Wizytówka Google – warto dbać o pozytywną opinię. Jak się za to zabrać?

Wizytówka Google – warto dbać o pozytywną opinię. Jak się za to zabrać?

Wizytówka w usłudze Google Moja Firma jest standardowym narzędziem promocji biznesu w sieci. Jeszcze do niedawna panowało dość powszechne przekonanie, że posiadanie wizytówki opłaca się wyłącznie firmom działającym lokalnie, które będą wyszukiwane przez klientów z danego miasta, powiatu, ewentualnie regionu. Obecnie jednak na takie rozwiązanie powinno się zdecydować każde przedsiębiorstwo, któremu zależy na budowaniu wiarygodnego wizerunku w sieci i zdobyciu konsumenckiego zaufania. Wizytówka Google jest dużym krokiem w kierunku zadbania o pozytywną opinię o firmie. W naszym poradniku wyjaśniamy, od czego należy zacząć, a także co można zrobić, aby pozyskiwać jak najwięcej entuzjastycznych recenzji.

Kto może założyć wizytówkę Google?

Każdy! Google nie narzuca tutaj żadnych szczególnych ograniczeń. Jeśli tylko masz biznes, niekoniecznie lokalny, możesz dodać go do usługi Google Moja Firma i zyskać bardzo ciekawe narzędzie marketingu online. Po dodaniu firmy do usługi, jej wizytówka będzie widoczna bezpośrednio w wyszukiwarce, a dodatkowo użytkownicy i potencjalni klienci będą mogli znaleźć ją w usłudze Google Maps – co jest szczególnie korzystne w dobie popularyzacji wyszukiwania głosowego.

Bardzo ważne jest to, aby pamiętać, że założenie wizytówki Google jest całkowicie BEZPŁATNE. Google nie bierze za to żadnych pieniędzy, dlatego przestrzegamy przed procederem wyłudzania opłat od przedsiębiorców przez nieuczciwe firmy, które rozgłaszają, że np. mają „specjalny rabat” na dodanie biznesu klienta do usługi giganta z Mountain View.

Oczywiście czymś zupełnie innym jest przygotowanie profesjonalnej wizytówki Google Moja Firma. Takie usługi są świadczone komercyjnie przez m.in. agencje SEO czy agencje interaktywne, które dbają o to, aby już w momencie uruchomienia wizytówka prezentowała się bardzo efektownie i tym samym zwiększała zaufanie do promowanego biznesu – oraz zachęcała do zostawienia opinii.

Dlaczego warto mieć wizytówkę Google Moja Firma?

Powodów jest co najmniej kilka, ale zaczniemy od tego najbardziej prozaicznego. Chodzi o poprawienie widoczności firmy w wyszukiwarce Google. Wizytówka GMF, oczywiście pisząc w dużym uproszczeniu, pozwala pominąć etap mozolnego budowania pozycji firmowej witryny w największej i najważniejszej wyszukiwarce tekstowej na świecie. Jak to możliwe?

Zrób sobie prosty test. Wpisz w Google hasło np. pizza. Pierwsze wyniki, to linki sponsorowane, czyli po prostu reklamy. Na kolejnych pozycjach znajdują się natomiast wizytówki lokalnych pizzerii z usługi Google Moja Firma. Dopiero pod nimi znajdziemy tzw. wyniki organiczne, czyli będące efektem pozycjonowania strony www.

Co z tego wynika? Jeśli masz zadbaną wizytówkę w usłudze Google Moja Firma, pod którą znajduje się dużo opinii, a średnia ocen wynosi więcej niż 4,0, to masz ogromną szansę na to, że Twój lokalny biznes będzie świetnie widoczny w wyszukiwarce na te najbardziej konkurencyjne frazy.

Ważną kwestią jest również to, że – jak wielokrotnie wykazały badania przeprowadzone przez Google – firmy mające wysoko ocenione wizytówki w usłudze GMF pozyskują o wiele więcej wejść na swoje strony internetowe, a więc potencjalnie generują większą sprzedaż.

Posiadanie wizytówki Google jest kluczowym elementem strategii dbania o pozytywną opinię na temat marki. Zdecydowana większość z nas w swoich wyborach konsumenckich kieruje się recenzjami wyszukanymi w sieci. Ufamy szczególnie tym, które znajdują się pod wizytówkami w usłudze GMF, ponieważ wiemy, że właściciel firmy nie może w nie ingerować. Są więc dla nas wiarygodne.

Ponadto warto przypomnieć (lub uświadomić Ci), że bardzo szybko rośnie grupa użytkowników Internetu, którzy ograniczają się do pozyskiwania informacji o firmach wyłącznie na poziomie wyszukiwarki. Chodzi o to, że nie chcą przechodzić na strony internetowe konkretnych marek – wystarczy im to, co znajdą w Google.

Jeśli więc nie masz wizytówki w GMF lub jest ona zaniedbana, nie podaje aktualnych informacji o firmie (np. godziny otwarcia, ceny, adres, wskazówki dojazdu), to mniej lub bardziej świadomie rezygnujesz z pozyskania tych klientów – a to może być naprawdę ogromna strata dla Twojego biznesu.

Masz już wizytówkę w Google? Sprawdź, jak zadbać o pozytywną opinię o firmie

Sama, nawet doskonale zaprojektowana wizytówka, to jeszcze za mało, aby zdobyć zaufanie konsumentów i tym samym zwiększyć obroty w firmie. Potrzebujesz jeszcze elementu, który uwiarygodni Twoją ofertę. Są nim oczywiście opinie. Im jest ich więcej i im są bardziej przychylne, tym lepiej.

Ciekawostka

Największe zaufanie użytkowników zyskują te wizytówki firm, które zostały ocenione w przedziale od 4,2 do 4,5 gwiazdki. Wcale nie „na maksa”!

Aby zacząć pozyskiwać takie opinie, powinieneś przede wszystkim zachęcać swoich klientów, z którymi masz bezpośredni kontakt, do wystawienia recenzji. Opinie zaczną się też pojawiać w sposób naturalny, wraz ze wzrostem popularności Twojego biznesu. Pamiętaj, aby w miarę możliwości odpowiadać na takie głosy, również te krytyczne, bo to dodatkowo buduje zaufanie do marki.

I wszystko byłoby świetnie, gdybyś miał pewność, że każdy zostawiony głos będzie jak najbardziej pozytywny. Ale jest to raczej mało prawdopodobne.

Coraz większym problemem są fałszywe opinie, najczęściej pisane na zamówienie konkurencji. Usunięcie takich negatywnych opinii z Google jest niestety dość trudne i zdecydowanie warto to od razu powierzyć profesjonalnej agencji specjalizującej się w ochronie firm przed takimi nieuczciwymi działaniami.

Walka z fałszywymi opiniami w Google jest bardzo ważnym elementem strategii kreowania pozytywnego wizerunku marki w sieci – podobnie zresztą, jak pozyskiwanie entuzjastycznych recenzji. Skontaktuj się z zespołem Good Opinion i zabierzmy się do pracy!