Wizytówka w usłudze Google Moja Firma jest standardowym narzędziem promocji biznesu w sieci. Jeszcze do niedawna panowało dość powszechne przekonanie, że posiadanie wizytówki opłaca się wyłącznie firmom działającym lokalnie, które będą wyszukiwane przez klientów z danego miasta, powiatu, ewentualnie regionu. Obecnie jednak na takie rozwiązanie powinno się zdecydować każde przedsiębiorstwo, któremu zależy na budowaniu wiarygodnego wizerunku w sieci i zdobyciu konsumenckiego zaufania. Wizytówka Google jest dużym krokiem w kierunku zadbania o pozytywną opinię o firmie. W naszym poradniku wyjaśniamy, od czego należy zacząć, a także co można zrobić, aby pozyskiwać jak najwięcej entuzjastycznych recenzji.
Każdy może założyć Wizytówkę Google. Firma nie narzuca tutaj żadnych szczególnych ograniczeń. Jeśli tylko masz biznes i świadczysz usługi, niekoniecznie lokalny, możesz dodać go do usługi Google Moja Firma i zyskać bardzo ciekawe narzędzie marketingu online. Po dodaniu firmy do usługi, jej wizytówka będzie widoczna bezpośrednio w wyszukiwarce, a dodatkowo użytkownicy i potencjalni klienci będą mogli znaleźć ją w usłudze Google Maps – co jest szczególnie korzystne w dobie popularyzacji wyszukiwania głosowego.
Wiesz już, kto i kiedy może założyć Wizytówkę Google. Dowiedz się, z jakimi kosztami się to wiąże.
Bardzo ważne jest to, aby pamiętać, że założenie wizytówki Google jest całkowicie BEZPŁATNE. Google nie bierze za to żadnych pieniędzy, dlatego przestrzegamy przed procederem wyłudzania opłat od przedsiębiorców przez nieuczciwe firmy, które rozgłaszają, że np. mają „specjalny rabat” na dodanie biznesu klienta do usługi giganta z Mountain View.
Oczywiście czymś zupełnie innym jest przygotowanie profesjonalnej wizytówki Google Moja Firma. Takie usługi są świadczone komercyjnie przez m.in. agencje SEO czy agencje interaktywne, które dbają o to, aby już w momencie uruchomienia wizytówka prezentowała się bardzo efektownie i tym samym zwiększała zaufanie do promowanego biznesu – oraz zachęcała do dodania opinii w Google.
Po omówieniu kosztów warto wiedzieć, w jaki sposób założyć wizytówkę Google. Czy wiesz jednak, jak tego dokonać? Sprawdźmy to.
Aby założyć wizytówkę Google, należy najpierw odwiedzić stronę Google My Business. W pierwszym kroku musisz zalogować się na swoje konto Google. Następnie kliknij "Dodaj firmę do Google". Wpisz nazwę firmy, adres, numer telefonu oraz kategorię działalności. Dodaj także stronę internetową.
Ważne jest, aby dane były dokładne, zwłaszcza adres i godziny otwarcia. Te informacje pomogą klientom znaleźć Twoją firmę i sprawdzić, kiedy jest dostępna. Po uzupełnieniu tych danych, Google poprosi Cię o weryfikację firmy. Możesz to zrobić poprzez wysłanie kodu pocztowego, który otrzymasz na adres firmy. Dopiero po zakończeniu procesu weryfikacji Twoja wizytówka będzie widoczna w wynikach wyszukiwania i lokalnym SEO.
Gratulacje, założyłeś własną wizytówkę! Jak widzisz założenie wizytówki Google to nie skomplikowany proces. Dowiesz się teraz, jak efektywnie nią zarządzać, aby przyciągać klientów.
Warto mieć wizytówkę Google Moja Firma, ponieważ zwiększa ona widoczność Twojej firmy lub usług. Wizytówka GMF, oczywiście pisząc w dużym uproszczeniu, pozwala pominąć etap mozolnego budowania pozycji firmowej witryny w największej i najważniejszej wyszukiwarce tekstowej na świecie. Jak to możliwe?
Zrób sobie prosty test. Wpisz w Google hasło, np. pizza. Pierwsze wyniki, to linki sponsorowane, czyli po prostu reklamy. Na kolejnych pozycjach znajdują się natomiast wizytówki lokalnych pizzerii z usługi Google Moja Firma. Dopiero pod nimi znajdziemy tzw. wyniki organiczne, czyli będące efektem pozycjonowania strony www.
Co z tego wynika? Jeśli masz zadbaną wizytówkę w usłudze Google Moja Firma, pod którą znajduje się dużo opinii, a średnia ocen wynosi więcej niż 4,0, to masz ogromną szansę na to, że Twój lokalny biznes będzie świetnie widoczny w wyszukiwarce na te najbardziej konkurencyjne frazy.
