Marketing interneotwy
27 lipca, 2023
Odsłony: 89

Jak wyłączyć opinie Google?

Tytułowe pytanie zadaje sobie niejeden właściciel wizytówki w usłudze Google Moja Firma, pod którą znajduje się dużo negatywnych opinii dotychczasowych klientów lub… wystawionych przez nieuczciwą konkurencję w ramach kampanii czarnego PR. Jeśli sam zastanawiasz się, jak wyłączyć opinie Google, to nie mamy dla Ciebie dobrej informacji – jest to niemożliwe. Nic natomiast nie stoi na przeszkodzie, aby zawalczyć o poprawienie wizerunku firmy i pozbycie się niektórych negatywnych opinii. Szczegóły? Znajdziesz je w naszym poradniku.

Dlaczego Nie Da Się Wyłączyć Opinii Google?

Decydując się na założenie wizytówki w usłudze Google Moja Firma musisz zdawać sobie sprawę, że jej posiadanie jest zarówno przywilejem, jak i pewnym ryzykiem. Amerykański gigant ma w zasadzie nieograniczoną autonomię, ponieważ jego wyszukiwarka praktycznie zmonopolizowała rynek – w Polsce korzysta z niej grubo ponad 90 proc. internautów.

Jednocześnie Google słynie z tego, że nie pozwala ingerować w swoje usługi żadnym zewnętrznym podmiotom, nie wspominając już o indywidualnych użytkownikach. Firma z Mountain View argumentuje to dbałością o rzetelność systemu ocen, który dziś stał się jednym z kluczowych elementów kreowania wizerunku marki w sieci. Jeśli Twoja firma jest widoczna w Google i ma pozytywne opinie, to będzie Ci dużo łatwiej osiągnąć bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Gorzej, gdy te opinie nie są specjalnie przychylne, a sama wizytówka ma kiepską średnią ocen, na przykład poniżej 3 gwiazdek.

Wszystko to prowadzi do prostego wniosku: nie da się wyłączyć opinii Google. Choć wydaje się to dziwne, to właściciel wizytówki w usłudze Google Moja Firma wcale nie ma do niej pełni praw. Może ją co najwyżej usunąć, natomiast jeśli inny użytkownik ponownie ją doda, to wizytówka znów będzie widoczna – wraz z opublikowanymi pod nią opiniami.

Dlatego dobrze radzimy: dwa razy się zastanów, czy na pewno chcesz mieć firmową wizytówkę w Google. Jest to pod wieloma względami bardzo korzystne, natomiast wymaga dokładnej analizy w sytuacji, gdy wiesz, że Twoja firma cieszy się średnią opinią, regularnie popadasz w konflikty z klientami, co grozi tym, że w krótkim czasie pod wizytówką pojawi się wiele negatywnych komentarzy rzutujących na ogólną ocenę, a tym samym na wizerunek Twojej marki biznesowej w sieci.

Masz Już Wizytówkę Z Negatywnymi Opiniami – Co Robić?

Przede wszystkim powinieneś od razu skontaktować się z Good Opinion – nasza firma powstała po to, aby pomagać markom znajdującym się w takiej sytuacji. Specjalizujemy się w ochronie wizerunku firm w sieci, podejmując profesjonalne działania zmierzające do usunięcia negatywnych opinii pod wizytówkami naszych klientów.

Brzmi całkiem prosto, natomiast cały proces usuwania negatywów potrafi zająć mnóstwo czasu. Wszystko tak naprawdę zależy tutaj od tego, czy nieprzychylne opinie zostały wystawione przez prawdziwych klientów, czy może zmyślone przez nieuczciwą konkurencję lub są efektem działania botów.

Jeśli jesteś przekonany, że negatywne opinie są nieprawdziwe, to w pierwszej kolejności zgłosimy je do Google z prośbą o usunięcie (tak, może to zrobić wyłącznie pracownik Google!). Potrzebne będą tutaj jednak niezbite dowody na np. akt nieuczciwej konkurencji czy pomyłkę, bo takie sytuacje też się zdarzają – na przykład treść opinii jest pozytywna, ale ktoś przez przypadek przyznał jedną gwiazdkę i nie zwrócił na to uwagi.

Znacznie więcej pracy wymaga natomiast usunięcie negatywnych opinii, które rzeczywiście pochodzą od niezadowolonych klientów. Tutaj najlepszym rozwiązaniem będzie nawiązanie z nimi bezpośredniego kontaktu i zaproponowanie kompromisu, w ramach którego usuną negatywy (można np. przyznać rabat na kolejne zakupy czy zaoferować wymianę produktu na wolny od wad).

W grę wchodzą również działania z zakresu PR, gdzie staramy się zniwelować negatywne konsekwencje dla marki, pod której wizytówką znajduje się dużo nieprzychylnych komentarzy, a jej średnia ocen jest bardzo niska. Możemy np. udzielić rzeczowej, profesjonalnej odpowiedzi na takie opinie, deklarując gotowość do wyjścia naprzeciw oczekiwaniom niezadowolonego klienta – to jest zawsze dobrze widziane przez kolejne osoby, które zapoznają się z opiniami pod wizytówką.

Więcej o profesjonalnych metodach zarządzania wizytówkami Google, w tym usuwaniu negatywnych opinii, przeczytasz w naszym kompleksowym poradniku - https://good-opinion.pl/poradnik-google/.

Podsumowując: ponieważ nie da się wyłączyć opinii Google, to fundamentalne znaczenie ma dbanie o to, aby pod wizytówką znalazło się jak najwięcej przychylnych komentarzy. Gdy zobaczysz, że raz na jakiś czas ktoś zostawia negatyw, to nie lekceważ tego – staraj się na to reagować na bieżąco.

Jeśli jednak sytuacja wymknęła się już spod kontroli, przez co wizerunek Twojej marki został mocno nadszarpnięty, to jak najszybciej skontaktuj się z nami. Ocenimy skalę problemu i zaproponujemy konkretne działania zmierzające do poprawienia postrzegania Twojej firmy przez klientów.

© 2023 Opinie Google Maps, usuwanie negatywnych i wymiana - Wizytówki, Mapy, Play