Jak uniknąć posądzeń o spam, które są najczęstszą przyczyną usuwania opinii przez algorytmy Google? Poniżej przedstawiamy najczęściej popełniane "wykroczenia". Dzięki temu dowiesz się, jak nie doprowadzić do znikania pozytywnych recenzji i ocen!
- Opinie Google zostały wystawione "falami" – pojawienie się w Google Maps kilkunastu lub kilkudziesięciu opinii w krótkim czasie zawsze wygląda podejrzanie. Może bowiem sugerować spam lub kupowanie opinii – szczególnie jeśli wcześniej profil był w nie ubogi. W tym przypadku często znikają one bardzo szybko, nawet jeśli są całkowicie realne i wiarygodne.
- Opinie zostały wystawione z komputera firmy (właściciela firmy) – wystawianie opinii z różnych kont Google, ale z tego samego komputera, z którego prowadzona jest wizytówka Google, jest postrzegane jako niedozwolone działanie. Warto wiedzieć, że nie zawsze tak było – kiedyś uważano za zupełnie normalne udostępnienie klientom komputera (np. w lobby) do wystawiania recenzji danego miejsca. Dziś jednak są one postrzegane jako fałszywe opinie wystawiane przez właścicieli firm.
- W treści opinii pojawiły się imiona i nazwiska osób – np. właściciela, managera czy pracownika. Ich umieszczanie w opiniach stanowi naruszenie przepisów o ochronie danych osobowych. Warto jednak wiedzieć, że edycja takiego komentarza polegająca na usunięciu danych osobowych sprawia, że po pewnym czasie może on wrócić na Twoje konto Google.
- Powtarzanie wyrażeń w treści opinii – prawdziwe opinie rzadko są pisane schematycznie i raczej nie używają ciągle takich samych wyrażeń. Dlatego mogą być oznaczane jako podejrzenie spamu i usuwane.
- Ta sama treść opinii na wielu stronach – jeśli duplikat opinii w Google pojawi się na jakiejkolwiek innej stronie (np. na Facebooku), jest to traktowane jako spam. Dlatego proś klientów, aby postarali się unikać takich praktyk.
- Klient wystawił opinię po bezpośrednim wejściu na Twoją stronę Google+ Lokalnie – istnieje teoria, że opinie wystawiane przez Google+ Lokalnie (np. poprzez bezpośredni link do profilu wysłany do klienta lub kliknięcie ikony profilu Google+ na stronie firmy). Z niewiadomych przyczyn budzi to wątpliwości Google i może prowadzić do usunięcia opinii.