Ważną kwestią jest również to, że – jak wielokrotnie wykazały badania przeprowadzone przez Google – firmy mające wysoko ocenione wizytówki w usłudze GMF pozyskują o wiele więcej wejść na swoje strony internetowe, a więc potencjalnie generują większą sprzedaż.
Posiadanie wizytówki Google jest kluczowym elementem strategii dbania o pozytywną opinię na temat marki. Zdecydowana większość z nas w swoich wyborach konsumenckich kieruje się recenzjami wyszukanymi w sieci. Ufamy szczególnie tym, które znajdują się pod wizytówkami w usłudze GMF, ponieważ wiemy, że właściciel firmy nie może w nie ingerować. Są więc dla nas wiarygodne.
Ponadto warto przypomnieć (lub uświadomić Ci), że bardzo szybko rośnie grupa użytkowników Internetu, którzy ograniczają się do pozyskiwania informacji o firmach wyłącznie na poziomie wyszukiwarki. Chodzi o to, że nie chcą przechodzić na strony internetowe konkretnych marek – wystarczy im to, co znajdą w Google.
Jeśli więc nie masz wizytówki w GMF lub jest ona zaniedbana, nie podaje aktualnych informacji o firmie (np. godziny otwarcia, ceny, adres, wskazówki dojazdu), to mniej lub bardziej świadomie rezygnujesz z pozyskania tych klientów – a to może być naprawdę ogromna strata dla Twojego biznesu.
Teraz gdy wiesz, dlaczego warto mieć wizytówkę w GMF, sprawdźmy, jak ją prowadzić.
Aby skutecznie prowadzić wizytówkę firmy w Google Maps, ważne jest regularne aktualizowanie zawartych tam informacji. Zadbaj o to, aby godziny otwarcia były zawsze aktualne – szczególnie w okresach świątecznych, kiedy mogą się zmieniać. Co jakiś czas dodawaj nowe zdjęcia. Mogą one przedstawiać Twoją firmę, produkty lub usługi. To zwiększa atrakcyjność wizytówki i przyciąga klientów. Korzystaj też z opcji publikowania wpisów, np. o promocjach czy nowościach. Dzięki temu potencjalni klienci będą na bieżąco z tym, co dzieje się w firmie.
Nie zapominaj o zarządzaniu recenzjami. Szybkie i uprzejme odpowiadanie na opinie, zarówno pozytywne, jak i negatywne, buduje zaufanie do Twojej firmy. Regularne interakcje z klientami, takie jak odpowiadanie na pytania, mogą wpłynąć na lepszą widoczność Twojej firmy w Google Maps. Regularna aktywność na wizytówce nie tylko poprawia lokalne SEO. Ma także wpływ na zaangażowanie klientów.
Dbanie o aktualne informacje to jedno. Musisz także zadbać o pozyskiwanie opinii od swoich klientów.
Aby pozyskać opinie klientów w wizytówce firmy Google, ważne jest, by robić to w sposób naturalny i nienachalny. Idealnym momentem na poproszenie o opinię jest zakończenie usługi lub zakup. Wtedy zadowolenie klienta jest największe.
Możesz wysłać krótką wiadomość e-mail lub SMS z prośbą o wystawienie recenzji. Ważne, aby wiadomość była spersonalizowana – przykładowo: "Dziękujemy za wybór naszych usług. Docenimy, jeśli zechcesz podzielić się z nami opinią na temat Twoich doświadczeń.". Koniecznie dodaj link do wystawienia opinii Google, aby ułatwić ten proces.
Odpowiedzi na opinie, zarówno pozytywne, jak i negatywne, pełnią ważną rolę w budowaniu wizerunku firmy. Pamiętaj, że każda opinia ma wartość. Te mniej przychylne mogą być okazją do poprawy i pokazania, jak dbasz o klienta. Szybka i uprzejma reakcja na recenzje świadczy o zaangażowaniu i profesjonalizmie. Firma Good Opinion specjalizuje się w zarządzaniu profilem opinii online, pomagając w budowaniu wiarygodności i zaufania klientów. Sprawdź zakres naszych usług już teraz: https://good-opinion.pl/opinie-google/.
Skuteczne pozyskiwanie opinii to klucz, ale musisz też wiedzieć, jak pozycjonować swoją wizytówkę, aby klienci mogli Cię łatwiej znaleźć.
Największe zaufanie użytkowników zyskują te wizytówki firm, które zostały ocenione w przedziale od 4,2 do 4,5 gwiazdki. Wcale nie „na maksa”!
