Fałszywe opinie w Google: jak sobie z nimi radzić? Poradnik Good Opinion

Marketing internetowy
Odsłony: 171
27 lipca, 2023
Fałszywe opinie w Google pod wizytówką firmy

Fałszywe opinie w Google negatywnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa. Często stoją za nimi: nieuczciwa konkurencja, bądź też byli współpracownicy. Sprawdź, czy istnieją sposoby na to, aby zniknęły z Twojej Wizytówki Google Moja Firma.

Jak sobie radzić, kiedy w wizytówce Google pojawią się negatywne opinie? 5 sprawdzonych sposobów

Kiedy w wizytówce Google pojawią się negatywne opinie, nie możesz ich ignorować. Powinieneś możliwie jak najszybciej na nie odpowiedzieć. Pamiętaj, że jeśli są zgodne z regulaminem, Google prawdopodobnie ich nie usunie. Pokaż, że Twoja firma na bieżąco reaguje na potrzeby klientów. Jeśli krytyka jest konstruktywna, przeproś. Odpowiedz konkretnie i rzeczowo. Zaprzecz zarzutom jeśli okaże się, że nie są zgodne z prawdą.

O czym musisz pamiętać odpowiadając na negatywne opinie w wizytówce Google? Omawiamy wszystkie aspekty poniżej.

Nie czekaj z odpowiedzią dłużej niż 24 godziny

Nie pozwól na to, aby emocje wzięły górę. Natychmiastowe odpowiadanie na negatywne opinie często nie jest dobrym rozwiązaniem problemu, a emocjonalna odpowiedź może jedynie odstraszyć potencjalnych klientów. Ochłoń i poczekaj z udzieleniem odpowiedzi na opinię, aż opadnie kurz. Pamiętaj jednak, żeby nie odkładać tego dłużej niż 24 godziny

Unikaj pasywno-agresywnego tonu

Odpowiadając na opinie stawiasz na szali pozytywny wizerunek Twojej firmy. Stosowanie pasywno-agresywnego tonu może jedynie zaostrzyć sytuację, a przecież działasz po to, aby ją załagodzić i wyjaśnić. Dobrą praktyką jest posiadanie przygotowanych wcześniej szablonów odpowiedzi i personalizować je, zwracając się bezpośrednio do adresata.

Przykłady odpowiedzi znajdziesz a naszym poradniku: https://good-opinion.pl/gotowe-odpowiedzi-na-opinie-klientow-sprawdz-dlaczego-warto-miec-je-przygotowane/.

Zadbaj o merytorykę odpowiedzi

Pamiętaj, że z faktami się nie dyskutuje, więc mocno się ich trzymaj. Nie wdawaj się w niepotrzebne dyskusje i nie reaguj na zaczepki. Zadbaj o merytoryczny i profesjonalny, oficjalny ton wypowiedzi. Podziękuj za opinię i odnieś się do konkretnej sytuacji lub zarzutów.

Nie lekceważ negatywnych opinii opublikowanych bez komentarza

Mała liczba gwiazdek w wizytówce firmy w wyszukiwarce Google często oznacza więcej, niż tysiąc słów. Potencjalny klient zwraca uwagę na negatywne recenzje (nawet w większej mierze niż na pozytywne opinie) i uwzględnia je w procesie decyzyjnym. O ile jednak trudno jest się odnieść do opinii, które nie mają komentarza, o tyle mimo to warto to zrobić i poprosić o wyjaśnienie tak niskiej oceny. W ten sposób pokazujesz zaangażowanie i sprawiasz wrażenie, że każda opinia jest dla Ciebie ważna. Udowadniasz, że chcesz sprostać oczekiwaniom klientów. 

Przeproś i zaproponuj rozwiązanie problemu

Jeśli opisana przez klienta sytuacja ma przełożenie na rzeczywistość, przeproś i jeśli to możliwe - zaproponuj rozwiązanie problemu. Jeśli nie, to zapewnij, że dołożysz wszelkich starań, aby sytuacja się nie powtórzyła.

Pamiętaj o tym, że negatywne opinie, to część historii Twojej firmy i nawet takie mogą pracować na Twoją wiarygodność. Sęk w tym, aby umiejętnie się do nich ustosunkować. Jeśli jest to dla Ciebie problematyczne, przychodzimy z rozwiązaniem - gotowe odpowiedzi na opinie. Sytuacja przedstawia się inaczej, kiedy masz do czynienia z tymi fałszywymi. Wówczas nie pozostaje nic innego, jak podjąć próby ich usunięcia.

