Jak mam znaleźć wystawione opinie Google?

opinie-google-od-ludze

Zdobądź pozytywne opinie

Zapoznaj się z naszą ofertą !

Osoby wystawiające opinie w Google, na przykład na temat firm, miejsc, lokali usługowych, restauracji etc., czasami chcą odszukać swoje recenzje – chociażby po to, aby je zredagować, uzupełnić czy usunąć. Jeśli posiadamy konto Google od kilku ładnych lat i będąc lokalnym przewodnikiem wystawiliśmy w tym czasie kilkaset opinii, to naprawdę trudno będzie odszukać tę właściwą. Jak wybrnąć z tego problemu i szybko znaleźć swoje opinie w Google? Najprostsze rozwiązanie opisujemy poniżej. 

Prezentowana poniżej metoda odnalezienia opinii przez Google Maps nie jest jedyną, za to najprostszą i najszybszą.

Krok 1 – Zaloguj się na swoje konto, z którego wystawiałeś opinię:

Wejdź na stronę www.maps.google.pl i upewnij się czy jesteś zalogowany. Jeśli w prawym górnym rogu mapy będzie niebieski prostokąt z napisem „Zaloguj się”, to znaczy, że jesteś wylogowany – musisz się więc zalogować. Jeśli w tym samym miejscu masz swoje zdjęcie lub kółko z pierwszą literą imienia, to znak, że jesteś zalogowany i możesz przejść dalej.

Krok 2 – Rozwiń menu Google Maps i wejdź w „Twój wkład”.

Krok 3 – Wejdź w zakładkę „Opinie”:

Po wejściu w zakładkę „Opinie”, zostaną wyświetlone wszystkie opinie, jakie zostały opublikowane od początku istnienia konta Google. Opinie zostaną wyświetlone w kolejności od najnowszej do najstarszej. Teraz może już łatwo odszukać te, które Cię interesują.

Opinie Google: co warto o nich wiedzieć?

Być może spotkałeś się z pojęciem marketingu rekomendacji. To bardzo ważny trend we współczesnym biznesie. Każdej firmie zależy na tym, aby pozyskiwać dobre opinie, bo to znacząco zwiększa szansę na rynkowy sukces. Obecnie podstawowym źródłem opinii o firmach, produktach czy usługach jest oczywiście Internet, a konkretnie – wyszukiwarka Google. Gigant z Mountain View już wiele lat temu udostępnił narzędzie do recenzowania firm. Jest nim wizytówka Google. Każda firma, która posiada taką wizytówkę, może zbierać pod nią opinie na swój temat. Im wyższa średnia ocen, tym większe zaufanie do firmy, a tym samym większe prawdopodobieństwo, że kolejni użytkownicy skorzystają z jej oferty. Dowiedz się więcej o opiniach Google – zarówno z punktu widzenia wystawiającego, jak i otrzymującego.

Dlaczego firmom tak bardzo zależy na opiniach w Google?

Powód jest prosty: dobre opinie w Google natychmiast zwiększają potencjał firmy do pozyskiwania nowych klientów. Wróćmy jeszcze do wspomnianego wcześniej marketingu rekomendacji. Czy wiesz, że aż ponad 70% konsumentów ufa opiniom znalezionym w Internecie i sugeruje się nimi przy podejmowaniu decyzji zakupowych?

Pod tym względem Google stało się dla nas substytutem znajomych i rodziny. Choć mamy świadomość, że opinie pod wizytówkami firm w usłudze Google Moja Firma mogą być mocno subiektywne, często niesprawiedliwe czy zwyczajnie nieuczciwe, to jednak bierzemy je pod uwagę i często dopiero na ich podstawie dokonujemy zakupu lub z niego rezygnujemy.

Firmy doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest dziś kreowanie pozytywnego wizerunku w Internecie. Biorąc pod uwagę, że ponad 95% internautów w naszym kraju (to grupa około 28 milionów ludzi) korzysta z wyszukiwarki Google, kluczowego znaczenia nabiera pozyskiwanie dobrych opinii właśnie pod wizytówkami w Google Moja Firma. Mają one istotny wpływ na pozycjonowanie firmy w popularnej usłudze Google Maps, która coraz częściej jest podstawowym źródłem informacji o przedsiębiorstwach dla użytkowników Internetu.