Aby zacząć pozyskiwać takie opinie, powinieneś przede wszystkim zachęcać swoich klientów, z którymi masz bezpośredni kontakt, do wystawienia recenzji. Opinie zaczną się też pojawiać w sposób naturalny, wraz ze wzrostem popularności Twojego biznesu. Pamiętaj, aby w miarę możliwości odpowiadać na takie głosy, również te krytyczne, bo to dodatkowo buduje zaufanie do marki.
I wszystko byłoby świetnie, gdybyś miał pewność, że każdy zostawiony głos będzie jak najbardziej pozytywny. Ale jest to raczej mało prawdopodobne.
Coraz większym problemem są fałszywe opinie, najczęściej pisane na zamówienie konkurencji. Usunięcie takich negatywnych opinii z Google jest niestety dość trudne i zdecydowanie warto to od razu powierzyć profesjonalnej agencji specjalizującej się w ochronie firm przed takimi nieuczciwymi działaniami.
Walka z fałszywymi opiniami w Google jest bardzo ważnym elementem strategii kreowania pozytywnego wizerunku marki w sieci – podobnie zresztą, jak pozyskiwanie entuzjastycznych recenzji. Skontaktuj się z zespołem Good Opinion i zabierzmy się do pracy!
Sprawdź, co możemy dla Ciebie zrobić! Umów się na rozmowę z naszym specjalistą i poznaj rozwiązania dopasowane dla Twojej firmy!
Wiesz już, jakie oceny wzbudzają zaufanie wśród klientów. Sprawdźmy zatem, jak wypozycjonować wizytówkę firmy.
Pozycjonowanie wizytówki Google to klucz do tego, aby Twoja firma była widoczna w lokalnych wynikach wyszukiwania. Istnieje kilka czynników mających wpływ na to, jak wysoko pojawi się Twoja wizytówka. Przede wszystkim ważne są słowa kluczowe – powinny być dobrze dobrane do oferty, aby odpowiadały zapytaniom klientów.
Istotne jest także wybranie odpowiedniej kategorii firmy, która precyzyjnie odzwierciedla profil działalności. Nie można zapominać o lokalizacji. Im bliżej użytkownik znajduje się od Twojej firmy, tym większe szanse, że dowie się o Twojej wizytówce Google. m.in. w mapach Google. Opinie również odgrywają ogromną rolę. Wysoka liczba pozytywnych recenzji przyciąga klientów. Warto dodać także adres strony internetowej.
Aby samodzielnie pozycjonować wizytówkę profilu firmy, warto zacząć od optymalizacji opisu. Upewnij się, że zawiera on odpowiednie słowa kluczowe, które są istotne dla Twojej branży i lokalnych usług. Regularnie dodawaj nowe treści, takie jak posty informujące o aktualnych promocjach czy nowych usługach.
Pamiętaj też o aktualizowaniu danych, takich jak godziny otwarcia. Chcemy uniknąć sytuacji, w których mógłbyś stracić zaufanie klientów. Ważne jest także zdobywanie nowych opinii i odpowiadanie na nie. Aktywna interakcja z klientami wpływa pozytywnie na postrzeganie firmy przez Google.
Monitorowanie wizytówki Google pozwala na bieżąco śledzić jej pozycję i wprowadzać zmiany, które pomogą poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania.
Zoptymalizowanie wizytówki to pierwszy krok. Jednak równie istotne jest unikanie typowych błędów, które mogą obniżyć Twoją widoczność, a Twój profil firmy nie znajdzie się wysoko w pozycjonowaniu.
Najczęstsze błędy przy prowadzeniu wizytówki Google mogą skutecznie zniweczyć wysiłki, jakie włożyłeś w budowanie wizerunku firmy i poprawę jej widoczności. Pierwszym z nich jest brak regularnych aktualizacji. Nieaktualne godziny otwarcia czy błędne dane kontaktowe mogą zniechęcić klientów do skorzystania z oferty. Dużym błędem jest także ignorowanie negatywnych recenzji. Warto pamiętać, że brak reakcji na nie świadczy o zaniedbaniu. To znacząco wpływa na zaufanie klientów.
Innym problemem jest pominięcie weryfikacji wizytówki, bez której nie będzie ona w pełni widoczna dla klientów. Warto zadbać o odpowiednie dopasowanie profilu działalności firmy. Ponadto zbyt rzadkie dodawanie nowych treści, np. wpisów czy zdjęć, również zmniejsza atrakcyjność profilu. Możesz wtedy stworzyć wrażenie, że nie jesteś tam aktywny.
Zamiast tego możesz prowadzić działania wymienione poniżej.
Gotowe odpowiedzi na opinie klientów również mogą pomóc w utrzymaniu pozytywnego wizerunku i usprawnić proces zarządzania recenzjami.
Unikanie tych błędów pomoże Ci stworzyć wartościową wizytówkę. Pomoże Ci to skutecznie zarządzać profilem firmy i pojawiać się wysoko w wyszukiwarce Google.