Wizytówka Google przysparza Ci więcej kłopotów niż korzyści? Firmy, które borykają się np. z dużą liczbą negatywnych opinii (także tych fałszywych), niejednokrotnie wolą całkowicie wymazać swoją obecność z Google Maps. Jak to zrobić i czy na pewno jest to korzystne rozwiązanie? Jak radzić sobie z negatywnymi opiniami w wizytówce Google? Doradzamy!
Wizytówka Google może być bardzo przydatnym narzędziem dla firmy. Jeśli jednak nie chcesz z niej korzystać, możesz ją usunąć. Co ważne, wizytówkę firmy można skasować zarówno z Map Google, jak i z samej wyszukiwarki Google. Trzeba jedynie mieć na uwadze, że wizytówki z długą historią i dużą liczbą opinii nadal od czasu do czasu mogą się wyświetlać użytkownikom wyszukiwarki lub map.
Co ważne, usuwanie firmy z Google jest możliwe bezpłatnie. Nie ma potrzeby stosowania żadnych specjalnych "trików", czy korzystania z usług pośredników. Warto o tym pamiętać – niekiedy oszuści próbują bowiem wyłudzać pieniądze w zamian za usunięcie firmy z Google.
Jesteś zdecydowany na usunięcie wizytówki firmy? Całą "operację" możesz przeprowadzić samodzielnie. W jaki sposób? Przeczytaj poniżej!
Usuwanie wizytówki Google jest możliwe m.in. przez profil Moja Firma. Jak to zrobić?
Przed oznaczeniem firmy jako zamknięta na stałe najlepiej jest wyczyścić wizytówkę z wszelkich możliwych danych (opis, telefon, tytuł) – daje to największe szanse na maksymalne ograniczenie jej widoczności.
Usuwanie wizytówki Google Maps bez dostępu do profilu Google Moja Firma jest nieco bardziej skomplikowane. W praktyce można to zrobić na kilka sposobów.
Pierwszy sposób wymaga weryfikacji własności firmy. Jak w tym przypadku wygląda usunięcie wizytówki w Mapach Google?
Drugi sposób można zastosować wtedy, gdy nie ma możliwości weryfikacji, że jesteś właścicielem firmy. Jak wówczas usunąć wizytówkę Google?
Należy jednak mieć na uwadze, że w tym przypadku zgłoszenie trafia do rozpatrzenia przez Google. Jeśli firma działa, cały czas zbiera oceny i recenzje, prośba o usunięcie może nie być uznana.
Usunięcie wizytówki Google może mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne konsekwencje. Skutkuje przede wszystkim:
Dlatego też warto poważnie się zastanowić przed usunięciem wizytówki. Zwykle nie warto tego robić tylko z uwagi na złe opinie. W tym przypadku lepiej sprawdzają się inne działania, takie jak usuwanie negatywnych opiniii w Google.
Usunięciem wizytówki Google i natychmiastowe założenie nowej, z "czystą kartą", może się wydawać dobrym pomysłem. W praktyce takie działanie jest jednak blokowane przez Google. Algorytm z łatwością rozpoznaje duplikaty i przenosi opinie oraz wszystkie informacje ze starej wizytówki na nową. Pomóc może tylko zmiana nazwy firmy lub adresu, choć i to nie zawsze jest skuteczne.
Martwią Cię negatywne opinie o firmie? Nie usuwaj wizytówki z Google! Istnieją znacznie lepsze sposoby na poradzenie sobie z tym problemem. Warto zasięgnąć pomocy ekspertów z Good Opinion – firmy specjalizującej się w usuwaniu negatywnych opinii z Google metodami takimi jak kasowanie negatywów naruszających regulamin Google oraz motywowanie ich autorów do zmiany lub usunięcia opinii. Sprawdź szczegóły oferty na naszej stronie lub skontaktuj się i opisz swój problem, a pomożemy Ci z niego wybrnąć!
Dowiedz się również, co mówi polityka prywatności Google względem opinii, zapoznając się z tym artykułem na naszym blogu: https://good-opinion.pl/polityka-google-co-mowi-w-kontekscie-opinii/