Wyszukiwanie lokalne - czym jest i dlaczego jest ważne dla Twojej firmy?

Marketing internetowy
Odsłony: 136
27 lipca, 2023
Wyszukiwanie lokalne i SEO lokalne

Wyszukiwanie lokalne to zapytania o produkty lub usługi w obrębie miejscowości, dzielnicy lub regionu - słowem -  obecnej lokalizacji użytkownika. Ma ono istotne znaczenie dla działalności Twojej firmy, szczególnie, kiedy mowa o zwiększeniu zysków i rozpoznawalności marki. Sprawdź, dlaczego.

Czym jest wyszukiwanie lokalne?

Wyszukiwanie lokalne to wpisywanie zapytań w wyszukiwarkę, które są związane z usługami świadczonymi w danym regionie, mieście, bądź w obrębie dzielnicy (w pobliżu Twojej lokalizacji i z uwzględnieniem odległości). Dotyczy ono takich branż jak między innymi: beauty, kultura, handel, gastronomia, noclegi, serwisy i naprawy, IT czy też marketing. Google nieustannie pracuje nad tym, aby usprawnić wyszukiwanie lokalne - przyjrzyjmy się więc, o czym mowa w praktyce.

Jak działa wyszukiwanie lokalne?

Wyszukiwanie lokalne działa na zasadzie dopasowania odpowiedzi na zapytania do Twojej obecnej lokalizacji. Google może ją wykryć m.in. z pomocą sygnału GPS, jak również na podstawie numeru IP. Wpisując więc w wyszukiwarkę np. frazę “fryzjer” przebywając na terenie Warszawy, otrzymasz propozycje salonów działających w stolicy.

Musisz jednak wiedzieć, że na pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania wpływa szereg innych czynników. O jakich mowa?

Jakie czynniki wpływają na wyniki wyszukiwania lokalnego?

Wśród czynników, które wpływają na wyniki wyszukiwania lokalnego istotne miejsce zajmuje Wizytówka Google Moja Firma. Mowa o usłudze, z pomocą której możesz dodać swój biznes do Google Maps, a tym samym zwiększyć widoczność Twojej firmowej witryny. Wśród podstawowych danych, które należy zamieścić w wizytówce GMF znajdują się takie jak: nazwa firmy, kategoria działalności, adres, godziny otwarcia, telefon, unikalny opis, logo i zdjęcia. Mądre zarządzanie wizytówką Google to klucz do pozyskiwania lokalnych klientów.

Nie można bagatelizować również takiego czynnika, jak opinie Google, które są możliwe do dodawania z poziomu wizytówki Google Moja Firma. Świadczą one o sile Twojej marki - im więcej pozytywnych, tym wyższa pozycja w SERP-ach.

Kolejną bardzo ważną kwestią jest zadbanie o odpowiednią optymalizację strony firmowej. W praktyce mowa między innymi o dobrych praktykach SEO, czyli uzupełnieniu meta danych, wysokiej jakości treściach nasyconych frazami kluczowymi zawierającymi nazwę miejscowości czy też dzielnicy, jak również właściwej strukturze treści i tagów.

Na pozycję witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania mają również wpływ linki zwrotne pochodzące m.in. z lokalnych stron i katalogów. Nie bez znaczenia pozostaje również aktywność firmy w mediach społecznościowych.

W jaki sposób lokalne SEO może wpływać na Twój biznes?

Pozycjonowanie lokalne może istotnie wpłynąć na rozwój Twojego biznesu głównie z uwagi na to, że zwiększa szanse na dotarcie do określonej grupy klientów. Pomoże uniknąć trafienia z komunikatem do przypadkowych użytkowników, którzy nie są zainteresowani Twoimi usługami, bądź też produktami.

Lokalne SEO realnie wpływa na zwiększenie przychodów. Im wyżej Twoja strona i wizytówka Google Moja Firma wyświetlają się w organicznych wynikach wyszukiwania, tym większa szansa na konwersję. Działania w obrębie lokalnego SEO zazwyczaj przynoszą efekty w krótszym czasie niż ma to miejsce w przypadku ogólnopolskiego. Masz więc duże szanse na szybsze wypracowanie wyników.

Local SEO to sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji, a ponadto budowanie świadomości marki i zaufania do niej. Im częściej Twoja wizytówka i witryna będą pojawiały się w topowych wynikach wyszukiwania, tym bardziej zapadną w świadomości odbiorcy. Ponadto będziesz prezentował się jako wiarygodny przedsiębiorca. 

Jeśli odpowiednio zadbasz o pozycjonowanie lokalne, w tym m.in. o wiarygodne i pozytywne opinie w wizytówce Google Moja Firma, masz bardzo duże szanse na długofalowe efekty. W praktyce przekłada się to na utrzymywanie się wysoko w wynikach wyszukiwania, a tym samym, docieranie z ofertą do potencjalnych klientów. To już krótka droga do zwiększenia zysków i rozwoju firmy.

Pamiętaj jednak o tym, że często opinie od klientów nie wystarczą, aby uzyskać ich odpowiednią ilość, więc dobrze jest szukać wsparcia. 

Jak zdobyć lub poprawić opinie potrzebne dla lepszych wyników wyszukiwania lokalnego?

Aby zdobyć lub poprawić opinie potrzebne dla lepszych wyników wyszukiwania lokalnego, warto jest poprosić o nie klientów. Możesz to zrobić np. poprzez kontakt telefoniczny lub osobiście. Dobrą praktyką jest również wysyłanie spersonalizowanych wiadomości e-mail, zwłaszcza po dokonaniu zakupu przez klienta czy też zapisaniu się do newslettera. Musisz wykazać się zaangażowaniem.

Pamiętaj jednak o tym, że przy pozyskiwaniu opinii klientów możesz również korzystać z usług profesjonalistów, podobnie, jak w przypadku takich działań jak sprawdzanie opinii Google. Sam potentat tego nie robi, a weryfikacja na własną rękę często bywa bardzo czasochłonna. Jest to szczególnie istotne w przypadku negatywnych lub fałszywych opinii, które wymagają szybkiej interwencji.

Jako Good-Opinion zajmujemy się zarówno kompleksową weryfikacją, jak i pozyskiwaniem oraz usuwaniem opinii (w Google i na innych platformach). Już dziś sprawdź nas i ciesz się pozytywnymi komentarzami, które mogą istotnie wpłynąć na Twoją pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania!

Sprawdź, co możemy 
dla Ciebie zrobić

Umów się na rozmowę z naszym specjalistą i poznaj rozwiązania dopasowane dla Twojej firmy!

Po wypełnieniu poniższego formularza, skontaktujemy się z Tobą, aby umówić rozmowę z ekspertem, w dogodnym dla obu stron terminie.

    © 2023 Opinie Google Maps, usuwanie negatywnych i wymiana - Wizytówki, Mapy, Play