Jak usunąć fałszywą opinię w Google?

Usunięcie fałszywej opinii w Google jest możliwe, jeśli narusza ona Zasady Regulaminu Google. Aspekty, które mogą pomóc wyegzekwować usunięcie nieprawdziwej opinii przedstawiamy poniżej.

  • reklamowanie innego biznesu, 
  • naruszające obowiązujące przepisy i prawa, 
  • szerzenie nienawiści, 
  • zawierające groźby, 
  • zawierające obraźliwe/fałszywe treści, 
  • zawierające linki do wirusów czy też uszkodzonych plików, 
  • wystawiane z fake konta.

Usunięcie negatywnej opinii w Google jest możliwe poprzez konto Google Moja Firma, jak również z poziomu Map Google. Jako firma Good-Opinion posiadamy w tym wieloletnie doświadczenie poparte sukcesami. Mowa zarówno o usuwaniu fejkowych komentarzy, jak również obniżania poziomu ich widoczności w sytuacji, kiedy odpowiedź Google jest negatywna. Zleć nam usunięcie fałszywych opinii i zadbaj o wizerunek Twojej firmy!

Ilu ludzi, tyle opinii. Czy jesteś ciekaw, kto może chcieć Ci zaszkodzić?

Skąd mogą pochodzić fałszywe opinie w wizytówce i Google Maps?

Fałszywe opinie w wizytówce GMF i mapach Google (Google Maps) najczęściej pochodzą od Twoich konkurentów. Niektórzy uważają, że podważenie wiarygodności jest jedną z najbardziej skutecznych metod w walce o przychylność klientów. Za nieprawdziwymi opiniami stoją również byli pracownicy - zwłaszcza, gdy rozstajecie się w nieprzyjemnej atmosferze. Często są one jedynym sposobem na to, aby mogli wyrazić swoją frustrację. Fałszywe opinie wystawiane nierzadko są również przez byłych partnerów biznesowych, a także niezadowolonych klientów.

Na pewno zastanawiasz się czasem, kto stoi za fałszywymi opiniami na temat Twojego przedsiębiorstwa. Podpowiemy Ci zatem, w jaki sposób możesz poznać odpowiedź na to pytanie.

Jak sprawdzić czy opinie na Google są prawdziwe?

Aby zweryfikować autentyczność opinii Google należy przede wszystkim skupić się na tym, kto ją wystawił. Zweryfikuj więc profil autora - zarówno zdjęcie, jak i nazwę. Bardzo ważna jest ponadto historia jego aktywności. Zwróć uwagę na to, czy oceniał także inne firmy z branży. Jeśli tak i były to recenzje pochlebne, może to wskazywać na działania nieuczciwej konkurencji. 

O tym, że opinia jest fałszywa może także świadczyć brak długich i złożonych słów. Użytkownik skupia się bardziej na wymyślaniu historii, niż na jej przekazie.

Sygnałem świadczącym o tym, że opinia w Google jest fałszywa jest także brak komentarza wyjaśniającego przyznanie małej liczby gwiazdek.

Poszlaką może okazać się również częstotliwość publikowania komentarzy. Im więcej pojawia się ich w krótkim czasie, tym rośnie prawdopodobieństwo, że masz do czynienia z nieuczciwymi praktykami. A co na to wszystko mówi Google?

Czy Google weryfikuje opinie? Wyjaśniamy!

Google nie weryfikuje opinii pod kątem prawdziwości zamieszczonych w nich treści, dlatego też Twoją rolą, jako właściciela wizytówki jest zgłoszenie naruszenia regulaminu w panelu zarządzania wizytówką firmy. Oczywiście możesz również zlecić to nam. Dołożymy wszelkich starań, aby fałszywe opinie zniknęły z Twojego profilu!

Sprawdź, co możemy 
dla Ciebie zrobić

Umów się na rozmowę z naszym specjalistą i poznaj rozwiązania dopasowane dla Twojej firmy!

Po wypełnieniu poniższego formularza, skontaktujemy się z Tobą, aby umówić rozmowę z ekspertem, w dogodnym dla obu stron terminie.

    © 2023 Opinie Google Maps, usuwanie negatywnych i wymiana - Wizytówki, Mapy, Play