Profil firmy w Google to potężne narzędzie marketingowe, ale by w pełni korzystać z jego potencjału, konieczne jest zweryfikowanie wizytówki. Proces ten jest bardzo prosty i składa się zaledwie z kilku kroków. Poznaj dostępne metody weryfikacji wizytówki Google, zalety korzystania z takiego konta oraz najczęściej pojawiające się problemy i ich rozwiązania!
Aby zweryfikować wizytówkę Google Moja Firma, wystarczy wykonać zaledwie kilka kroków. Zanim jednak przystąpisz do tego procesu, upewnij się, że masz identyfikator profilu firmy w Google.
Pierwszym krokiem jest zalogowanie się na swoje konto Google Moja Firma. Jeśli jeszcze go nie masz, możesz je łatwo utworzyć, podając podstawowe informacje o działalności. Następnie w mapach Google dodaj wizytówkę i zaznacz, że jesteś właścicielem firmy.
Upewnij się, że profil firmy w Google zawiera poprawne dane. Następnie przejdź do weryfikacji. Proces ten jest niezbędny, aby Twoja wizytówka pojawiła się w wynikach wyszukiwania i Mapach Google. To potwierdza autentyczność firmy i pozwala zarządzać informacjami online.
Skoro już wiesz, z jakich etapów składa się zatwierdzanie wizytówki Google, czas wybrać metodę weryfikacji.
Google udostępnia kilka metod na potwierdzenie wizytówki Google. Standardowe to poczta, telefon, sms, e-mail, nagranie filmu i rozmowa wideo na żywo.
Google wysyła na adres Twojej firmy kod weryfikacyjny pocztą. Dociera on najczęściej w ciągu 14 dni i jest ważny przez kolejne 30. Wpisz kod w profilu Google Moja Firma.
Pracownik Google poda kod weryfikacyjny i przeprowadzi weryfikację wizytówki, dzwoniąc na podany numer telefonu do Twojej firmy.
Podobnie jak w przypadku połączenia telefonicznego, kod weryfikacyjny otrzymasz SMS-em.
Google wyśle kod weryfikacyjny na adres e-mail powiązany z Twoim kontem Google Moja Firma.
Weryfikacja wideo polega na nagraniu filmu, na którym pokazujesz wnętrze firmy pod wskazanym adresem – w fizycznej lokalizacji. Mogą być widoczne akcesoria z logo firmy i materiały marketingowe. Materiał musi być przesłany przez profil Twojej firmy! Dostępna może być również rozmowa wideo na żywo z konsultantem.
Jeśli korzystasz z Google Search Console, weryfikacja wizytówki może być natychmiastowa. Wówczas po dodaniu profilu firmy w Google Moja Firma od razu będziesz zarządzać wizytówką. Jeśli nadzorujesz min. 10 lokalizacji, możesz skorzystać z weryfikacji zbiorczej.
Pamiętaj, że nie każda opcja weryfikacji wizytówki Google jest dostępna dla wszystkich. Google dobiera sposób m.in. na podstawie rodzaju działalności i podanych informacji.
Sposób weryfikacji profilu firmy już wybrany? To teraz poznaj korzyści, jakie przynosi zweryfikowana wizytówka Google.
Zweryfikowanie wizytówki Google oznacza przede wszystkim zwiększenie widoczności i popularności Twojej firmy w internecie. Dzięki interakcji, np. poprzez odpowiadanie na opinie, masz szansę zyskać nowych klientów i budować renomę. Będziesz też mieć dostęp do danych analitycznych, które pomogą lepiej zrozumieć odbiorców.
Mając na uwadze te zalety, warto dowiedzieć się, co zrobić, jeśli Twoja firma nie ma fizycznego adresu, a potrzebna jej wizytówka Google.
Jeśli nie masz fizycznego adresu, np. prowadzisz firmę mobilną świadczącą usługi dostawcze – w domach klientów lub działasz online, nadal możesz zweryfikować swoją wizytówkę Google. Możesz ukryć adres, na który jest zarejestrowana i zamiast tego określić obszar, na którym działasz. Dzięki temu klienci z regionu nadal będą mogli Cię znaleźć w Google Maps i w wynikach wyszukiwania.
A jak długo może potrwać zweryfikowanie wizytówki Google Moja Firma? Weryfikacja może trwać krócej lub dłużej.
Czas oczekiwania na weryfikację wizytówki Google Moja Firma zależy od wybranej metody. Potwierdzenie pocztą może potrwać do 14 dni, a połączenie telefoniczne lub przez SMS dają z reguły natychmiastowy efekt.
Przedsiębiorstwa, które chcą, by weryfikacja wizytówki Google była możliwie najszybsza, np. sklepy stacjonarne lub działające w sieci, powinny wybrać weryfikację telefoniczną lub przez Search Console. W przypadku niektórych firm lub jeśli Google będzie potrzebować dodatkowych informacji, cały proces może się nieco wydłużyć.
Skoro już wiesz, ile może potrwać weryfikacja, warto również poznać najczęstsze problemy, które mogą pojawić się w trakcie tego procesu.
Najczęstsze problemy w trakcie weryfikacji wizytówki Google dotyczą kodu weryfikacyjnego i błędnych danych.
Przede wszystkim upewnij się, że adres na profilu firmy jest poprawny – jeśli nie, popraw dane. Konieczna będzie ponowna weryfikacja. Jeśli kod weryfikacyjny nie działa, sprawdź, czy jest wciąż ważny i dobrze wpisywany.
Czasami Google może wymagać dodatkowych dokumentów (np. umowy najmu lokalu) i podjęcia określonych działań. W razie komplikacji skontaktuj się z pomocą techniczną Google, czyli tzw. supportem Google.
Bywa, że z różnych powodów trzeba zrezygnować z wizytówki. W takiej sytuacji warto wiedzieć, jak ją usunąć. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule: https://good-opinion.pl/jak-usunac-wizytowke-google/.
Gdy już rozwiążesz problemy i weryfikacja wizytówki Google przebiegnie pomyślnie, możesz w pełni korzystać z potencjału Google Moja Firma. Powodzenia!