Fałszywe opinie w Google negatywnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa. Często stoją za nimi: nieuczciwa konkurencja, bądź też byli współpracownicy. Sprawdź, czy istnieją sposoby na to, aby zniknęły z Twojej Wizytówki Google Moja Firma.
Kiedy w wizytówce Google pojawią się negatywne opinie, nie możesz ich ignorować. Powinieneś możliwie jak najszybciej na nie odpowiedzieć. Pamiętaj, że jeśli są zgodne z regulaminem, Google prawdopodobnie ich nie usunie. Pokaż, że Twoja firma na bieżąco reaguje na potrzeby klientów. Jeśli krytyka jest konstruktywna, przeproś. Odpowiedz konkretnie i rzeczowo. Zaprzecz zarzutom jeśli okaże się, że nie są zgodne z prawdą.
O czym musisz pamiętać odpowiadając na negatywne opinie w wizytówce Google? Omawiamy wszystkie aspekty poniżej.
Nie pozwól na to, aby emocje wzięły górę. Natychmiastowe odpowiadanie na negatywne opinie często nie jest dobrym rozwiązaniem problemu, a emocjonalna odpowiedź może jedynie odstraszyć potencjalnych klientów. Ochłoń i poczekaj z udzieleniem odpowiedzi na opinię, aż opadnie kurz. Pamiętaj jednak, żeby nie odkładać tego dłużej niż 24 godziny.
Odpowiadając na opinie stawiasz na szali pozytywny wizerunek Twojej firmy. Stosowanie pasywno-agresywnego tonu może jedynie zaostrzyć sytuację, a przecież działasz po to, aby ją załagodzić i wyjaśnić. Dobrą praktyką jest posiadanie przygotowanych wcześniej szablonów odpowiedzi i personalizować je, zwracając się bezpośrednio do adresata.
Przykłady odpowiedzi znajdziesz a naszym poradniku: https://good-opinion.pl/gotowe-odpowiedzi-na-opinie-klientow-sprawdz-dlaczego-warto-miec-je-przygotowane/.
Pamiętaj, że z faktami się nie dyskutuje, więc mocno się ich trzymaj. Nie wdawaj się w niepotrzebne dyskusje i nie reaguj na zaczepki. Zadbaj o merytoryczny i profesjonalny, oficjalny ton wypowiedzi. Podziękuj za opinię i odnieś się do konkretnej sytuacji lub zarzutów.
Mała liczba gwiazdek w wizytówce firmy w wyszukiwarce Google często oznacza więcej, niż tysiąc słów. Potencjalny klient zwraca uwagę na negatywne recenzje (nawet w większej mierze niż na pozytywne opinie) i uwzględnia je w procesie decyzyjnym. O ile jednak trudno jest się odnieść do opinii, które nie mają komentarza, o tyle mimo to warto to zrobić i poprosić o wyjaśnienie tak niskiej oceny. W ten sposób pokazujesz zaangażowanie i sprawiasz wrażenie, że każda opinia jest dla Ciebie ważna. Udowadniasz, że chcesz sprostać oczekiwaniom klientów.
Jeśli opisana przez klienta sytuacja ma przełożenie na rzeczywistość, przeproś i jeśli to możliwe - zaproponuj rozwiązanie problemu. Jeśli nie, to zapewnij, że dołożysz wszelkich starań, aby sytuacja się nie powtórzyła.
Pamiętaj o tym, że negatywne opinie, to część historii Twojej firmy i nawet takie mogą pracować na Twoją wiarygodność. Sęk w tym, aby umiejętnie się do nich ustosunkować. Jeśli jest to dla Ciebie problematyczne, przychodzimy z rozwiązaniem - gotowe odpowiedzi na opinie. Sytuacja przedstawia się inaczej, kiedy masz do czynienia z tymi fałszywymi. Wówczas nie pozostaje nic innego, jak podjąć próby ich usunięcia.
Usunięcie fałszywej opinii w Google jest możliwe, jeśli narusza ona Zasady Regulaminu Google. Aspekty, które mogą pomóc wyegzekwować usunięcie nieprawdziwej opinii przedstawiamy poniżej.
Usunięcie negatywnej opinii w Google jest możliwe poprzez konto Google Moja Firma, jak również z poziomu Map Google. Jako firma Good-Opinion posiadamy w tym wieloletnie doświadczenie poparte sukcesami. Mowa zarówno o usuwaniu fejkowych komentarzy, jak również obniżania poziomu ich widoczności w sytuacji, kiedy odpowiedź Google jest negatywna. Zleć nam usunięcie fałszywych opinii i zadbaj o wizerunek Twojej firmy!
Ilu ludzi, tyle opinii. Czy jesteś ciekaw, kto może chcieć Ci zaszkodzić?
Fałszywe opinie w wizytówce GMF i mapach Google (Google Maps) najczęściej pochodzą od Twoich konkurentów. Niektórzy uważają, że podważenie wiarygodności jest jedną z najbardziej skutecznych metod w walce o przychylność klientów. Za nieprawdziwymi opiniami stoją również byli pracownicy - zwłaszcza, gdy rozstajecie się w nieprzyjemnej atmosferze. Często są one jedynym sposobem na to, aby mogli wyrazić swoją frustrację. Fałszywe opinie wystawiane nierzadko są również przez byłych partnerów biznesowych, a także niezadowolonych klientów.
Na pewno zastanawiasz się czasem, kto stoi za fałszywymi opiniami na temat Twojego przedsiębiorstwa. Podpowiemy Ci zatem, w jaki sposób możesz poznać odpowiedź na to pytanie.
Aby zweryfikować autentyczność opinii Google należy przede wszystkim skupić się na tym, kto ją wystawił. Zweryfikuj więc profil autora - zarówno zdjęcie, jak i nazwę. Bardzo ważna jest ponadto historia jego aktywności. Zwróć uwagę na to, czy oceniał także inne firmy z branży. Jeśli tak i były to recenzje pochlebne, może to wskazywać na działania nieuczciwej konkurencji.
O tym, że opinia jest fałszywa może także świadczyć brak długich i złożonych słów. Użytkownik skupia się bardziej na wymyślaniu historii, niż na jej przekazie.
Sygnałem świadczącym o tym, że opinia w Google jest fałszywa jest także brak komentarza wyjaśniającego przyznanie małej liczby gwiazdek.
Poszlaką może okazać się również częstotliwość publikowania komentarzy. Im więcej pojawia się ich w krótkim czasie, tym rośnie prawdopodobieństwo, że masz do czynienia z nieuczciwymi praktykami. A co na to wszystko mówi Google?
Google nie weryfikuje opinii pod kątem prawdziwości zamieszczonych w nich treści, dlatego też Twoją rolą, jako właściciela wizytówki jest zgłoszenie naruszenia regulaminu w panelu zarządzania wizytówką firmy. Oczywiście możesz również zlecić to nam. Dołożymy wszelkich starań, aby fałszywe opinie zniknęły z Twojego profilu!