podejrzanych opinii wymaga podjęcia próby ich usunięcia, co jednak może trochę potrwać. Wcześniej natomiast warto podjąć działania obronne polegające na dodawaniu pozytywnych opinii Google, co pozwoli szybko podnieść ocenę wizytówki i tym samym poprawić jej widoczność w wyszukiwarce.

Gdy przeważają negatywne opinie

Jest to klasyczna sytuacja, w której warto skorzystać z usługi dodawania opinii Google. Przewaga negatywnych komentarzy niestety nie pomaga w pozyskiwaniu nowych klientów z Internetu. Nawet jeśli większość tych opinii jest krzywdząca i wynika z czystej złośliwości klientów, to dla kolejnych użytkowników natrafiających na wizytówkę nie będzie to mieć żadnego znaczenia.

Poza tym nie zapominajmy, że każda negatywna opinia obniża ocenę gwiazdkową wizytówki. Jeśli spadnie ona poniżej 4, to w zasadzie można zapomnieć o wizerunkowym oddziaływaniu tego narzędzia i jego wpływie na decyzje zakupowe kolejnych klientów. Taka wizytówka będzie nieprzydatna, a wręcz może szkodzić marce/firmie.

Gdy chcesz podkreślić konkretne atuty oferty

Często jest tak, że prosząc zadowolonych klientów o wystawienie opinii pod wizytówką w Google nie możesz liczyć na przesadną wylewność z ich strony. Owszem, klient krótko zrecenzuje firmę, ale poprzestanie na frazesach, typu: „Wszystko OK” czy „Bardzo udana współpraca”. Takie opinie, choć oczywiście ważne i przydatne, nie mówią zbyt wiele innym użytkownikom potencjalnie zainteresowanym ofertą firmy.

Jeśli więc chcesz, aby w opiniach podkreślano konkretne atuty oferty, np. terminowość, dobrą cenę, unikalność, szybką realizację etc., to warto zdecydować się właśnie na usługę dodawania opinii Google – wówczas masz wpływ na ich treść.

Komu zlecić dodawanie opinii do Google?

Przede wszystkim nie powinieneś tego robić samodzielnie. Może się wydawać, że to nic trudnego, ale uwierz, że cały proces dodawania opinii Google jest bardzo czasochłonny. Lepiej więc skup się na tym, co potrafisz robić, a tę kwestię zostaw w rękach specjalistów.

Fundamentalną zasadą przy dodawaniu opinii do Google jest to, aby z tym nie przesadzać i nie kreować fałszywego wizerunku marki. Byłoby to niekorzystne z dwóch powodów. Po pierwsze: Google mogłoby uznać takie masowe dodawanie zbyt pochlebnych opinii za SPAM i nałożyć karę na właściciela wizytówki, po prostu ją czasowo blokując lub nawet usuwając. Po drugie: potencjalni klienci Twojej firmy bardzo łatwo zorientowaliby się, że dodane opinie są niewiarygodne, co fatalnie odbiłoby się na wizerunku marki.

Bardzo ważne jest więc to, aby najpierw opracować szczegółowy plan dodawania opinii Google, a następnie wcielić go w życie, jednak korzystając z wielu zweryfikowanych kont mających dość długą historię. To uwiarygodni wystawione z nich opinie, dzięki czemu nie narazimy się na podejrzliwość algorytmu czy czytających recenzje użytkowników wyszukiwarki.

Wiesz już, że Twoja firma powinna skorzystać z usługi dodawania opinii Google? Zespół Good Opinion jest do dyspozycji. Skontaktuj się z nami, przedstaw nam swój problem, a my przygotujemy niezobowiązującą ofertę współpracy.

PS.

Koniecznie zajrzyj też do naszego poradnika, w którym w jasny sposób, krok po kroku omawiamy najważniejsze kwestie związane z dodawaniem i usuwaniem opinii w Google.