im wyżej Twoja strona www znajduje się w wynikach wyszukiwania Google, tym większa szansa, że użytkownik na nią wejdzie i zapozna się z ofertą. Dlatego budowanie oraz monitorowanie pozycji strony w Google są tak ważne. Dowiedz się, jak możesz sprawdzić pozycję strony!
Pozycja strony w Google to parametr określający, na którym miejscu z kolei wyświetla się ona w wynikach wyszukiwania. Najbardziej pożądana jest pozycja pierwsza, wyświetlana na samej górze strony. Proces pozycjonowania stron polega natomiast na dążeniu do osiągania jak najwyższych pozycji. Warto również wiedzieć, że pozycja strony jest inna dla każdej z fraz kluczowych. W przypadku mniej konkurencyjnych fraz, osiągnięcie wysokich pozycji jest znacznie łatwiejsze.
Sprawdzanie pozycji w Google a frazy kluczowe
Pozycja strony w Google to parametr określający, na którym miejscu z kolei wyświetla się ona w wynikach wyszukiwania. Najbardziej pożądana jest pozycja pierwsza, wyświetlana na samej górze strony. Proces pozycjonowania stron polega natomiast na dążeniu do osiągania jak najwyższych pozycji. Warto również wiedzieć, że pozycja strony jest inna dla każdej z fraz kluczowych. W przypadku mniej konkurencyjnych fraz, osiągnięcie wysokich pozycji jest znacznie łatwiejsze.
Co daje wysoka pozycja witryny w rankingu Google?
Osiągnięcie wysokiej pozycji w Google, szczególnie na często wyszukiwane słowa kluczowe, ma ogromne znaczenie dla biznesu. Badania dowodzą bowiem, że większość użytkowników po wpisaniu w wyszukiwarkę zapytania zapoznaje się tylko z kilkoma stronami wyświetlonymi mu jako pierwsze.
Dlatego, jeśli Twoja strona znajduje się na wysokiej pozycji, prawdopodobieństwo odwiedzenia jej przez użytkownika jest bardzo wysokie. Więcej odwiedzin to natomiast więcej osób, które zapoznają się z Twoją ofertą i więcej konwersji. Dlatego walka o topowe pozycje na najczęściej wyszukiwane frazy jest zawzięta, działania SEO polegają na stałym podnoszeniu oraz monitoringu pozycji strony.
Pozycja strony w Google – jak ją sprawdzić
Proces monitoringu pozycji strony w Google nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać. Można to jednak zrobić na kilka sposobów opisanych poniżej. Zanim jednak przejdziesz do monitorowania pozycji, musisz sprawdzić, czy Twoja strona jest zaindeksowana. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę komendę według schematu: "site:twoja-strona.pl" lub skorzystać z Google Search Console.
Proces monitoringu pozycji strony w Google nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać. Można to jednak zrobić na kilka sposobów opisanych poniżej. Zanim jednak przejdziesz do monitorowania pozycji, musisz sprawdzić, czy Twoja strona jest zaindeksowana. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę komendę według schematu: "site:twoja-strona.pl" lub skorzystać z Google Search Console.
Metody sprawdzania pozycji strony w wynikach wyszukiwania
Jakie są metody monitorowania pozycji strony w wyszukiwarce? Poniżej omawiamy te najpopularniejsze.
Ręczne sprawdzenie pozycji strony w Google jest żmudne, ale może się sprawdzić u właścicieli małych stron czy blogów. Aby uzyskać możliwie wiarygodne rezultaty, należy się wylogować ze wszystkich narzędzi i aplikacji Google, a najlepiej również wyłączyć lokalizację. Przeglądarkę należy uruchomić w trybie prywatnym (incognito), a następnie po kolei wpisywać w wyszukiwarkę słowa kluczowe, na które pozycjonujesz swoją stronę. Następnie wystarczy sprawdzić, na której pozycji się znajduje. Trzeba jednak pamiętać, że ta metoda nie jest do końca miarodajna.
Narzędzie dla administratorów stron Google Search Console nadaje się do sprawdzania pozycji strony w wybranym okresie czasu. Dane są uśredniane i przedstawiane w przejrzysty sposób poprzez wykresy graficzne. Możliwe jest monitorowanie pozycji uśrednionej dla wszystkich haseł wpisywanych w wyszukiwarkę, a także w ramach konkretnych słów kluczowych.
Specjalistyczne narzędzia oferują wiele przydatnych funkcji i umożliwiają stały monitoring pozycji w Google na wiele fraz kluczowych. Zwykle są wykorzystywane przez specjalistów SEO, ale często są na tyle nieskomplikowane, że nadają się również dla użytkowników-amatorów.
Bezpłatne aplikacje do analizy pozycji w Google, takie jak np. Gspot, są odpowiednie dla amatorów i właścicieli małych stron. Często sprawdzenie pozycji witryny za ich pomocą jest bardzo proste – wystarczy podać jej adres. Dane nie są jednak bardzo szczegółowe. Te programy nie pozwalają również na stały monitoring pozycji.
Niezależnie od tego, czy chcesz prowadzić monitoring pozycji w Google samodzielnie, czy też zlecić to agencji SEO, znajdziesz odpowiednie rozwiązanie.
Umów się na rozmowę z naszym specjalistą i poznaj rozwiązania dopasowane dla Twojej firmy!
W dzisiejszym konkurencyjnym rynku, reputacja firmy ma kluczowe znaczenie dla przyciągania i utrzymania klientów. Każda gwiazdka w ocenie odzwierciedla doświadczenie klienta, wpływając na postrzeganie firmy. Dlatego konsekwentna dbałość o jakość, uczciwość, obsługę klienta i pozytywne doświadczenia jest nieodzowna, ponieważ opinie kształtują wizerunek firmy, a szybko rozprzestrzeniające się informacje w erze internetu mogą mieć długotrwały wpływ na jej sukces.
Zadbaj o sukces swojej firmy w internecie.
Wypełnij formularz
Po wypełnieniu poniższego formularza, skontaktujemy się z Tobą, aby umówić rozmowę z ekspertem, w dogodnym dla obu stron terminie.