Wizytówka Google Moja Firma ma istotny wpływ na budowanie świadomości marki, a tym samym współczynnik konwersji. O ile jej założenie jest w 100 procentach bezpłatne, o tyle w sytuacji, jeśli zdecydujesz się oddać jej prowadzenie i pozycjonowanie profesjonalistom, będą oni pobierać opłaty za działania. O jakich mowa i jakie usługi wchodzą w rachubę? Sprawdź.
Zarówno założenie, jak i utrzymanie wizytówki Google Moja Firma jest całkowicie bezpłatne. O opłatach można mówić dopiero wówczas, kiedy zdecydujesz się na powierzenie jej prowadzenia i pozycjonowania firmie zewnętrznej. Wdrożone działania mają na celu windowanie jej widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania, a ponadto budowania świadomości marki i zaufania do niej.
Wśród płatnych usług związanych z wizytówką w Mapach Google można wymienić między innymi jej konfigurację, pozycjonowanie, jak również regularną publikację treści. Pamiętaj, że wszelkie działania, które prowadzisz samodzielnie, są całkowicie bezpłatne, a prowadzenie wizytówki Google to istotny aspekt zarządzania wizerunkiem firmy w internecie i pozyskiwania nowych klientów.
Konfiguracja wizytówki w Google Moja Firma to proces, który zmierza do tego, aby pojawiła się ona w Mapach Google. W pierwszym kroku należy uzupełnić takie dane jak:
nazwa firmy,
kategoria działalności,
dokładny adres głównej siedziby,
numer telefonu,
link do oficjalnej strony firmowej.
Następnie niezbędny jest wybór odpowiedniego procesu weryfikacji, aby otrzymać kod. Potem należy zalogować się do panelu wizytówki, aby go wpisać. Po jego zatwierdzeniu otrzymujesz możliwość uzupełnienia dodatkowych informacji takich jak na przykład:
opinie klientów,
informacje o firmie (opis),
usługi,
godziny otwarcia
zdjęcia i inne.
O ile możesz przejść przez ten proces samodzielnie, o tyle masz możliwość powierzenia jego realizacji profesjonalistom. Wszystko po to, aby zadbać o każdy szczegół, który ma istotny wpływ na pozycjonowanie wizytówki GMF, a tym samym, wyświetlanie się w organicznych wynikach wyszukiwania (SERP). W praktyce mowa m.in. zarówno o odpowiedniej ilości znaków, czy też nasyceniu słów kluczowych. Im bardziej szczegółowa wizytówka firmy i aktualne informacje, tym większe szanse na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników w wyszukiwarce Google.
Na pozycjonowanie wizytówki Google składa się szereg czynników, a wśród nich obok wspomnianym uzupełnieniu wszystkich ważnych danych istotne miejsce zajmują opinie klientów. Niezwykle istotna jest średnia pozyskanych ocen - im wyższa, tym analogicznie wyższa pozycja w SERP-ach. Ogromnie ważna jest również ilość opinii, jak również ich aktualność. Kluczowe jest to, abyś regularnie na nie odpowiadał. Dbanie o klienta i liczenie się z jego zdaniem to również istotny czynnik rankingowy. Nie zapominaj również o regularnym dodawaniu zdjęć, Google Post, jak również pozyskiwaniu linków do Twojej wizytówki z innych źródeł.
Posty Google to miejsce, w którym możesz publikować krótkie wpisy dotyczące różnego rodzaju wydarzeń w Twojej firmie, jak również oferowanych przez Ciebie produktów czy też usług. Są one widoczne dla użytkowników zarówno z poziomu wyszukiwarki Google, jak również Map Google. Możesz śmiało potraktować je w taki sam sposób jak posty na portalach społecznościowych.
We wpisach powinno znaleźć się miejsce dla zdjęć i filmów, jak również dla linka do Twojej strony firmowej. W treści natomiast umieszczaj nie tylko słowa kluczowe, ale również Call To Action, czyli wezwanie do działania. Publikacja postów Google to znakomity sposób na zapoznanie potencjalnych klientów z profilem działalności Twojego biznesu, jak również informowanie ich o nowościach w Twojej ofercie. Odpowiednio zoptymalizowane pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google, a co za tym idzie, pozwolą Ci zająć w nich wyższą pozycję. Dzięki nim zdobędziesz przewagę nad konkurencją i wyróżnisz się na jej tle.
Pamiętaj jednak o tym, że kluczem do sukcesu jest regularność publikacji. Za dobrą praktykę uważa się dodawanie minimum jednego postu w tygodniu, choć w przypadku niektórych branż zalecana jest większa częstotliwość.
Zarządzanie wizytówką Google to proces, na który często możesz nie mieć czasu, stąd też można je zlecić firmom, które wiedzą, jak go skutecznie poprowadzić.
To, ile kosztuje zarządzanie wizytówką Google zależy od zakresu świadczenia usług. Cena w dużej mierze uzależniona jest od tego, czy chcesz skorzystać z kompleksowej pomocy obejmującej takie działania jak m.in. pozycjonowanie, konfiguracja, wsparcie przy aktualizacji treści, czy też postawić tylko na jeden z tych obszarów. Nie ma jednej konkretnej kwoty, na którą musisz być przygotowany. Każda agencja czy firma posiada swój własny cennik.
Firma Good-Opinion oferuje zarządzanie wizytówką Google w oparciu o najlepsze techniki. Zadbamy o profil Twojej marki w Google, dzięki czemu nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem stanie się zdecydowanie łatwiejsze. To także duży krok w stronę większej widoczności w wyszukiwarce, a co za tym idzie, większej konwersji przekładającej się na zyski. Już dziś skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się resztą.
Musisz jednak zachować czujność - niektórzy podszywają się pod pracowników Google i próbują wyłudzić opłaty m.in. za rzekome przedłużenie ważności profilu. Jakie jeszcze nieuczciwe praktyki stosują?
Cena wizytówki Google nie istnieje - jej posiadanie jest całkowicie darmowe! Ponadto Google nie pobiera żadnych opłat abonamentowych. Wizytówka GMF nie posiada “daty ważności”. Nie daj się więc zwieść oszustom, którzy m.in. podają się za pracowników Google i będą próbowali przekonać Cię, że bez opłat wizytówka firmy zniknie. Częstą praktyką jest próba zastraszania, że nastąpi dezaktywacja abonamentu za kilka dni i konieczne jest jego odnowienie. Próby wyłudzenia pieniędzy przejawiają się również w dawaniu gwarancji pozycji np. w TOP3 czy w TOP10.