Polityka Google względem opinii

Polityka Google względem opinii

Polityka Google względem opinii jest bardzo restrykcyjna i wymagająca a przekonał się o tym każdy kto próbował usunąć lub zmienić, jakąkolwiek opinie.
Obostrzenia Google nie wynikają z niczego i są w pełni zrozumiałe.
Google stara się w ten sposób dostarczyć wszystkim użytkownikom, w tym użytkownikom Google Maps jak najbardziej rzetelnych i pomocnych informacji.

Właśnie dzięki temu opinie Google mają tak duże znaczenie i są tak bardzo opiniotwórcze.

Google nie może dopuścić do sytuacji gdzie wszystkie firmy i punkty na Google Maps będą miały średnią 5.0 ponieważ nie będzie to w żaden sposób miarodajne i opiniotwórcze, nie odzwierciedlając w ten sposób stanu faktycznego. Wówczas każdy właściciel czy menager firmy usuwał by wszystkie negatywne opinie, pozostawiając jedynie te pozytywne.
W ten sposób, Google Maps stało by się zwykła mapką z ewentualną funkcją nawigacji a nie w pełni wartościowym narzędziem ułatwiającym podróże, wyszukanie i dotarcie do sprawdzonych i intersujących nas miejsc oraz produktów. Google Maps ma nam ułatwiać wybory a ponieważ jest narzędziem z którego korzystają miliony ludzi na całym świecie to musi być narzędziem godnym zaufania...

Jest to główny powód dla którego Google przywiązuje tak dużą uwagę do stworzonego systemu ocen. Wymusiło to więc wdrożenie szeregu zasad i obostrzeń z których jedna z głównych zasad brzmi:

Nie ma możliwości usunięcia negatywnej opinii tylko dlatego, że jest ona negatywna.

Oczywiście to jedna z wielu zasad ale kluczowa, by zrozumieć ogromny potencjał drzemiący w opiniach Google. ( O usuwaniu negatywnych opinii - piszemy tutaj ).
Jedynym wyjątkiem tej zasady są sytuacje gdy dana opinia jest fałszywa bądź obraźliwa a kwestia jej umieszczenia jest bezsporna.

Warto mieć świadomość, iż Google po przez brak możliwości usuwania opinii w wizytówkach daje właścicielom jednoznaczny przekaz, iż o opinie w Google trzeba dbać tak samo jak i o klientów i to od samego początku.

Google jednak nie pozostawia właścicieli wizytówek całkowicie bezbronnymi. O ile proces usuwania negatywnych opinii jest maksymalnie utrudniony a wręcz nie możliwy o tyle Google daje nam możliwość reagowania po przez odpowiedzi. Te z kolei otwierają nam drogę na zmian ocen, treści merytorycznych czy nawet do naturalnego usunięcie opinii po przez osobę ją wystawiającą. (O usuwaniu negatywnych opinii - piszemy tutaj ).
W celu poprawy autentyczności i rzetelności ratingów, Google zostało zmuszone do wdrożenia wielu systemów zabezpieczających w tym również zabezpieczających przed publikowaniem sztucznie tworzonych pozytywnych opinii. Przyznać trzeba, iż systemy te wyszły Google wyjątkowo skutecznie.

Tu już nie mówimy o systemach weryfikacji przy zakładaniu konta, kontroli adresów IP czy geolokalizacji ale o bardziej wyrafinowanych metodach takich jak w pełni zautomatyzowane systemy filtrujące powiązania, czasy oraz wiele, wiele innych danych.

Jest to jeden z powodów przez, który nie jednokrotnie opublikowane już opinie znikają a średnie ocen są zaniżane i o czym szerzej piszemy w dziale „znikające opinie”.
Im bardziej wymagające zasady i restrykcje dotyczące funkcjonowania opinii w wizytówkach i na mapach Google tym większa ich wartość i potencjał marketingowy.