Warto także dodać, że usługa Google Moja Firma jest zintegrowana z bardzo popularnymi portalami, które również stanowią ważne źródła opinii o markach i przedsiębiorstwach. Mamy tutaj na myśli przede wszystkim:

  • Facebook
  • Booking.com
  • Hotels.com
  • Amoma.co
  • PlanetRooms.com

Pobierz darmowy poradnik Good Opinion i dowiedz się więcej o marketingowym potencjale opinii w Google.

Warto wystawiać opinie w Google: ale właściwie dlaczego?

Wiele firm ma problem z pozyskiwaniem opinii w Google, co wynika z faktu, iż nie wszyscy konsumenci chcą podzielić się swoją recenzją w Internecie. Czasami w grę wchodzi lenistwo, czasami zapominalstwo lub po prostu brak wiedzy na temat tego, jak dodać taką opinię w Google.

Tymczasem każdy, kto skorzystał z oferty jakiejś firmy i ma dostęp do Internetu, powinien w miarę możliwości podzielić się swoją opinią z innymi użytkownikami. Dzięki temu można zbudować ogromną sieć rekomendacji, nagradzać firmy, które na to zasługują, promować rzetelne biznesy i jednocześnie wykluczać z rynku te niegodne zaufania. Praktyka niestety pokazuje, że dużo łatwiej przychodzi nam wystawić negatywną opinię w Google, niż pochwalić firmę.

Wystawiając opinię na temat firmy w Google pomagasz innym użytkownikom Internetu. Pomyśl, że sam kiedyś skorzystałeś z czyjejś rekomendacji i okazało się, że było warto. Analogicznie: dzięki czyjejś opinii mogłeś uniknąć zakupu produktu czy usługi w nierzetelnej firmie, oszczędzając tym samym pieniądze, czas i nerwy.

Jak wystawić opinię w Google?

Nie ma w tym żadnej wielkiej filozofii. Wystarczy tylko mieć konto Google, które jest uruchamiane automatycznie np. po założeniu poczty e-mail w usłudze Gmail. Gdy masz już konto i jesteś zalogowany, musisz jeszcze wyszukać wizytówkę recenzowanej firmy w Google Maps – wpisz po prostu jej nazwę w wyszukiwarce Google.

Teraz wejdź na wizytówkę i odnajdź przycisk „Dodaj opinię”. Otworzy się okno, w którym możesz napisać kilka zdań na temat firmy, jej produktu czy usługi oraz wystawić jej ocenę gwiazdkową – od 1 do 5 gwiazdek. Po zatwierdzeniu opinia zostanie opublikowana pod wizytówką i będzie widoczna dla innych użytkowników.

Problem fałszywych opinii w Google

Niestety, nie wszystkie firmy potrafią rywalizować fair. W ostatnich latach na sile przybiera zjawisko wystawiania fałszywych, szkalujących opinii w Google. Najczęściej jest to efekt działań podjętych przez nieuczciwą konkurencję w ramach tzw. czarnego PR. Firmy wynajmują freelancerów, agencje lub we własnym zakresie publikują zmyślone opinie pod wizytówkami konkurencyjnych przedsiębiorstw.

Google próbuje walczyć z tym procederem, ale ma bardzo ograniczone możliwości. Dlatego powstały agencje specjalizujące się w ochronie wizerunku marki w Internecie, w tym wykorzystujące dostępne metody usuwania negatywnych opinii z Google Moja Firma oraz świadczące usługę monitoringu opinii.

Z takich rozwiązań możesz skorzystać w Good Opinion. Nasz zespół przeanalizuje sytuację Twojej marki i na tej podstawie zaproponujemy najlepszą strategię poprawy jej wizerunku w Google oraz na platformach zintegrowanych z usługą Google Moja Firma. Sprawdź nas!