Opinie Google to jedno z najważniejszych źródeł informacji dla potencjalnych klientów o Twojej firmie. Co istotne, nie tylko pozytywne opinie mogą pomóc w budowaniu renomy Twojego biznesu. Te negatywne wbrew pozorom także możesz przekuć w sukces – o ile właściwie się do nich odniesiesz. Dowiedz się, dlaczego warto odpowiadać na opinie klientów i jak to robić przy użyciu gotowych odpowiedzi.
Udzielanie odpowiedzi na negatywne opinie w internecie to w zasadzie obowiązek każdego właściciela biznesu. W ten sposób pokazujesz bowiem szacunek do klienta, a w wielu przypadkach możesz wyjść obronną ręką z sytuacji, w której ktoś krytykuje Twój biznes (słusznie lub nie). Co możesz zyskać, jeśli zaczniesz odpowiadać na opinie?
Odpowiedź na negatywne recenzje pozwala zminimalizować ich negatywny wydźwięk. Szybka i profesjonalna reakcja pokazuje Twoje otwarcie na opinie klientów i poważne podejście do prowadzenia biznesu. Reakcja na pozytywne opinie Google również wzbudza szacunek i zaufanie potencjalnych klientów – szczególnie że inni właściciele firm często tego nie robią.
Odpowiedź na opinię to również sposób na skontaktowanie się z klientem, który ją pozostawił. Umożliwia to podjęcie dalszej rozmowy lub np. zaproponowanie zadośćuczynienia za błąd popełniony przez firmę. Pozwala to zyskać przychylność nie tylko osoby, która napisała negatywną recenzję, ale też innych, którzy ją przeczytają.
Kontrolowanie i odpowiadanie na opinie niezadowolonych klientów stanowi również ważne źródło informacji dla Twojej firmy. Możesz dzięki nim zidentyfikować problemy (np. z produktem, obsługą itp.) oraz odpowiednio zareagować, aby uniknąć poważniejszych kryzysów.
Wiesz już, że warto reagować na opinie Google. Szybka odpowiedź jest ważna szczególnie w przypadku otrzymania negatywnej opinii. Im sprawniej na nią odpowiesz, tym mniejsze ryzyko, że część potencjalnych klientów zrazi się do Twojego biznesu. Dlatego gotowe odpowiedzi na opinie są tak pomocne. Ponadto korzyści z ich posiadania obejmują:
Brak odpowiedzi na pozytywne opinie nie jest rażącym błędem, ale zdecydowanie warto poświęcić na to odrobinę czasu. Jest to bowiem coś, co wyróżni Cię wśród innych firm, pokazując Twój profesjonalizm i zaangażowanie. Samo "dziękuję" jednak nie wystarczy. Unikaj wklejania tej samej formułki pod każdą recenzją. Możesz jednak przygotować kilka uniwersalnych odpowiedzi, a następnie jedynie modyfikować je, aby pasowały do konkretnej recenzji.
Zdecydowanie warto odpowiadać też na negatywne opinie. W tym przypadku również należy się odnieść do komentującego personalnie, próbując wyjaśnić problem. Niezbędne jest przy tym zachowanie spokoju, kultury i pokory. Należy przeprosić za zaistniałą sytuację (nawet jeśli nie wynikła ona z Twojej winy). Zaproponuj rozwiązanie (np. wymianę towaru) i wskaż, jakie kroki zostały podjęte, aby podobna sytuacja się nie powtórzyła (np. "wyjaśnimy sytuację z personelem" lub "zmieniliśmy już dostawcę)".
Nie nadążasz odpowiadać na opinie o negatywnym wydźwięku w Mapach Google? Podejrzewasz, że mogą pochodzić od konkurencji lub nie radzisz sobie z nimi z innego powodu? Skorzystaj z profesjonalnej pomocy firmy Good Opinion, która oferuje m.in. usuwanie negatywnych opinii google. Skontaktuj się z nami, ab y dowiedzieć się więcej!
Przygotowane wcześniej szablony odpowiedzi pomogą Ci szybciej reagować zarówno na pozytywne, jak i na negatywne opinie. Zwróć jednak uwagę na to, aby każda odpowiedź była spersonalizowana. Pamiętaj zatem, aby:
Pozwoli to odpowiadać na pozytywne i negatywne opinie sprawnie, a jednocześnie skutecznie.
Zbieranie opinii o firmie w internecie może być bardzo pomocne dla Twojego biznesu. Pamiętaj jednak, że należy odpowiedzieć na każdą negatywną opinię i pozytywną recenzję. Pomoże to pokazać Twoją firmę w pozytywnym świetle niezależnie od tego, co piszą klienci. Wcześniejsze przygotowanie kilku szablonów odpowiedzi pomoże Ci to robić sprawniej i skuteczniej. Jeśli natomiast zależy Ci na pozyskiwaniu większej liczby pozytywnych opinii i usunięciu tych negatywnych, sprawdź ofertę Good Opinion. Pomożemy zadbać o reputację Twojej firmy!