Znikające opinie w usługach Google są dość częstym problemem zwłaszcza dla właścicieli firm. Warto zatem wiedzieć, dlaczego tak się dzieje. W niniejszym artykule skupimy się na analizie najczęstszych przyczyn braku widoczności opinii Google oraz zaproponujemy sposób radzenia sobie w takiej sytuacji. Zapraszamy do lektury!
Opinie o danej firmie mogą być niewidoczne w wizytówce firmy Google i aplikacji mapy Google z kilku powodów:
Naruszenie zasad Google — opinia została odrzucona po weryfikacji — gdy opinia zostaje odrzucona z powodu naruszenia zasad, przestaje być widoczna dla użytkowników, co ogranicza jej wpływ na reputację firmy, jej usług i przyciągnięciu większej ilości potencjalnych klientów. By temu zapobiec, warto pamiętać, aby przed publikacją opinii przestrzegać każdej zasady Google, np. unikać treści spamowych, wulgaryzmów, czy treści nawołujących do nienawiści. Właściciel firmy może podjąć kilka kroków w celu zapewnienia zgodności treści z wytycznymi Google, takich jak monitorowanie treści opinii, regularne przypominanie klientom o zasadach publikowania opinii. Ponadto należy jak najszybciej zgłaszać fałszywe opinie do firmy Google, by je usunąć.
Opinia oczekuje na weryfikację przed publikacją w wizytówce Google — proces weryfikacji polega na sprawdzeniu opinii zarówno przez algorytmy, jak i przez ludzi, co wymaga czasu, aby upewnić się, że opinia spełnia określone kryteria i zasady ustalone przez Google. Choć czas oczekiwania może być różny, celem tego procesu jest utrzymanie wysokiej jakości treści i zapobieganie publikacji opinii, które mogą być niezgodne z wytycznymi platformy.
Pojawienie się zbyt dużej ilości opinii w wizytówce Google w krótkim czasie — może to wzbudzić podejrzenia o manipulację systemem przez firmę lub osoby trzecie. Nagły wzrost liczby recenzji z różnych kont może być interpretowany przez algorytmy Google jako próba spamowania, więc nic dziwnego, że po jakimś czasie opinia zniknie. Ponadto nieraz skutkuje to czasowym wyłączeniem możliwości wystawiania recenzji z konta Google.
Opinia została błędnie oceniona przez serwis Google podczas weryfikacji — algorytmy Google mogą czasem nieprawidłowo interpretować treść opinii w Google, co sprawia, że nie zostaną opublikowane, nawet jeśli są zgodne z wytycznymi platformy. Takie błędne zakwalifikowanie opinii może być frustrujące zarówno dla autorów recenzji, którzy starali się podzielić swoim doświadczeniem, jak i dla firm, które mogą tracić szansę na cenne rekomendacje klientów. Aby poradzić sobie z tym problemem, istotne jest regularne monitorowanie opinii i reagowanie na ewentualne nieprawidłowości. Ponadto warto skorzystać z możliwości kontaktu z supportem Google, aby zgłosić błędnie ocenioną opinię i uzyskać pomoc w rozwiązaniu tej kwestii.
Opinie zostały wystawione ze sprzętu firmowego — właściciele firm czasami próbują manipulować swoją reputacją poprzez dodawanie pozytywnych opinii z urządzeń należących do firmy. Dzięki temu mają nadzieję, że średnia ocena się zwiększy. Jednak taka praktyka jest niezgodna z zasadami Google. Recenzje dodane ze sprzętu firmowego, z danej lokalizacji mogą być wykrywane i usunięte przez algorytmy Google.
Wizytówka firmy w Google została zawieszona — powody zawieszenia mogą być różnorodne, od naruszeń polityki treści i regulaminu Google po brak wystarczających danych uwiarygodniających profil firmy. Właściciel wizytówki Google musi podjąć działania w celu poprawy wszelkich naruszeń. Przede wszystkim należy wypełnić dane, dodać zdjęcie do swojego profilu, a także skontaktować się z supportem, by przywrócić pozytywną lub negatywną opinię w mapach Google.
Jeżeli obawiasz się, że z jakiegoś powodu wystawione opinie Google mogły zostać usunięte, pamiętaj o tym, że czas weryfikacji jest różny. Jaki? Tego dowiesz się w dalszej części artykułu.
Zanim opinie Google będą widoczne publicznie, muszą one przejść proces weryfikacji. Może on trwać od kilku dni do kilku tygodni. Po złożeniu zgłoszenia, Google rozpoczyna ocenę opinii przez swój zespół, który analizuje, czy recenzja rzeczywiście narusza wytyczne platformy. Ostateczna długość procesu zależy od wielu czynników, takich jak:
problemy z serwerem;
dostępność personelu do przeprowadzenia weryfikacji.
Jednak jeśli po dłuższym czasie nadal nie widać Twojej opinii na profilu firmy Google, można skontaktować się z supportem Google w celu uzyskania informacji na temat jej statusu. Pamiętaj, że możesz również sprawdzić, dlaczego opinie google nie są widoczne w wizytówce firmy.
Powód odrzucenia opinii Google oczywiście można poznać. Załoga Google wysyła powiadomienia użytkownikom, których opinie nie zostały opublikowane. Zawierają one informacje o tym, że dana recenzja nie spełnia określonych wytycznych, a także często zawierają link do dalszego wyjaśnienia, które szczegółowo opisuje przyczynę odrzucenia ich opinii. Oprócz tego użytkownik może skorzystać z opcji odwołania się od tej decyzji, co prowadzi do ponownej oceny opinii przez Google i ewentualnej publikacji, jeśli spełnia ona wymagane kryteria.
Dowiedz się też, jak sprawdzić swoje opinie google.