Marketing interneotwy
27 lipca, 2023
Odsłony: 41

Jak marketing szeptany pomaga w budowaniu autorytetu Twojej firmy? Poznaj siłę rekomendacji!

marketing-szeptany

Kiedyś o nowym dobrym fryzjerze czy sklepie w okolicy można było się dowiedzieć tzw. pocztą pantoflową – od rodziny, znajomych sąsiadów. Dziś ten system rekomendacji, po lekkim "liftingu" i dopasowaniu do współczesnych realiów, jest znany jako marketing szeptany (ang. buzz marketing). Jak możesz go wykorzystać, aby zbudować autorytet i przekonać potencjalnych klientów do skorzystania z usług Twojej firmy?

Marketing szeptany – czym właściwie jest?

Marketing szeptany to forma komunikacji interpersonalnej, w której podmioty wyrażają swoje zdanie na temat firm, produktów i usług. Ma on za zadanie przedstawić odbiorcy informację marketingową za pośrednictwem bezpośredniego, wyglądającego na „spontaniczny” przekazu.

Czy marketing szeptany jest legalny? Wyjaśniamy

W polskim prawie nie znajduje się definicja marketingu szeptanego, a działania tego typu nie są zabronione. Legalność działań, jakie obejmuje prowadzony buzz marketing, ocenia się zatem indywidualnie. Niektóre z nich mogą być nielegalne (np. reklama wprowadzająca klienta w błąd). Etycznie prowadzony marketing szeptany jest jednak zgodny z prawem i jak najbardziej skuteczny!

Budowanie autorytetu i wizerunku marki: Dowiedz się, jak siła rekomendacji może pomóc Twojemu biznesowi!

Buzz marketing staje się coraz popularniejszy przede wszystkim za sprawą swojej skuteczności. Potwierdzają ją badania. Mówią one, że użytkownicy przed zakupem zwykle zasięgają opinii innych, sprawdzają oceny oraz recenzje w sieci i na tej podstawie podejmują decyzje. Ponadto zdecydowana większość klientów ufa internetowym opiniom w tym samym stopniu, co rekomendacjom przyjaciół. Korzyści z marketingu szeptanego obejmują również:

  • zwiększenie świadomości marki – wzbudzenie zainteresowania marką;
  • budowanie pozytywnego wizerunku firmy – korzystne opinie sprawiają, że firma zyskuje zaufanie i jest postrzegana jako godna zaufania;
  • możliwość dotarcia do grupy docelowej w krótkim czasie – skuteczny marketing szeptany charakteryzuje się szybkością rozprzestrzeniania się informacji;
  • oszczędność kosztów – dobrze prowadzony buzz marketing jest stosunkowo tani w porównaniu do innych form reklamy.

Jakie są formy internetowego marketingu szeptanego?

Marketing szeptany to już nie tylko informacja przekazywana "z ust do ust". Obecnie najczęściej stosuje się go w internecie, gdzie przyjmuje formy takie jak np.:

  • product seeding – pokazywanie produktu przez tzw. liderów opinii w ich treściach (np. recenzje, product placement w postach, wideo);
  • community marketing – angażowanie się w dyskusje na forach internetowych, w social mediach itp. i promowanie w ten sposób produktów firmy;
  • cause marketing – promowanie marki poprzez wspieranie inicjatyw społecznych ważnych dla grupy docelowej;
  • viral marketing – marketing wirusowy, czyli polegający na tworzeniu treści, które są na tyle ciekawe, zabawne czy pouczające, że użytkownicy sami je rozprzestrzeniają między sobą.

Najczęściej marketing szeptany przejawia się jednak w formie opinii zamieszkanych w Google, różnych serwisach internetowych i mediach społecznościowych. To jedna z najprostszych i najskuteczniejszych form promocji marki. Dobrym pomysłem może być zatem dodawanie opinii w Google oferowane przez Good Opinion. Zamieszczamy wyłącznie merytoryczne i realistyczne opinie, które pomogą Ci zbudować pozytywny wizerunek i zyskać nowych klientów. Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej!

Dobry marketing szeptany, czyli jaki? Poznaj tajniki prawidłowej kampanii marketingu szeptanego

Nie wszystkie kampanie marketingu szeptanego są jednak równie skuteczne. Jest to sztuka wymagająca wyczucia i wiedzy. W dobrze prowadzonym buzz marketingu istotne są m.in.:

  • bazowanie na świadomości – trzeba mieć świadomość, że nieudolnie prowadzony buzz marketing może przynieść skutki odwrotne od zamierzonych, a działania powinny być wyważone i pozbawione nachalności;
  • kierowanie się akceptowalnymi działaniami w budowaniu wizerunku – realizacja kampanii wymaga przygotowania odpowiedniego zaplecza techniczno-intelektualnego;
  • monitoring oraz działania antykryzysowe – zdobytą reputację należy odpowiednio chronić, aby działania konkurencji lub problematyczni klienci nie zaszkodzili Twoim staraniom;
  • nowości i ciekawostki – ułatwiające pozyskiwanie linków i rozwijanie koncepcji buzz marketingu.

Aby skorzystać jak najwięcej na marketingu szeptanym, należy ukierunkować działania na konkretną grupę odbiorców, starannie je planować i monitorować postępy. Buzz marketing powinno się też realizować w taki sposób, aby świadomość marki była trwała, a relacje z klientami wartościowe.

Jak uniknąć błędów? Sprawdź nasz artykuł na ten temat, dostępny pod adresem: https://good-opinion.pl/buzz-marketing-w-internecie-jak-moze-pomoc-budowac-wizerunek-twojej-firmy/.

Budowanie wizerunku marki poprzez marketing szeptany - podsumowanie

Marketing szeptany to dość prosty, niedrogi i przede wszystkim skuteczny sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki, przyciąganie nowych klientów i budowanie z nimi relacji. Różne techniki marketingu szeptanego pomogą dopasować sposób prowadzenia kampanii do założonych celów oraz charakteru marki i jej grupy docelowej. Jeśli potrzebujesz pomocy w pozyskiwaniu opinii lub innych kwestiach związanych z buzz marketingiem, koniecznie sprawdź ofertę Good Opinion!

© 2023 Opinie Google Maps, usuwanie negatywnych i wymiana - Wizytówki, Mapy, Play